Liderzy opinii - czy każda marka ich potrzebuje?

Liderzy opinii - czy każda marka ich potrzebuje?

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło:InfoWire.pl

"Każdy z nas ma próg, określający ilość osób, które muszą zachować się w określony sposób, abyśmy poszli w ich ślady...". Tradycyjna rola liderów opinii to docieranie do nowych zjawisk wcześniej, niż inni ludzie i wskazywanie im, co jest dobre i godne zaufania. Jednak już od dawna liderzy opinii, wcześniej działający bezinteresownie i w gronie jedynie swoich najbliższych znajomych, wyrastają na ambasadorów marki, a to wszystko za sprawą internetu.

Marka, aby być atrakcyjna dla odbiorcy - czyli bliska, przyciągająca, wzbudzająca zaufanie - musi mieć twarz. David Ogilvy mawiał Musisz zdecydować, jaki wizerunek ma mieć twoja marka. Wizerunek to osobowość. Produkty, tak jak ludzie, mają osobowość, która albo pozwoli im zaistnieć na rynku, albo je zniszczy. Obecnie bardzo ważne jest, aby każdy napój, każdy batonik i każde chusteczki higieniczne miały swój charakter i żeby ich nazwa wzbudzała odpowiednie emocje. Wykorzystywanie celebrytów do budowania wizerunku nadal jest bardzo popularnym, zarówno w Polsce, jak i na świecie sposobem na promocję produktu (celebryci wykorzystywani są w co czwartej reklamie). Ponieważ jednak z tak wielu reklam mówią do nas znani ludzie, coraz mniej im wierzymy. Celebryci zawsze byli dość specyficznym przykładem liderów opinii wchodzą w tę rolę dopiero w momencie, kiedy stają się sławni i nie ma znaczenia, czy są ekspertami w danej dziedzinie, czy nie. Bardzo mocną pozycją liderów opinii mogą pochwalić się osoby rzeczywiście znające się na tym, o czym mówią - wolimy słuchać tych, którzy nie mają oczywistego interesu w mówieniu nam, że produkt jest wysokiej jakości. Dlatego blogerzy, piszący zazwyczaj o tym, na czym się znają, a przynajmniej o tym, co ich pasjonuje, łatwo budują swoją wiarygodność wśród czytelników.

Medium, które w ciągu ostatnich kilku lat zrewolucjonizowało sposób poznawania i identyfikowania się z marką jest internet. Zwiększył on także tempo rozprzestrzeniania się informacji negatywnych na temat produktów, np. w komentarzach na portalach społecznościowych. Dlatego właśnie w momencie, kiedy blogerzy zostali niejako przez swoich czytelników mianowani liderami opinii, firmy szukające nowatorskich rozwiązań od razu zaczęły się o nich upominać.

- Mimo, że w tym momencie poziom zaangażowania niektórych blogerów w promocję znanych marek przybiera kuriozalną formę jawnej już reklamy, spore grono z nich wciąż cieszy się wiarygodnością i dużym zaufaniem wśród swoich stałych czytelników. mówi Anna Kukawska, PR & Event Manager GRUPA 365NET.

Liderzy opinii to ci, którzy jako pierwsi korzystają z nowinek, a później chętniej dzielą się swoimi wrażeniami. W ten sposób mają poniekąd wpływ na decyzje zakupowe podejmowane przez swoich odbiorców. Dlatego warto zastanowić się, czy współpraca z blogerami i innymi liderami opinii uznawanymi przez naszą grupę docelową nie powinna stać priorytetem w działaniach PR, gdy zauważamy spadek skuteczności tradycyjnych działań reklamowych.

GRUPA 365 NET to innowacyjna agencja działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl