Usługi głosowe i internet mobilny kluczowe dla życia w miastach

Usługi głosowe i internet mobilny kluczowe dla życia w miastach

Osoby zamieszkujące największe miasta na świecie są zgodne: dobry zasięg sieci komórkowej to jeden z pięciu najważniejszych czynników wpływających na życie w mieście. Poziom satysfakcji z usług komórkowych zależy od miasta, ale nawet w ramach jednej aglomeracji różnice są ogromne.  Z badania firmy Ericsson wynika, że najgosze doświadczenia użytkownicy mają w komunikacji miejskiej.

 

 

 

Firma Ericsson przeprowadziła badania w największych miastach świata. Wynika z nich, że zasięg telefonii komórkowej, bieżąca woda, dostępność restauracji, centrów handlowych i rozrywkowych, to pięć aspektów życia w mieście, z których mieszkańcy są najbardziej zadowoleni. Najgorzej sytuacja wygląda w kwestii jakości powietrza, zakorkowania miast, liczby miejsc parkingowych, zorganizowania opieki dla dzieci oraz braku komunikacji z władzami miasta.

Różnice w satysfakcji z usług w różnych miejscach

To oczywiste, że ludzie w miastach są bardziej zadowoleni z jakości połączeń głosowych (rynek jest bardziej rozwinięty) niż z internetu mobilnego, ale poziom satysfakcji w różnych miastach znacznie się różni. Najbardziej rozwinięty rynek występuje w San Francisco, gdzie usługi głosowe i internetowe są dla użytkowników na równie wysokim poziomie. W większości miast różnica między satysfakcją z internetu i z połączeń głoswych to ok. 15-20% na korzyść rozmów telefonicznych. Spośród światowych megamiast, najgorzej w badaniu satysfakcji wypadło Buenos Aires.

Z analizy firmy Ericsson wynika, że mieszkańcy dużych miast połowę swojego czasu spędzają w domach, jedną czwartą w pracy, a resztę w innych lokalizacjach. Dlatego kluczowe jest by usługi telekomunikacyjne działały sprawnie w domach użytkowników. Zadowolenie z internetu mobilnego i połączeń głosowych w domach sięga 70%. W pracy, wspomniane usługi są na satysfakcjonującym poziomie dla 60% mieszkańców.

 

Najwięcej problemów z komunikacją miejską

Najniższy poziom satysfakcji z usług mobilnych we wszystkich miastach obserwowany jest w komunikacji miejskiej. Tylko 36% osób jest zadowolonych z połączeń głosowych i 31% z internetu mobilnego. Zdaniem badanych połączenia głosowe działają generalnie lepiej w autobusach i pociągach niż w metrze.  Najwyższy poziom niezadowolenia (50-60%) jest wśród użytkowników metra w Mexico City, Tokyo, Londynie, Nowym Jorku i Paryżu.

Sytuacja w komunikacji miejskiej jest o tyle istotna, że ponad połowa użytkowników smartfonów przegląda internet każdego dnia korzystając z transportu miejskiego.

Cały raport:

http://www.ericsson.com/res/docs/2013/consumerlab/city-life.pdf

 

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzystają ponad 2 miliardy abonentów.

Działamy w 180 krajach i zatrudniamy przeszło 100 000 pracowników. Forma Ericsson założona w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

 

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

 

Źródło: Ericsson Sp. z o.o.

dostarczył:
netPR.pl

Czytaj także

 0