SAP umożliwia firmom analizowanie zachowań klientów w mediach społecznościowych w czasie rzeczywistym

SAP umożliwia firmom analizowanie zachowań klientów w mediach społecznościowych w czasie rzeczywistym

Dodano:   /  Zmieniono: 

Nowa aplikacja analityczna SAP Social Contact Intelligence wykorzystuje siłę platformy SAP HANA do lepszego rozumienia zachowań klientów w mediach społecznościowych

WARSZAWA  24 września firma SAP udostępniła aplikację analityczną SAP Social Contact Intelligence, opartą na platformie SAP HANA. Nowa aplikacja umożliwia wgląd w analizę nastrojów konsumentów i historię ich kontaktów z firmą zarówno w kanałach społecznościowych, jak i w pozostałych systemach firmowych. Dzięki temu firmy mogą skuteczniej targetować i odpowiednio dywersyfikować swoje działania.

Wyzwaniem, przed jakim stają dziś specjaliści odpowiedzialni za sprzedaż, marketing i obsługę klientów, jest dostęp i analiza wielkich ilości danych, które są gromadzone nie tylko w rozproszonych systemach informatycznych wewnątrz firm, ale też w serwisach społecznościowych pozostających poza ich zasięgiem. Przez to specjaliści od marketingu i sprzedaży często bazują na nieaktualnych informacjach i mogą przeoczyć okazje do przeprowadzenia działań typu cross-selling i up-selling. Zaś strategiczne decyzje, które mają na celu zachęcenie i zaangażowanie obecnych i przyszłych klientów, oparte są niejednokrotnie na intuicji.

Z pomocą SAP Social Contact Intelligence procesy te mogą przebieać inaczej. Specjaliści od marketingu będą w stanie przygotowywać kampanie w oparciu o aktualne nastroje użytkowników serwisów społecznościowych. Dzięki temu zidentyfikowanie liderów opinii i targetowania działań staje się prostsze, a przychody mogą być większe. Dodatkowo osoby odpowiedzialne za sprzedaż mogą mieć głębszy wgląd w zachowania konsumentów. Tego typu wiedza z kolei, umożliwia szybkie zidentyfikowanie najbardziej wpływowych i odpowiednich liderów opinii dla danej promocji. Oprócz tego działy obsługi klienta będą w stanie analizować na bieżąco zamieszczane w serwisach społecznościowych opinie, proaktywnie identyfikować potencjalne źródła kryzysów i podejmować środki zapobiegawcze.

SAP Social Contact Intelligence jest częścią rozwiązania SAP Customer Engagement Intelligence, na które składają się aplikacje oparte o platformę SAP HANA umożliwiającą wgląd oraz analizę danych klienta w czasie rzeczywistym. Dzięki temu działania marketingowe i sprzedażowe mogą być spersonalizowane i stargetyzowane, przyczyniając się tym samym do podniesienia zysków. Oparcie SAP Customer Engagement Intelligence na platformie SAP HANA daje jeszcze inne korzyści. Osoby odpowiedzialne za sprzedaż, marketing i obsługę klientów mogą wykorzystywać potężne analizy tekstów oraz silników predykcyjnych w SAP HANA także do przetwarzania języka naturalnego (NLP) oraz obliczania złożonych algorytmów predykcyjnych w intuicyjny i przyjazny użytkownikowi sposób.

"SAP Customer Engagement Intelligence pokazał nam, jak można wpływać na decyzje zakupowe naszych klientów oraz zmniejszyć ilość zwracanych produktów", powiedział Michael Kuenzl, wiceprezes ds. systemów IT w firmie HSE24, zajmującej się sprzedażą artykułów domowych. "Sprzedajemy ponad milion produktów ośmiomilionowej rzeszy klientów. Szacujemy, że obniżenie stopy zwrotu o zaledwie jeden procent może przyczynić się do siedmiocyfrowej oszczędności liczonej w Euro. SAP Customer Engagement Intelligence umożliwia nie tylko odkrycie tendencji, pozwalających zwiększyć sprzedaż, ale też przygotowanie precyzyjnych kampanii marketingowych, pogłębiających lojalność klientów.

SAP Customer Engagement Intelligence składa się z czterech w pełni zintegrowanych aplikacji analitycznych i mobilnych:

  • SAP Social Contact Intelligence pozwala wykorzystać w czasie rzeczywistym opinie i spostrzeżenia, którymi konsumenci dzielą się w serwisach społecznościowych i na stronach firmowych. Dzięki temu firmy mogą identyfikować kluczowych liderów opinii, pozyskiwać nowych klientów oraz podnieść poziom obsługi i lojalności klientów.
  • SAP Audience Discovery and Targeting pomaga specjalistom od marketingu angażować obecnych i nowych klientów poprzez zaawansowaną segmentację dużych grup docelowych oraz opracować spersonalizowane kampanie marketingowe.
  • SAP Customer Value Intelligence oferuje menedżerom ds. sprzedaży i marketingu nie tylko wgląd w zachowania konsumentów w czasie rzeczywistym (dzięki czemu można ocenić ich wartość), ale też spersonalizowane rekomendacje, które mogą być przydatne przy planowaniu działań typu cross i up-selling.
  • SAP Account Intelligence umożliwia przedstawicielom handlowym zdalny dostęp do aktualnych informacji o klientach oraz dostarcza spersonalizowanych rekomendacji sprzedażowych, dzięki którym można tworzyć grupy docelowe oraz podnieść efektywność sprzedaży.

 

"Modele segmentacji klientów, które wcześniej trwały ponad 12 godzin, teraz mogą być przeprowadzone 985 razy szybciej, powiedział Bernd Seidel, Business Solution Management w firmie Thomas Cook AG. "To ogromna różnica. Dzięki temu nasi klienci biznesowi mogą eksperymentować z różnymi modelami segmentacji, otrzymywać natychmiastowe wyniki oraz planować jeszcze bardziej spersonalizowane i lepiej stargetowane kampanie marketingowe.

O SAP

SAP, lider na rynku oprogramowania dla przedsiębiorstw, pomaga uzyskiwać lepsze wyniki przedsiębiorstwom każdej wielkości i z każdej branży. Rozwiązania firmy SAP pozwalają przedsiębiorstwom i ich pracownikom efektywniej współpracować i lepiej wykorzystywać posiadane informacje biznesowe w celu zdobycia przewagi nad konkurencją. Oprogramowanie SAP jest wykorzystywane od sali posiedzeń zarządu po zaplecze magazynu i pracę w terenie, w magazynie i w sklepie, z wykorzystaniem komputerów stacjonarnych i urządzeń przenośnych. Aplikacje i usługi SAP umożliwiają ponad 238 tys. klientów prowadzenie działalności w sposób przynoszący zyski, szybkie dostosowywanie się do nowych warunków oraz ciągły rozwój.Więcej informacji o SAP można znaleźć pod adresem www.sap.comwww.sap.pl

Więcej informacji na stronie SAP Newsroom.

Śledź także SAP Polska na Facebooku https://www.facebook.com/SAPPoland oraz na Twitterze @SAPPolska

Źródło: SAP

dostarczył:
netPR.pl