Jak Yahoo zarobi na zakupie Tumbrl?

Jak Yahoo zarobi na zakupie Tumbrl?

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.plŹródło:InfoWire.pl

Największa transakcja w sieci ostatnich czasów została zrealizowana - Yahoo przejęło Tumbrl za 1,1 mld dolarów w gotówce. Czy tym razem firma odpowiednio wykorzysta ten fakt?


Marissa Ann Mayer - szefowa Yahoo, chcąc zyskać popularność wśród młodego pokolenia, zdecydowała się na zakup platformy mikroblogowej Tumbrl, popularnej wśród ponad 100 mln użytkowników, z których większość nie przekroczyła 26 roku życia. A wszystko po to, by nadal móc konkurować z globalnymi graczami na internetowym rynku reklam. 

Stawianie na młodych odbiorców w celu wzmocnienia marki może być ryzykowne jedyne bowiem, co jest stałe w ich preferencjach, to zmiana. To co jest popularne w jednym sezonie, niekoniecznie będzie w kolejnym. Nie mówiąc już o tym, że większość młodzieży nawet nie pamięta czasów, gdy w sieci królował, dzielił i rządził portal Yahoo. Choć to akurat ma swoje plusy nie pamiętają też, że Yahoo ma już swoją historię w kupowaniu młodych, obiecujących firm tylko po to, by później w ogóle nie wykorzystać ich potencjału jak było w przypadku Geocities, czy Flickr.

Szefowa Yahoo najprawdopodobniej widzi jednak szansę w młodych użytkownikach, którzy przez długi czas będą wierni marce. Może się więc okazać, że Tumbrl to nie ostatni zakup, jaki zaplanowano po to, by odzyskać swoją konkurencyjność. Szacuje się, że transakcja ta zwiększy ilość użytkowników Yahoo o 50% - to gigantyczny wzrost i gdyby okazał się rzeczywistością szachowy ruch Yahoo może okazać się najlepszym ruchem w historii portalu. Natomiast dla Tumbrl przejęcie może być szansą na wygenerowanie większych przychodów z reklam, bo do tej pory była to platforma stawiająca bardziej na kreatywność i generowanie dużego ruchu w sieci, niż na zarabianie pieniędzy.

Kupowanie dynamicznie rozwijających się biznesów które całkiem niedawno były start-up'ami, to często wykorzystywana strategia dużych graczy na rynku nowych technologii. W ubiegłym roku Facebook zapłacił miliard dolarów za Instagram, a wcześniej Google kupił YouTube za 1,6 miliarda dolarów.   mówi Karol Fedorowicz, Senior SEM Manager Grupy 365NET

GRUPA 365 NET to innowacyjna agencja działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl