Czy jesteś świadomy istnienia programów ochrony środowiska prowadzonych przez firmy?

Czy jesteś świadomy istnienia programów ochrony środowiska prowadzonych przez firmy?

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło:InfoWire.pl

Wyniki badania European Trusted Brands 2013

Czy jesteś świadomy istnienia programów ochrony środowiska prowadzonych przez firmy? takie pytanie zadano respondentom 13. edycji badania European Trusted Brands, przeprowadzonego przez Readers Digest. Polacy wybrali również marki, które ich zdaniem najlepiej dbają o środowisko. Wskazano je w 9 kategoriach.

Polacy są świadomi programów ochrony środowiska prowadzonych przez firmy. Tak wynika
z badania European Trusted Brands 2013. Co ciekawe jednak, aż połowa ankietowanych twierdzi, że nadal niewiele wie na ten temat, a firmy powinny udostępniać więcej informacji o swoich działaniach. Respondenci najczęściej deklarują, że wiedzę o programach ochrony środowiska prowadzonych przez firmy czerpią z mediów (65%) lub z reklam, w których przedsiębiorstwa promują swoją działalność proekologiczną (54%). Nieco rzadziej przyznają, że informacje znaleźli na stronach internetowych firm (41%).

W badaniu European Trusted Brands 2013 Polacy spontanicznie wskazali również marki, które najlepiej ich zdaniem dbają o środowisko. W kategorii Samochód zwyciężyła marka Toyota. Za najbardziej ekologicznego dostawcę energii Polacy uznali markę Enea (32%). Reputacją stacji benzynowej najbardziej przyjaznej środowisku cieszy się Orlen, który wybrało niemal dwukrotnie więcej respondentów niż drugą na podium markę BP (21%). W kategorii Sklep spożywczy zwyciężyła Biedronka z wynikiem 32%. Marka Vizir to zwycięzca w kategorii Proszek do prania (27%), zaś w kategorii Środek czystości sukces osiągnęła marka Cif (18%). Bosch uhonorowany został kategorii Sprzęt AGD (19%). W kategorii Baterie liderem została marka Duracell (34%). Zwycięzcą w kategorii Sprzęt oświetleniowy jest marka Osram, którą wybrało 60% respondetów biorących udział w badaniu.

Wyniki badania European Trusted Brands 2013 pokazują, że wśród Polaków wzrasta świadomość ekologiczna coraz częściej zauważają i doceniają proekologiczne starania marek. Zmiana postaw konsumenckich przekłada się na działania firm, które przywiązują coraz większą wagę do produkcji przyjaznej środowisku. mówi Piotr Wierzbowski, redaktor naczelny polskiego wydania Readers Digest.

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich
w Europie. Jego organizatorem jest Readers Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna trzynasta już edycja badania została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria. Wzięło w nim udział 18 314 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet. O wyborze decydował spontaniczny, niczym niesugerowany wybór respondentów.

Źródło: Reader's Digest

dostarczył:
netPR.pl