Redefinicja stanowisk w marketingu

Redefinicja stanowisk w marketingu

fot. netPR.pl / Źródło: InfoWire.pl

Marketing jest dziedziną, która zmienia się bardzo dynamicznie. Otacza nas z każdej strony i jego siłę znają również osoby niekoniecznie związane z tą branżą. Każdego dnia przyjmujemy tysiące komunikatów marketingowych, również w kontakcie z ludźmi, którzy świadomie lub nieświadomie wykorzystują elementy budowania marki własnej osoby (tzw. personalbranding).

Ostatnie lata przyniosły spore zmiany w branży marketingowej rozwój technologiczny zmienił przyzwyczajenia konsumentów i dostarczył nowych narzędzi oraz rozwiązań. Praca marketera to m.in. nieustanne śledzenie trendów i zmian, stałe dokształcanie się, by rozwijać się wraz dziedziną, jaką jest ogólnie ujmując marketing. Pomóc w tym mogą studia podyplomowe na Uczelni Łazarskiego, a szczególności kierunki Architekt marki oraz Specjalista ds. e-marketingu (e-marketer).

Komunikacja marketingowa coraz bardziej przenosi się do Internetu. Obecnie prawie żadna kampania promocyjna nie może zostać zrealizowana bez odpowiednich narzędzi związanych z siecią.Studia podyplomowe Specjalista ds. e-marketing (e-marketer) mają charakter warsztatowy, ich program zawiera m.in. opracowanie strategii zarządzania marką w Internecie,  planowanie i realizację kampanii z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, gier internetowych, mailingów, social mediów, strategię pozycjonowania. Zajęcia prowadzone są tylko i wyłącznie przez praktyków z branży internetowej. Większość wykładowców to osoby zajmujące kierownicze/dyrektorskie stanowiska w różnych agencjach interaktywnych oraz firm SEO/SEM, buzz marketingowych, e-mail marketingowych, przedstawiciele największych na rynku wydawców, internetowych firm badawczych oraz firm zajmujących się tematyką usability. Studia realizowane są wspólnie z IAB Polska.

W wielu firmach stanowiska, kompetencje i zakres obowiązków osób, które zajmują się zarządzaniem marką, bardzo różnią się od siebie. Rozwiązaniem tej sytuacji jest standaryzacja zakresu kompetencji oraz zdefiniowanie na nowoosoby samodzielnie zarządzającej marką w strukturach firmy. Architekt marki to osoba, która zarządza lub będzie zarządzać marką kompleksowo, na wielu poziomach i płaszczyznach - finansowej, sprzedażowej, wizualnej i rozwojowej. Do tego  potrzebne są szerokie kompetencje, które zostały zdefiniowane przez specjalistów z dziedziny zarządzania marką.

Architekt marki potrafić przeprowadzić proces tworzenia nowej marki i wprowadzić ją na rynek, znaleźć silne i słabe strony w już istniejących markach na podstawie zleconych badań, przygotować plan naprawczy, budować relacje między konsumentem a marką, wyznaczać kierunki rozwoju marki, zarządzać sytuacją kryzysową. Bardzo ważna jest umiejętność zarządzania rachunkiem zysków i strat, co jest podstawą w efektywnym zarządzaniu marką

 - Architekt marki jest pierwszym kierunkiem studiów podyplomowych w Polsce, który układa kompetencje osób zarządzających markami oraz porządkuje dziedzinę zarządzania marką z perspektywy dużej firmy. Właśnie zakończyła się pierwsza edycja studiów Architekt marki, która została bardzo wysoko oceniona przez studentów. Wierzymy i mamy już na to dowody, że studenci tego kierunku znacząco podnoszą swoje kompetencje i przez to są bardziej konkurencyjni na rynku pracy. - mówi Małgorzata Lisowska, kierownik studiów Architekt marki.

Studia podyplomowe Architekt marki działają przy Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego. Studenci na każdych zajęciach uczą się, jak trwale budować przewagę konkurencyjną marek, bez względu na to, w której branży pracują lub będą pracować. Największym atutem studiów jest prowadzenie zajęć tylko przez praktyków, ekspertów w różnych dziedzinach marketingu i zarządzania marką.

Więcej o kierunku Architekt Marki i Specjalista ds. e-marketingu oraz praktycznym kształceniu podyplomowym:

http://rekrutacja.lazarski.pl/ckp/studia-podyplomowe/akademia-marketera/architekt-marki/

http://rekrutacja.lazarski.pl/ckp/studia-podyplomowe/akademia-marketera/e-marketing/

 

www.ckp.lazarski.pl

Źródło: Uczelnia Łazarskiego

dostarczył:
netPR.pl

Czytaj także

 0