Po które marki kosmetyczne sięgają Polacy?

Po które marki kosmetyczne sięgają Polacy?

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło:InfoWire.pl

Wyniki badania European Trusted Brands 2013

Siegając po kosmetyki do pięlegnacji włosów, najczęściej wybieramy marki Nivea oraz LOréal Elséve. Wśród kosmetyków do pielęgnacji skóry największym zaufaniem darzymy produkty marki Nivea oraz Ziaja. Dokonując wyboru kosmetyków kolorowych/zapachowych skłaniamy się ku markom Nivea oraz Adidas. Zakupy najchętniej robimy w drogeriach Rossmann.

Wyniki badania European Trusted Brands 2013 pokazują, że Polacy cenią marki kosmetyczne przede wszystkim za jakość i zrozumienie potrzeb klienta. Dlaczego wspomniane atrybuty są dla nas tak ważne? Produkty kosmetyczne to wyjątkowa grupa artykułów. Muszą być sprawdzone, bezpieczne, mają za zadanie pielęgnować, w żadnym wypadku nie szkodzić. Skóra każdego człowieka jest wrażliwa, dlatego niezależnie od jej typu kosmetyki wybieramy bardzo uważnie. Wszyscy lubimy używać sprawdzonych preparatów. Wiemy jednak, jak ciężko jest wybrać wymarzony produkt spośród setek podobnych artykułów, które proponują nam różni producenci. Często po wielu próbach wracamy do marek, które spełniają nasze oczekiwania i oferują wysoką jakość, co przekłada się na zadowolenie z ich stosowania. Marki, które oprócz wysokiej jakości, wsłuchują się w potrzeby klientów, zyskują największe zaufanie. Najlepsze z nich zostały nagrodzone w badaniu European Trusted Brands 2013.

W kategorii Kosmetyk do pielęgnacji włosów Złote Godło powędrowało podobnie jak w ubiegłych latach do marki Nivea, którą wybrało 12% ankietowanych biorących udział w badaniu. Respondenci w tej kategorii często wymieniali również marki Garnier Fructis (11%) oraz LOréal Elséve (niecałe 11%). Marka LOréal Elséve została szczególnie doceniona przez respondentów za jakość, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta i jest tegorocznym laureatem Kryształowego Godła.

Zwycięzcą Złotego Godła w kategorii Kosmetyk do pielęgnacji skóry została, po raz piąty w historii badania, marka Nivea, uzyskując 39% głosów. Marka ta zwyciężyła we wszystkich 12 krajach objętych sondażem. Kryształowe Godło otrzymała marka Ziaja wyróżniona przez respondentów za jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność.

Marka Nivea w tegorocznej edycji badania European Trusted Brands zwyciężyła również w kategorii Kosmetyk zapachowy/kolorowy (11%), detronizując zwycięzcę z poprzednich lat  markę Avon (7%). Marka Adidas,laureat Kryształowego Godła, została doceniona za jakość, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność.  

W kategorii Pasta do zębów największym zaufaniem Polaków cieszy się marka Colgate (38%), tegoroczny laureat Złotego Godła. Markę Blend-a-med wybrało 27% biorących udział w badaniu. Respondenci cenią markęBlend-a-med za wysoką jakość, silny wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta, a także za społeczną odpowiedzialność. W tym roku nagrodzili ją Kryształowym Godłem.

W kategorii Drogeria zwyciężyła marka Rossmann,która zdobyła 66% głosów, dystansując drugą najczęściej wymianą markę Natura (11%), a także markę Sephora (4%). Marka Rossmann została bardzo wysoko oceniona za jakość, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz stosunek wartości do ceny i uzyskała Kryształowe Godło European Trusted Brands. Wyróżnienie to marka Rossmann zdobyła również w 2012 roku.

 

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest Readers Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna trzynasta już edycja badania została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria. Wzięło w nim udział 18 314 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.

Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród Złotego i Kryształowego Godła zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują najbardziej godną zaufania markę. Kryształowe Godła przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

Źródło: Reader's Digest

dostarczył:
netPR.pl