FILM kolejna odsłona

FILM kolejna odsłona

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło: InfoWire.pl

PMPG zamknęła etap  restrukturyzacji i szuka inwestora dla miesięcznika FILM

Platforma Mediowa Point Group S.A. (GPW: POINTGROUP, PGM) zakończyła restrukturyzację wydawanego przez spółkę zależną, Media Point Group, miesięcznika FILM. Zarząd PMPG S.A. zdecydował o rozpoczęciu procesu pozyskania inwestora strategicznego dla marki.

"Działamy zgodnie ze strategią rozwoju grupy. Pierwszym krokiem były zmiany w magazynie FILM i te zmiany przeprowadził Tomasz Raczek, który od października jest redaktorem naczelnym tytułu i dzięki któremu FILM zyskał nowe oblicze zarówno w druku, jak i w mediach społecznościowych mówi Michał M. Lisiecki, Prezes Zarządu PMPG SA. Podkreśla, że naturalną konsekwencją jest rozwój FILMu w nowych mediach i właśnie w związku z tym rozpoczęto poszukiwanie inwestora.  

Nowe media w przypadku branży filmowej obejmują atrakcyjny i dynamicznie rozwijający się segment video on demand, a także filmowe bazy danych. Z punktu widzenia PMPG, budowa i promocja od podstaw własnych rozwiązań technologicznych w tym zakresie zajęłaby zbyt dużo czasu i wymagałaby wysokich nakładów, dlatego PMPG zależy przede wszystkim na znalezieniu inwestora lub partnera technologicznego, z którym marka FILM będzie się rozwijać właśnie w tym obszarze. Dlatego w pierwszej kolejności skierowaliśmy zapytania do firm, które taką technologią dysponują i które mogą być zainteresowane joint-venture z marką FILM, takich jak iPlex, Cineman, Helios czy Filmweb wyjaśnia Lisiecki. Dodaje, że z punktu widzenia rozwoju grupy, nie wyklucza również możliwości sprzedaży marki i jej zasobów. Stąd oferta kierowana również do podmiotów z rynku wydawniczego działających w segmencie kultury, w których portfolio FILM mógłby korzystać z synergii z innymi tytułami.

Doradcą Zarządu PMPG w procesie poszukiwania inwestora dla marki FILM jest Jerzy Szulwic,  twórca wielu udanych projektów wydawniczych, który obecnie specjalizuje się w opracowywaniu strategii i doradzaniu w dziedzinie nowych mediów, elektronicznej dystrybucji kontentu (wydawcy prasowi, portale, ebooki) oraz nowych modeli biznesowych dla mediów.

Od października 2012 r. redaktorem naczelnym magazynu FILM jest Tomasz Raczek. Miesięcznikiem zarządza FILM zrządza FILM POINT GROUP, spółka zależna PMPG dedykowana działalności na rynku filmowym. O planach poszukiwania inwestora dla magazynu FILM PMPG informowała we wrześniu 2012 r., informując o przekazaniu zarządzania marką do FPG oraz o zmianach redakcyjnych w miesięczniku. Od tamtego czasu FILM zyskał nowego redaktora naczelnego, nowy zespół redakcyjny, nowy i nowoczesny layout, nową stronę internetową, a także nowe grono czytelników i fanów w serwisach społecznościowych. W ciągu 5 miesięcy, do lutego 2013 r.,  sprzedaż magazynu FILM wg szacunkowych danych własnych wydawcy wzrosła o ponad 30 proc.  

Jestem dumny z tego, co udało się osiągnąć młodemu zespołowi miesięcznika FILM w ciągu ostatnich 5 miesięcy. mówi redaktor naczelny, Tomasz Raczek. Entuzjastyczne przyjęcie odnowionego pisma przez jego starych i nowych czytelników oznacza, że w tym tytule wciąż tkwi ogromny potencjał, zachęcający do rozwoju marki.

Magazyn FILM jest najstarszym polskim magazynem poświeconym szeroko pojętej tematyce filmowej. Wydawany od 1946 roku, jest rozpoznawalny jako tytuł niezależny, kompetentny i  opiniotwórczy. Poszczególne wydania wypełnione są recenzjami premier, newsami i ciekawostkami branżowymi, wywiadami z osobowościami polskiego i światowego kina. Magazyn prezentuje artykuły najlepszych polskich filmoznawców i krytyków kina, wyważone opinie i rzetelne informacje.  Integralną częścią marki FILM jest plebiscyt Złote Kaczki, w którym czytelnicy nagradzają twórców polskiego kina.

FILM na WWW www.film.com.pl

FILM na FB - https://www.facebook.com/MiesiecznikFilm?ref=hl

FILM na Twitter - https://twitter.com/MiesiecznikFilm

Spot FILM - http://www.youtube.com/watch?v=e6kcAAmYDF8

Źródło: Platforma Mediowa Point Group SA

dostarczył:
netPR.pl