Szefowie kuchni polecają Tydzień Restauracji - najlepsze dania w atrakcyjnych cenach

Szefowie kuchni polecają Tydzień Restauracji - najlepsze dania w atrakcyjnych cenach

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.plŹródło:InfoWire.pl

 Groupon zachęca Polaków do odkrywania nowych smaków i miejsc na kulinarnych mapach polskich miast

O tym, że dobre jedzenie daje nam jedne z najprzyjemniejszych doświadczeń zmysłowych nie trzeba nikogo przekonywać. To również radość dzielenia wspólnego posiłku, wyraz zaufania i zażyłości. Coraz częściej to także sposób na odkrywanie nowych kuchni, egzotycznych smaków i ciekawych miejsc. Zainicjowany przez Groupon Polska ogólnopolski Tydzień Restauracji jest dobrą okazją, aby doświadczyć wszystkich trzech wymienionych aspektów dobrego jedzenia jednocześnie.

- Idea Tygodnia Restauracji powstała w Nowym Jorku w 1992 roku, gdzie od razu spotkała się z ogromnym zainteresowaniem zarówno restauratorów, jak i mieszkańców. Po sukcesie nowojorskiego Restaurants Week, inicjatywa rozprzestrzeniła się na inne miasta - takie jak Chicago, Barcelona, Londyn, Paryż, Madryt, Pekin - stając się świętem tych, którzy doceniają dobrą kuchnię i lubią odkrywać jej nowe smaki oraz odsłony opisuje genezę akcji Aniela Hejnowska, Dyrektor Zarządzająca Groupon Polska. 

Tydzień Restauracji potrwa od 18 do 24 listopada br. w wybranych restauracjach w WarszawieKrakowieWrocławiuPoznaniu na Śląsku. Patronat medialny nad akcją objął największy polski przewodnik po restauracjach - serwis Gastronauci.pl. Szefowie kuchni restauracji biorących udział w akcji przygotowali dedykowane menu w specjalnej cenie. Znalazły się w nich także dania, z których słyną. Oferty wszystkich restauracji biorących udział w wydarzeniu dostępne są na platformie stworzonej i koordynowanej przez Groupon. Klienci kupując wybrany zestaw w danej restauracji, otrzymują kupon umożliwiający rezerwację miejsca i skorzystanie z promocyjnej oferty. 

Głównym celem Tygodnia Restauracji jest promowanie jedzenia w dobrych restauracjach, jako sposobu na spędzanie wolnego czasu i zarazem odkrywanie kulinarnego potencjału swojego miasta. Dla restauratorów to szansa na zaprezentowanie nowym klientom swoich popisowych dań.

- Groupon jest liderem na rynku ofert lokalnych i jednym z największych kanałów dystrybucji, który pozwala ludziom kupować co chcą, gdzie chcą i kiedy chcą. Pomagamy naszym klientom w korzystaniu z pełni możliwości, jakie daje miasto. Taki jest właśnie cel Tygodnia Restauracji, którego jesteśmy inicjatorem w Polsce. Chcemy umożliwić Polakom poznanie dobrych restauracji, bez nadwyrężania domowego budżetu dodaje Aniela Hejnowska.

Według Eurostatu, Polacy wydają w restauracjach i hotelach zaledwie 2,8 proc. swoich budżetów przeznaczonych na zakup towarów i usług konsumpcyjnych, co stanowi kwotę trzy razy mniejszą niż średnia unijna. Wiąże się to przede wszystkim z niższymi zarobkami i cięciami w domowych budżetach, nadwyrężonych przez kryzys. Z drugiej jednak strony Polacy, zwłaszcza mieszkający w największych miastach, przejmują zachodni styl życia, którego jednym z ważnych elementów są spotykania towarzyskie w restauracjach i barach. Potwierdzają to wyniki internetowej ankiety przeprowadzonej przez Groupon Polska w dniach 12-14 listopada na grupie ponad 150 osób. Dla 23 proc. ankietowanych, najważniejszym aspektem wyjścia do restauracji jest nie samo jedzenie, a spotkanie w miłym gronie.  Dzięki temu, że częściej podróżujemy stajemy się również ciekawi kuchni innych nacji i kultur. Kulinariami zaczynają rządzić mody, które coraz chętniej śledzimy, szukając nieznanych smaków czy nowych sposobów na tradycyjne potrawy. Aż 47 proc. ankietowanych przez Groupon deklaruje, że głównym powodem, dla którego idą do restauracji jest szukanie nowych doświadczeń kulinarnych, próbowanie nowych kuchni i smaków. To, że apetyt Polaków na życie rośnie, potwierdza też fakt, iż chętnie łączymy wyjścia do restauracji z innymi rozrywkami, jakie oferują miasta, takimi jak wyjście do kina, teatru lub na wystawę (23 proc.), czy rekreacją, np. wyjściem na spacer (również 23 proc.).  

