Czego szukamy w mieście korzystając z aplikacji mobilnych? Wyniki sondy ulicznej

Czego szukamy w mieście korzystając z aplikacji mobilnych? Wyniki sondy ulicznej

Dodano:   /  Zmieniono: 

Firma Eniro Polska, właściciel wyszukiwarki lokalnej panoramafirm.pl, która służy do odkrywania miejsc czy usług w pobliżu, zbadała preferencje mieszkańców Warszawy dotyczące wyszukiwania informacji lokalnych za pomocą aplikacji mobilnych. Jak wynika z sondy ulicznej, Warszawiacy przebywając w centrum miasta najczęściej szukają restauracji, barów i rozrywek.

Badanie pozwoliło poznać aktualne trendy i preferencje dotyczące nowoczesnych form poszukiwania informacji. Sonda uliczna została zrealizowana w centrum Warszawy w sierpniu 2013 roku. Przepytano osoby młode, potencjalnie najbardziej aktywnie korzystające z technologii mobilnych.

Wyniki pokazują, że aż 90% przepytanych młodych Warszawiaków posiada telefon dotykowy, a zdecydowanymi użytkownikami aplikacji mobilnych są mężczyźni, aż 70%.

Potrzeby dotyczące informacji zmieniają się w zależności od miejsca, w którym się znajdujemy. W Centrum zdecydowanie częściej szukamy rozrywek i konkretnych usług, np. restauracji czy krawcowej, a w innych dzielnicach jak np. Bemowo sklepów, bankomatów czy przychodni.

45% przepytanych osób ściąga aplikacje do wyszukiwania lokalnego na smartfony. Odpowiedzi na pytanie: z jakich aplikacji najczęściej korzystają poszukując informacji lokalnych były bardzo zróżnicowane. Wymieniano: NextBike, Panorama Firm, Google czy Lokalnie.

Prawie 100% badanych było zainteresowanych korzystaniem z bezpłatnej aplikacji, która posiadałaby największą, aktualną bazę danych, dzięki której łatwo można byłoby znaleźć niezbędne miejsca w pobliżu.

Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie sondy, ponieważ chcieliśmy dowiedzieć się na przykładzie miasta stołecznego jak mieszkańcy dużych aglomeracji korzystają ze smartfonów. Jakie są ich preferencje i czego najczęściej szukają lokalnie. Byliśmy ciekawi czy Warszawiacy znają aplikację mobilną Panorama Firm i okazuje się, że, aż 60% zapytanych o niej słyszało" mówi Iwona Dziedzic-Gawryś, Specjalista ds. Public Relations w Eniro Polska.

Badanie preferencji dotyczących aplikacji mobilnych mieszkańców miasta Warszawy  pokazuje, iż aktywnie korzystają z różnych form pozyskania niezbędnych informacji, za pomocą smartfona. Chętnie korzystaliby z bezpłatnej, łatwej w obsłudze aplikacji do wyszukiwania lokalnego, która posiadałaby dobrą nawigację ułatwiającą swobodne poruszanie się oraz aktualną, pełną bazę danych o swoim mieście.

Nagranie video z sondy oraz opracowanie graficzne jest dostępne w biurze prasowym.

***

Eniro jest największą firmą świadczącą usługi w zakresie wyszukiwania lokalnego informacji o firmach, produktach i usługach w krajach skandynawskich. Zarówno firmy, jak i konsumenci mogą, za pośrednictwem produktów Eniro, w łatwy sposób zlokalizować poszukiwane produkty i usługi oraz dokonać ich zakupu, niezależnie od preferowanego sposobu wyszukiwania: przez Internet, katalog czy telefon komórkowy.  Reklamodawcy mogą zaprezentować swoją ofertę potencjalnym konsumentom, pozyskać nowych klientów oraz zwiększyć sprzedaż. Spółka zatrudnia łącznie, w krajach skandynawskich oraz w Polsce, prawie 3,200 pracowników i jest notowana na Sztokholmskiej Giełdzie od 2000 r. W 2012 r. przychody firmy wyniosły 3,999 mln koron szwedzkich, a EBITDA (zysk operacyjny przed odsetkami, amortyzacją i podatkami) osiągnęła 976 mln koron szwedzkich. Siedziba Eniro mieści się w Sztokholmie. Więcej informacji o firmie na www.eniro.com.

Źródło: Eniro Polska

dostarczył:
netPR.pl