Polacy wybrali najbardziej godne zaufania marki w branży technologicznej

Polacy wybrali najbardziej godne zaufania marki w branży technologicznej

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło: InfoWire.pl

Wyniki badania European Trusted Brands 2013

Nokia, HP, Plus i Allegro to marki godne zaufania w sektorze nowoczesnych technologii wynika z badania European Trusted Brands 2013 przeprowadzonego przez Readers Digest. Cenimy również marki Samsung, Play oraz Sony.

W XXI wieku ciężko wyobrazić sobie życie bez takich udogodnień jak telefon, komputer czy internet. Nowe technologie wkraczają w naszą codzienność, a nasze zaufanie i przywiązanie do marek, na których możemy polegać, ma coraz większe znaczenie przy wyborze sprzętu. Miesięcznik Readers Digest sprawdził, którym markom w sektorze nowoczesnych technologii Polacy ufają najbardziej.

W kategorii Telefon komórkowy/smartfon w opinii ankietowanych najbardziej godną zaufania marką jest Nokia. Z wynikiem 45% głosów zdobyła Złote Godło European Trusted Brands po raz piąty z rzędu. Nokia zwyciężyła w 9 na 12 krajów biorących udział w badaniu. Polacy ufają także markom Samsung (29%) oraz Sony Ericsson (14%). Zwycięzcą Kryształowego Godła została marka Samsung, którą respondenci docenili przede wszystkim za stosunek wartości do ceny, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta. Marka Nokia otrzymała wysokie noty za jakość, wizerunek i zrozumienie potrzeb klienta. 

Spośród marek wymienianych w kategorii Operator telefonii komórkowej, największym zaufaniem cieszy się marka Plus (27%), zdobywca Złotego Godła w tegorocznej edycji badania. Marka Orange została wskazana przez 26% respondentów, a markę Play wybrało 24% badanych. Marka Plus została wyróżniona za jakość i wizerunek, natomiast marka Play uzyskała najwyższe noty za stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność i otrzymała Kryształowe Godło European Trusted Brands 2013.

W kategorii Firma internetowa zdobywcą Złotego i Kryształowego Godła została marka Allegro. Wybrało ją 20% respondentów. Polacy docenili Allegro w szczególności za silny wizerunek, ale również za jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność. Polacy ufają także marce Orange (9%), którą cenią przede wszystkim za silny wizerunek, oraz marce UPC (7%), którą wyróżnili za jakość.

Najbardziej godną zaufania marką w kategorii Komputer osobisty jest HP, którą wskazało 15% respondentów. Marka ta zwyciężyła również w 8 innych krajach, a w Polsce powtórzyła swój sukces z ubiegłego roku, zdobywając Złote Godło. Polacy ufają także markom Asus (13%) oraz Samsung (12%). Marka HP została wysoko oceniona za wszystkie atrybuty poddane badaniu, jednak Kryształowe Godło w tej kategorii powędrowało do marki Sony, wyróżnionej za jakość, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność.

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest miesięcznik Readers Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna trzynasta już edycja badania została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria. Wzięło w nim udział 18 314 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.

Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród Złotego i Kryształowego Godła zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują najbardziej godną zaufania markę. Kryształowe Godła przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

Źródło: Reader's Digest

dostarczył:
netPR.pl