Poczta Polska liderem na rynku e-commerce

Poczta Polska liderem na rynku e-commerce

Poczta Polska jest najpopularniejszą firmą logistyczną wśród firm branży e-commerce. W 2012 r. z jej usług skorzystało aż 57,8 proc. firm z tego segmentu to wnioski z "Raportu e-Commerce 2013 przygotowanego przez Internet Standard.

Autorzy publikacji zwrócili uwagę na wzrost popularności korzystania z przesyłki pocztowej. W 2012 r. zaobserwowaliśmy zatrzymanie tendencji spadkowej, która była wcześniej widoczna w przypadku przesyłki pocztowej. Możemy mówić o powrocie popularności tej formy dostawy do klienta, gdyż w 2012 r. udostępniało ją aż 71,57% przebadanych przez nas firm, co oznacza wzrost o ponad 8% w porównaniu do 2011 r. czytamy w raporcie. Jak zaznaczono w raporcie, tak duża popularność przesyłki pocztowej wiąże się z powrotem badanych e-sklepów do korzystania z usług Poczty Polskiej.

Ogromną część naszych klientów stanowią sklepy internetowe i klienci dużych platform aukcyjnych. Odpowiadają za blisko 50 proc. nadań przesyłek. Biznes na dobre osadził się w sieci, a Poczta Polska chce być aktywnym graczem na tym rynku oferując usługi dopasowane do potrzeb klientów mówi Sławomir Żurawski, Dyrektor Biura Rozwoju Usług KEP (kurier, ekspres, paczka) w Poczcie Polskiej.

Paczkakorzysci.pl dla e-commerce

Perspektywy dla rynku paczkowo-kurierskiego są obiecujące. Szacuje się, że rynek KEP w 2013 r. osiągnie wartość ponad 5 mld złotych. Duży w tym udział ma segment e-commerce, który rocznie rośnie o ok. 25 proc.

Dlatego kilka dni temu Poczta Polska wprowadziła kolejny produkt dedykowany sektorowi e-commerce, a szczególnie mikro i małym nadawcom. Usługa pod nazwą Świąteczna Paczka Korzyści, realizowana w ramach Pakietu PACZKA i Pakietu POCZTEX, przeznaczona jest głównie dla sklepów Internetowych (www.paczkakorzysci.pl). Zawiera ona cztery programy wysyłkowe: PACZKA 15, PACZKA 50 i PACZKA 200 oraz POCZTEX 20. Ich nazwy nawiązują do liczby nadań przesyłek, jakie mieszczą się w ich cenie. Nadawca sam wybiera rodzaj i liczbę opakowań w dowolnej konfiguracji, wpłaca kootę wartości pakietu a Poczta w ciągu dwóch dni wysyła umowę dla zainteresowanej firmy. Po jej podpisaniu, produkt zostaje aktywowany, a do klienta wysyłane zostaną piękne świąteczne opakowania odpowiadające wybranemu pakietowi tłumaczy działanie usługi dyrektor Żurawski.

Przesyłki nadawane w ramach pakietów można także przygotowywać w Internecie dzięki aplikacji Elektroniczny Nadawca. To platforma online, która w domu pozwala załatwić wszystkie formalności związane z wysyłką. Jedyne, co musi zrobić nadawca, to przywieźć paczkę na pocztę.

Raport e-Commerce 2013 dostępny jest tutaj:

http://www.internetstandard.pl/promocje/pobierz-eCommerce2013pdf

Źródło: Poczta Polska

dostarczył:
netPR.pl

Czytaj także

 0