Opowiedz mi historię kreowanie wizerunku marki

Opowiedz mi historię kreowanie wizerunku marki

fot. netPR.pl / Źródło: InfoWire.pl

Tworząc strategię komunikacji firmy lub wprowadzanego na rynek produktu, aby odnieść sukces trzeba mieć dobrą intuicję i sporo szczęścia. Jednak szczęściu można pomóc postępując zgodnie z kilkoma złotymi zasadami komunikacji marketingowej.

Punktem wyjścia wszelkich działań marketingowych jest konsument. Wiedza o nim, o jego postępowaniu na rynku jest niezbędna do opracowania jakiegokolwiek programu marketingowego czy też skutecznego zastosowania któregokolwiek z instrumentów marketingowych. Duży wpływ na podejmowane decyzje ma także aktualna moda, a także to, co o produkcie konsument usłyszy od ekspertów, celebrytów lub liderów opinii ze swojego najbliższego otoczenia.

Kreując pożądany wizerunek produktu warto stworzyć wrażenie, że jest on unikalny i nie każdy może sobie na niego pozwolić. Niedostępność i elitarność produktu to cechy, które w grupie odbiorców powodują automatyczne powstanie tzw. efekt snoba. Konsumenci będą chcieli nabyć produkt tylko dlatego, żeby zaprezentować innym swój status materialny.

Przy tworzeniu komunikacji o produkcie trzeba pamiętać, żeby nowy produkt był zawsze lepszy od innych słowa szybciej, łatwiej, więcej, pewniej mogą zdziałać cuda, gdyż działają przede wszystkim na podświadomość, a decyzje o zakupie bardzo często podejmujemy podświadomie i na podstawie impulsu.  

Poza tym, ludzie uwielbiają poznawać historie. Dzięki temu szybciej zapamiętują informacje, kształtują swoją opinię, co skraca dystans między nimi a marką. Bajki o bohaterze, o szczęśliwej rodzinie, o luksusie, o idealnym życiu wykorzystane w komunikacji pozwalają firmom kształtować niepowtarzalny wizerunek produktu i krok po kroku przez długie lata budować więź z konsumentami.

Podczas prowadzenia swojego biznesu warto pamiętać o działaniach CSR (ang. Corporate Social Responsibility, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu). Nic tak dobrze nie buduje lojalności i pozytywnego nastawienia odbiorców do produktu jak świadomość, że firma nie zwraca uwagi wyłącznie na swój zysk, ale dba także o swoje otoczenie.

Komunikując się z konsumentami należy dbać o atrakcyjną formę przekazu. Wiadomo, że dla producenta to informacje o produkcie są najważniejsze i to o tym producent chciałby mówić najczęściej, ale klienci mogą mieć inne zdanie na ten temat. Będą zadowoleni, jeśli treści przekazywane przez markę będą interesujące, zabawne, a czasami nawet zupełnie niezwiązane z produktem. Wzbudzenie pozytywnych odczuć w stosunku do produktu jest często tak samo istotne, jak poinformowanie o jego cechach, a dodatkowo sprawia, że klient chętnie wróci do nas po więcej ciekawych informacji, a nawet podzieli się nim ze znajomymi.

Jeśli firma decyduje się na kampanię reklamową, powinna postarać się o kreatywny pomysł i rzeczywiste dotarcie do grupy docelowej. Od wyboru narzędzi, po treść komunikatu wszystko powinno być przemyślane i dostosowanie do zwyczajów i sposobu korzystania z mediów przez potencjalnych odbiorców produktu.

Jednak najważniejsze to sprawić, żeby klient poczuł, że dostał coś więcej, niż tylko produkt. To wszystko, co produkt otacza czyli jego wizerunek, emocje z nim związane, opinie środowiska jest dla konsumenta swego rodzaju nagrodą. mówi Izabela Mikruta, Management Board Assistant GRUPA 365 NET.Jeśli klient poczuje się nagrodzony za dokonanie zakupu, to będzie miał powód, żeby do nas wrócić.

GRUPA 365 NET to innowacyjna agencja działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl

Czytaj także

 0