Coraz więcej kultury w sieci

Coraz więcej kultury w sieci

Dodano:   /  Zmieniono: 

Po niedawnym starcie POLONY Cyfrowej Biblioteki Narodowej, przyszedł czas na nową NINATEKĘ kolejną cyfrową bibliotekę umożliwiającą dostęp do treści kulturalnych. Jest to serwis Narodowego Instytutu Audiowizualnego, w którym dostępne są etiudy filmowe, animacje, audycje radiowe i inne dzieła audiowizualne. W sumie ponad 2 tys. materiałów. W ciągu ostatnich kilku miesięcy jest to kolejny już projekt, którego głównym zadaniem jest ułatwianie poznawania ambitnej kultury wystarczą chęci i dostęp do internetu.

W NINATECE większość materiałów prezentowana jest bezpłatnie, ale w czasie przeglądania serwisu można trafić także na materiały płatne. Istnieje możliwość filtrowania wyników wyszukiwania wg różnych kryteriów tak, żeby znaleźć bezpłatne materiały z interesującej nas dziedziny. Instytucje edukacyjne otrzymają natomiast pełny darmowy dostęp do NINATEKI w ramach inicjatywy NINATEKA EDU umożliwi im to korzystanie nie tylko ze wszystkich opublikowanych materiałów, ale także z dodatkowych treści dydaktycznych: scenariuszy lekcji i zeszytów ćwiczeń.

W zbiorach NINATEKI znajdują się m.in. animacje z lat 60, dokumenty Polskiej Szkoły Dokumentu, a także pochodzące ze Studia Munka, nieznane szerzej publiczności etiudy filmowe Agnieszki Osieckiej, czy filmy znanych polskich reżyserów: Zanussiego, Skolimowskiego, Piwowskiego, Karabasza czy Titkowa. Ponadto w serwisie znajdziemy audycje radiowe i telewizyjne, spektakle, koncerty muzyczne, materiały o sztuce i programy publicystyczne.

Podobnie jak w przypadku POLONY - Cyfrowej Biblioteki Narodowej, o której starcie pisaliśmy 26 czerwca, prezentowana przez NINATEKĘ oferta przedstawia się bogato i zachęcająco. Jeszcze nigdy wcześniej nie było tak łatwego dostępu do tak dużej ilości ambitnych i cennych materiałów. Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że docenione zostanie to także przez masowego odbiorcę, tak często przecież narzekającego na mało ambitnych treści w internecie.

Użytkownicy narzekają na brak ambitnych treści, a tak naprawdę nawet ich nie szukają. Internet jest dla nich głównie źródłem newsów i rozrywki, choć ciągle powtarzają sobie, że gdyby tylko mieli więcej czasu, to na pewno chcieliby zobaczyć w sieci coś bardziej wartościowego. mówi Izabela Mikruta, Management Board Assistant GRUPA 365NET Jeśli projekty typu POLONA czy NINATEKA sprawią, że użytkownicy chętniej będą sięgać po kulturę wysoką, należy im tylko kibicować i trzymać kciuki, żeby przetrwały jak najdłużej.

Nie tylko w Polsce ułatwianie dostępu do ambitnych materiałów i dzieł kultury staje się coraz bardziej popularne. Najgłośniejszym na skalę światową tego typu projektem był Google Art Project, dzięki któremu użytkownicy mogą uzyskać dostęp do zrobionych w wysokiej rozdzielczości zdjęć dzieł sztuki znajdujących się w zbiorach partnerskich muzeów. Innym przykładem było udostępnienie - również za sprawą Google możliwości zwiedzania wieży Eiffela na ekranie komputera. Poza tym Google Cultural Institute zaprezentował na swojej stronie zbiory muzealne oraz materiały archiwalne na temat historii, budowy i konstrukcji wieży Eiffela.

Jak widać, na brak akcji promujących kulturę wysoką i ułatwiających dostęp do tekstów kultury narzekać nie możemy. Jednak to tylko od nas użytkowników internetu zależy, czy będziemy chcieli z danej nam możliwości skorzystać. 

GRUPA 365 NET to innowacyjna agencja działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl