Jak skutecznie wykorzystać media społecznościowe do promocji galerii handlowej?

Jak skutecznie wykorzystać media społecznościowe do promocji galerii handlowej?

Statystycznie klienci za pośrednictwem Internetu kupują jedną rzecz, a w sklepie około trzech. Główne zadanie, jakie stoi więc przed centrami handlowymi polega na przyciągnięciu uwagi klienta i zbudowaniu w jego świadomości pozytywnego skojarzenia z miejscem. Im więcej oryginalności i kreatywności, tym lepiej. Nic więc dziwnego, że coraz więcej obiektów handlowych korzysta z nowatorskich rozwiązań podsuwanych przez media społecznościowe, które można połączyć z tradycyjną ścieżką przekazu.

Prezentujemy case study letniej kampanii dla Galerii Malta zrealizowanej w całości przez Grupę Fresh.

Informacje o kliencie:

Galeria Malta to centrum handlowo-rozrywkowe w zachodniej Polsce, W Galerii Malta jest ponad 160 sklepów, punkty usługowe, wielosalowe kino Multikino, klub fitness oraz liczne kawiarnie i restauracje. Całość stanowi trzykondygnacyjny kompleks o całkowitej powierzchni handlowej 54.000 mkw. Galeria Malta to ponad 160 sklepów czołowych polskich i międzynarodowych marek, punktów usługowych, kawiarni i restauracji z niecodziennym widokiem na jezioro. Znajduje się tu również wielosalowe Multikino z luksusową strefą Platinum oraz klub PURE Jatomi, największy i najnowocześniej wyposażony ośrodek fitness w Wielkopolsce. Galeria Malta daje swoim klientom nie tylko możliwość udanych zakupów, ale dba również o to, aby mogli odpoczywać w przyjaznym otoczeniu nad jeziorem Maltańskim np.  podczas rodzinnych pikników.

Zadanie do wykonania:

Przygotowanie strategii reklamowej zawierającej prosprzedażowe elementy. Promowanie informacji o wyprzedaży sezonowej w social media (główne działania koncentrowały się w kanale Facebook, kanał Pinterest i Youtube wykorzystane zostały pomocniczo), w Internecie oraz za pośrednictwem tradycyjnych mediów.

Grupa docelowa:

Mieszkańcy miasta Poznania i okolic (szczególnie kobiety w wieku 25-40 lat); internauci aktywnie korzystający z kanałów social media.

Strategia komunikacji:

Motywem przewodnim całej kampanii było połączenie czerwcowych wyprzedaży w Galerii Malta z okazją do przeżycia wyjątkowych wakacji. Ciekawie skonstruowany mechanizm promocji przeplatał świat realny (ambienty w sklepach, unikalne oferty stylizacji w niezwykle atrakcyjnych cenach) ze światem wirtualnym (interaktywne stoisko w konwencji linii lotniczych, na którym można było zagrać w Wakacyjne Memory, grafiki na profilu Facebook oraz Pinterest). W celu podwyższenia efektywności działań promocyjnych, zastosowano elementy gamifikacji.

Główny komunikat:

Okazje, wakacje, all inclusive, Galeria Malta. To będzie fajny dzień. Zrób zakupy, zagraj w wakacyjne memory i wygraj 10000zł na wymarzony wyjazd z centrum podróży TUI lub jedną z 12 kolorowych walizek Puccini.

Przeprowadzone działania:

  1. Presale Day jednodniowa wyprzedaż first minute, która poprzedzała akcję regularnej wyprzedaży. Na 4 dni przed startem Presale Day utworzono kampanię na Facebooku. Na profilu Galerii Malta prezentowane były stylizacje odzieżowe, jakie można znaleźć w butikach. Całość objęta była znacznymi rabatami.
  2. Kampania właściwa promująca letnie wyprzedaże.
    Przygotowano konkurs pro-sprzedażowy Wakacyjne memory, w którym można było wygraćnagrodę główną: voucher TUI na wycieczkę o wartości 10.000 zł oraz nagrody tygodniowe: 12 walizek Puccini. Konkurs opierał się na zasadzie: kup, zagraj w interaktywne memory (ułóż jak najszybciej) i wygraj nagrodę. Cotygodniowe wyniki publikowane były na fanpageu Galerii Malta na portalu Facebook. Dodatkowo co tydzień publikowane były stylizacje podobne do tych z akcji PreSale Day. Znalazły się one również na tablicach w Pintereście.
  3. Pikniki rodzinne od maja do sierpnia, w każdą drugą sobotę miesiąca przed Galerią Malta organizowany był Piknik Rodzinny. Ogólnym tematem były podróże, jednak każdemu z czterech  wydarzeń nadano inny motyw przewodni (Azja, Ameryka Południowa, Ameryka Północna lub Afryka). Podczas eventu realizowane były dopasowane do danego regionu animacje i pokazy, np. piknik, którego tematem była podróż do Ameryki Południowej, czyli El dorado, urozmaicony został zawodami w poszukiwaniu złota. Relacje fotograficzne i filmowe ze spotkań umieszczono na Pintereście oraz YouTube.
  4. Reklama w mediach lokalnych (prasa, radio) oraz na outdoorze i Facebooku przygotowane były spoty radiowe informujące o akcji wyprzedażowej, pojawiły się również bannery w internetowym wydaniu gazety lokalnej. Na potrzeby kampanii wykorzystano także billboardy miejskie, utworzono dedykowane reklamy na Facebooku.

Efekty:

Podczas majowych i czerwcowych działań na Facebooku, których punktem centralnym były wydarzenia takie jak Presale Day i Wakacyjne Memory, liczba fanów profilu wzrosła o ponad 19 proc. Aplikację Presale Day odwiedzono 3305 razy. Wskutek bezpośrednich działań promocyjnych kampanii reklamowych przybyło 4799 fanów, łącznie w trakcie trwania całej kampanii  pozyskaliśmy 5444 fanów profilu Galerii Malta na Facebooku.

Źródło: Grupa FRESH

dostarczył:
netPR.pl

Czytaj także

 0

Czytaj także