Polacy wybrali najbardziej godne zaufania marki spożywcze

Polacy wybrali najbardziej godne zaufania marki spożywcze

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.plŹródło:InfoWire.pl

Wyniki badania European Trusted Brands 2013

Najbardziej godnym zaufania producentem żywności jest marka Winiary wynika z badania European Trusted Brands 2013 przeprowadzonego przez Readers Digest. Cenimy również takie marki jak Nestlé, Kujawski czy Żywiec Zdrój.

W kategorii Płatki śniadaniowe zwycięzcą Złotego Godła została marka Nestlé, którą wybrała ponad połowa respondentów biorących udział w badaniu. 10% Polaków spontanicznie wskazało Corn Flakes jako markę najbardziej godną zaufania, a 5% zagłosowało na markę Nesquik. MarkaNestlé została doceniona przede wszystkim za jakość i silny wizerunek, dzięki czemu otrzymała także Kryształowe Godło European Trusted Brands 2013. Nestlé zwyciężyła również w Portugalii, Rumunii, Rosji oraz Słowenii.

Marka Winiary to tegoroczny zwycięzca w kategorii Producent żywności, laureat Złotego i Kryształowego Godła. Marka otrzymała 17% głosów (niemal dwa razy więcej niż w roku ubiegłym). Respondenci wskazywali również marki: Sokołów (8%) oraz Mlekowita (5%). Markę Winiary Polacy cenią w szczególności za jakość, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta.

Wśród marek wymienianych jako najbardziej godne zaufania w kategorii Ciasta/desery, największą liczbę głosów (16%) zdobyła marka Dr. Oetker. Druga najczęściej wskazywana marka E. Wedel uzyskała 11% głosów,  trzecia Delecta 8%. Marka Dr. Oetker została doceniona za jakość oraz silny wizerunek, jednak Kryształowe Godło powędrowało do marki E. Wedel, którą respondenci wyróżnili przez wszystkim za jakość, silny wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta. 

Marką, która otrzymała Złote Godło w kategorii Lody, jest Algida. Wybrało ją 30% respondentów biorących udział w 13. edycji badania European Trusted Brands. Nieco rzadziej wskazywane były marki Grycan i Koral, które zgromadziły po 15% głosów. Zdobywcą Kryształowego Godła została marka Koral, która otrzymała najwyższe noty za stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność. Marka Algida została wyróżniona za jakość i silny wizerunek, Grycan za jakość.

W kategorii Olej jadalny/margaryna co drugi Polak wymienił markę Kujawski. Marka ta trzeci rok z rzędu powtórzyła swój sukces, zdobywając Złote Godło. Marka Rama zgromadziła 10% głosów, natomiast marka Delma 8%. Marka Kujawski została doceniona za jakość i wizerunek, natomiast marka Delma za stosunek wartości do ceny, jakość oraz zrozumienie potrzeb klienta, i to ona jest tegorocznym laureatem Kryształowego Godła.

Wybierając najbardziej godną zaufania markę wody, niemal co trzeci Polak wskazał na markę Żywiec Zdrój (31%). Zdobyła ona Złote Godło. Markę Cisowianka wybrało 15% badanych,  markę Muszynianka 13%. Kryształowe Godło powędrowało do marki Cisowianka, która wyróżniona została za jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta. Markę Żywiec Zdrój respondenci docenili za silny wizerunek i społeczną odpowiedzialność.

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest miesięcznik Readers Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna trzynasta już edycja badania została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria. Wzięło w nim udział 18 314 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.

Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród Złotego i Kryształowego Godła zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują najbardziej godną zaufania markę. Kryształowe Godła przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

Źródło: Reader's Digest

dostarczył:
netPR.pl