Polacy wiedzą jak zaoszczędzić na ogrzewaniu wyniki badania MULTIPOR

Polacy wiedzą jak zaoszczędzić na ogrzewaniu wyniki badania MULTIPOR

Dodano:   /  Zmieniono: 

Chęć obniżenia rachunków za ogrzewanie to podstawowy czynnik skłaniający do poszukiwania możliwości poprawy parametrów cieplnych mieszkań wynika z ogólnopolskiego badania MULTIPOR: Czy Polakom jest ciepło? przeprowadzonego w sklepach Leroy Merlin w 10 miastach.

Tegoroczny sezon grzewczy dobiega końca. Podsumowując rachunki warto zastanowić się, co zrobić, aby w przyszłym roku były niższe. Zwłaszcza, że ogrzewanie odpowiada aż za 70%1 całkowitego zużycia energii w gospodarstwach domowych. Na zlecenie marki MULTIPOR przeprowadzono sondaż, którego celem było zebranie opinii na temat zadowolenia z komfortu cieplnego (definiowanego jako właściwa temperatura i wilgotność) w naszych mieszkaniach oraz znajomości metod poprawienia parametrów cieplnych. Partnerem badania jest Leroy Merlin.

Zdecydowana większość ankietowanych wie, co powinna zrobić, aby poprawić komfort cieplny w swoim mieszkaniu. Aż 36% respondentów ocenia, że osiągnie ten cel ocieplając ściany, 17% wskazuje na konieczność poprawy izolacji dachu, w dalszej kolejności pojawia się wymiana grzejników i okien. Respondenci są podzieleni w kwestii odpowiedzialności za te działania - ponad połowa (51%) uważa, że samodzielnie powinna zająć się tym zagadnieniem, ale dużo osób oczekuje aktywności od spółdzielni, czy wspólnoty mieszkaniowej.

Ocieplenie ścian mieszkania to inwestycja
Skuteczne obniżenie rachunków za ogrzewanie jest priorytetem dla 41% badanych, jednocześnie taka sama grupa wskazuje, że obawia się kosztów związanych z pracami w tym obszarze. Warto zwrócić uwagę, że ocieplenie mieszkania jest inwestycją. Poniesione nakłady zwracają się w formie niższych rachunków, a także poczucia komfortu cieplnego. Na stronie www.ocieplenieodwewnatrz.pl dostępny jest kalkulator oszczędności umożliwiający oszacowanie zwrotu z inwestycji w ocieplenie od wewnątrz płytami MULTIPOR.

Ponad 40% ankietowanych słyszało o możliwości ocieplenia mieszkania od wewnątrz, niezależnie od decyzji spółdzielni czy wspólnoty. Jednocześnie blisko 50% ankietowanych deklaruje, że ich mieszkania znajdują się w budynku, którego ściany były ocieplone od zewnątrz. Pokazuje to, że w niektórych przypadkach ta izolacja jest niewystarczająca.

- Możemy wiele zrobić w zakresie poprawy parametrów cieplnych naszych mieszkań i coraz więcej osób ma tego świadomość komentuje Anna Waszczuk, analityk rynku Xella Polska Sp. z o.o., producenta płyt MULTIPOR. Tym bardziej, że w Polsce jest ponad 3 mln mieszkań w budynkach oddanych do użytku przed 2002, czyli przed wejściem w życie nowych parametrów izolacyjności cieplnej. Szacuje się, że 30-40% z nich wymaga ocieplenia dodaje Anna Waszczuk.

Badanie przeprowadzono 16-17 marca 2013 w sklepach Leroy Merlin Polska w 10 miastach: Białymstoku, Gdańsku, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Rzeszowie, Sosnowcu, Toruniu, Warszawie, Wrocławiu. Sondaż przeprowadzono wśród 324 osób, które nie są zadowolone z komfortu cieplnego w swoich mieszkaniach w czasie sezonu grzewczego, lub uważają, że właściwy poziom osiągają przy zbyt wysokich nakładach finansowych.

1 Dane GUS, 2006 i obliczenia KAPE S.A


###

Płyty mineralne MULTIPOR to jedno z nielicznych rozwiązań umożliwiających skuteczne ocieplenie od wewnątrz. Pozwalają uzyskać lepsze parametry cieplne wszędzie tam, gdzie możliwości zastosowania izolacji zewnętrznej są ograniczone lub niewystarczające. Wykonane są z bardzo lekkiej odmiany betonu komórkowego, który chłonie wilgoć z powietrza i bardzo szybko wysycha. Właściwości te sprawiają, że MULTIPOR można stosować jako ocieplenie od wewnątrz bez paroizolacji. Więcej informacji www.ocieplenieodwewnatrz.pl.

Leroy Merlin to 43 sklepy budowlano-dekoracyjne, w dużych i średnich miastach, o powierzchni handlowej od 6 do 18 tys. m2. Sieć Leroy Merlin Polska była wielokrotnie nagradzana, zarówno w programach oceniających satysfakcję klientów czy popularności marki, jak i standardy działania jako pracodawcy i przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie. Polityką firmy jest promowanie i wspieranie lokalnych dostawców i przedsiębiorców. Ponad 80% towarów oferowanych w sklepach Leroy Merlin Polska pochodzi od polskich producentów i dystrybutorów.

Źródło: Xella Polska;
dostarczył:
netPR.pl