PKO Bank Polski wspiera przedsiębiorczość

PKO Bank Polski wspiera przedsiębiorczość

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło:InfoWire.pl

Uroczystą galą zakończyła się jubileuszowa 10. edycja konkursu Przedsiębiorca Roku organizowanego przez Ernst & Young. PKO Bank Polski, który jest Partnerem konkursu, od lat wspiera przedsiębiorczość - zarówno nowo powstające, niewielkie firmy, jak i duże korporacje.

Konkurs Ernst & Young Przedsiębiorca Roku jest w Polsce obecny od 10 lat, zaś na świecie jest organizowany już od 1986 roku. Jest to jedyna tej skali międzynarodowa inicjatywa promująca najlepszych przedsiębiorców na świecie. W konkursie uczestniczy ponad 10 000 kandydatów z 50 państw na 6 kontynentach. Niezależne jury wybiera najlepszych przedsiębiorców, biorąc pod uwagę kryteria takie jak: przedsiębiorczość, strategia, działalność międzynarodowa, innowacyjność oraz relacje z pracownikami i otoczeniem.

PKO Bank Polski jest Partnerem tegorocznej polskiej edycji konkursu. Podczas uroczystej gali Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego, wręczył nagrodę zwycięskiej w kategorii Usługi Grupie Raben, której Prezes Ewald Raben - otrzymał także Tytuł Przedsiębiorcy Roku 2012. Zarówno firma Raben, jak i PESA Bydgoszcz, która zwyciężyła w kategorii Produkcja, są Klientami PKO Banku Polskiego.

- Gospodarka rozwija się dzięki przedsiębiorczości i innowacyjności firm. W ostatnich 10 latach PKB w Polsce wzrósł o prawie 50%. Jest to w dużej mierze zasługa dynamicznego rozwoju w sektorze przedsiębiorstw. W kolejnych latach będą wygrywać te podmioty, które najszybciej dostosują się do zmieniającego się otoczenia biznesowego, zyskując tym przewagę rynkową podkreśla Zbigniew Jagiełło.

PKO Bank Polski konsekwentnie rozwija swój ugruntowany w poprzednich latach wizerunek partnera polskiej przedsiębiorczości. Bank utrzymuje pozycję lidera sektora bankowego w finansowaniu podmiotów gospodarczych, kredytuje wszystkie branże polskiej gospodarki, jest też czołowym kredytodawcą samorządów. Bank uczestniczy w przedsięwzięciach mających ogromne znaczenie dla polskiej przedsiębiorczości i  w konsekwencji dla polskiej gospodarki.

W połowie 2012 roku Bank wraz z Krajową Izbą Gospodarczą zawarł umowę o wzajemnej współpracy w ramach działań promujących małą i średnią przedsiębiorczość. Jej celem są wspólne działania na rzecz promocji projektu LEM - unikalnej platformy internetowej służącej konsolidacji rynku inwestorów kapitałowych w Polsce oraz przedsiębiorców, którzy chcą pozyskać zewnętrzne źródła finansowania.

Ponadto PKO Bank Polski nieustannie wzbogaca i rozszerza swoją ofertę dla przedsiębiorstw, a dzięki dużemu zasięgowi i indywidualnemu podejściu doradców Banku, małe i średnie firmy, a także duże korporacje mogą się rozwijać, przyczyniając się tym samym do wzrostu polskiej gospodarki. W ostatnim czasie Bank skierował do małych i średnich firm m.in. ofertę Terminal z zyskiem, dzięki której właściciele punktów usługowo-handlowych umożliwiający dokonywanie płatności kartami mogą otrzymać premię transakcyjną od Banku. Aby ułatwić dostęp do różnorodnych form finansowania, w listopadzie br. Bank wprowadził do oferty dla MSP Limit kredytowy wielocelowy, który w obrębie jednej umowy z klientem łączy wiele form finansowania bieżących potrzeb związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą. W ramach limitu kredytowego klienci mogą korzystać z kredytu obrotowego MSP zarówno w formie kredytu w rachunku, kredytu odnawialnego i nieodnawialnego, gwarancji oraz akredytywy w obrocie krajowym i zagranicznym. Z Limitu kredytowego wielocelowego od lat korzystają już Klienci korporacyjni PKO Banku Polskiego

Finansowanie zarówno bieżącej działalności firm poprzez kredyty obrotowe, jak i ich przyszłych przedsięwzięć poprzez kredyty inwestycyjne, a także pomoc w realizacji projektów samorządowych są priorytetami segmentu korporacyjnego PKO Banku Polskiego. Dzięki m.in. aktywnym działaniom Banku w zakresie stałego dostosowywania oferty produktowej do rosnących wymagań klientów, wolumen kredytów udzielonych klientom korporacyjnym przez PKO Bank Polski wzrósł po 3. kwartale br. o 18,6% (czyli o 6,3 mld PLN). Szerokie spektrum oferty Banku oraz jego elastyczność we współpracy z dużymi firmami zostały także podkreślone w tegorocznej kampanii reklamowej bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego, w której udział wzięli Klienci Banku - prezesi dużych, renomowanych polskich firm, m.in. Ceramiki Paradyż i Sokołowa.

Działania PKO Banku Polskiego są zauważane i doceniane zarówno przez Klientów, jak i przez rynek. Pakiet Biznes Debiut 18 oraz Biznes Waluta dla małych i średnich przedsiębiorstw zostały nagrodzone Certyfikatami Produktów Najwyższej Jakości w szóstej edycji Programu Najwyższa Jakość Quality International 2012. Ponadto magazyn Forbes wyróżnił Bank w rankingu Najlepszy Bank dla Firm - cztery gwiazdki zdobyte w klasyfikacji stawiają PKO wśród najlepszych banków dla MSP.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 3. kwartały  2012 roku wyniósł 2,87 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą Bank of the Year in Poland przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Bank otrzymał także Nagrodę Główną w rankingu 50 największych banków w Polsce 2012 branżowego miesięcznika Bank. Doceniona została m.in. dynamika wzrostu sumy bilansowej Banku, a także całokształt jego rynkowej aktywności. Dodatkowo Gazeta Bankowa wyróżniła Bank za Najwyższą efektywność w swojej kategorii. PKO Bank Polski po raz kolejny zwyciężył w badaniu infolinii bankowych przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia.
PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej - Polskie Marki 2011 jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, według rankingu 100 najcenniejszych firm Newsweeka. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global, jak i stowarzyszenia AIESEC przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.

Źródło: PKO Bank Polski;
dostarczył:
netPR.pl