 

Dania popisowe Szefów kuchni Tygodnia Restauracji

Restauracja: Gościna Ślonsko, Szef kuchni Marcin Krzystek poleca:

- Biorąc pod uwagę charakter naszej restauracji, który nawiązuje do pięknego regionu jakim jest Śląsk, chciałbym polecić państwu dwie potrawy. Pierwszą z nich jest rolada wołowa. Do jej przygotowania wybieramy wysokiej jakości mięso wołowe, dużą wagę przywiązujemy do jakości wykonania zwłaszcza farszu. Jego skład to: świeży boczek, kiełbasa, cebulka oraz ogórek kiszony który kroimy starannie w kosteczkę i całość wiążemy musztardą. Niestety coraz częściej w sklepach czy lokalach spotykamy się z roladami wieprzowymi bądź mielonym farszem wewnątrz. Nasza restauracja przygotowuje ją tradycyjnie. 

Drugą potrawą, na którą warto zwrócić uwagę podczas wizyty w naszej restauracji są Pierogi Pani Ali. Są to pierogi robione na bazie mąki żytniej faszerowane masą z ziemniaków i kiełbasy. Bardzo istotnym elementem jest sos, zrobiony na zakwasie domowego żurku, skarbów lasu w postaci grzybów oraz świeżutkiego boczku wszystko to komponuje się w wyrazistą bardzo smaczną potrawę, którą zdążyli docenić nasi stali klienci. 

 Restauracja: Czarno na białym, Szef kuchni Kamil Pontek poleca:

Polecam naszą grillowaną polędwicę czyli duet mięsa i serów długo  dojrzewających. To danie wyróżnia połączenie oliwy pomarańczowej z octem figowym w kompozycji z sosem śliwkowo-orzechowym. Druga propozycja to ser kozi z buraczkiem zawinięty w sakiewki z cienkiego ciasta filo. Lubię to danie za jego lekkość i wyjątkowy charakter zarazem. Delikatna konsystencja kontrastuje ze zdecydowanym i wyrafinowanym smakiem korzennych buraczków.

 Restauracja: Nadmorska Tawerna, Szefowa kuchni Iwona Depczyńska poleca:

Polecam krem z groszku, ponieważ gotujemy go bez użycia rosołu, jest to danie w pełni wegetariańskie. Danie wyjątkowe w smaku, doprawione odrobiną soli i pieprzu, bardzo dobrze komponujące się ze śmietanką i ziarnami słonecznika. Idealne na jesień. Z dań drugich polecam pstrąga w sosie z cydru i brandy. Pstrąga podajemy jedynie tego najlepszego - z Kaszub. Aromaty cydru i brandy świetnie komponują się z rybą, dzięki czemu danie nabiera bardzo ciekawego i nietypowego smaku.

 

***

Informacja o serwisie Gastronauci.pl - Patronie Medialnym Tygodnia Restauracji

Serwis Gastronauci.pl to największy  ogólnopolski przewodnik po restauracjach. Znaleźć w nim można 25 tysięcy lokali gastronomicznych, o których użytkownicy serwisu napisali ponad 100 tys. recenzji. Kawiarnie, restauracje, bary i food trucki - wszystkie znane i warte poznania smaczne adresy znaleźć można w serwisie www oraz w aplikacjach mobilnych Gastronauci.pl.

Informacja o Groupon

Groupon (NASDAQ: GRPN) jest liderem na rynku ofert lokalnych, ułatwiającym klientom na całym świecie dostęp do najlepszych usług i produktów w bezkonkurencyjnych cenach. Groupon wnosi nową jakość w świat małych i średnich przedsiębiorstw, udostępniając im bogaty zestaw usług i narzędzi, takich jak możliwość tworzenia indywidualnych kampanii, kontrola i analiza danych sprzedażowych, obsługa płatności i rozliczeń, system rezerwacyjny oraz obsługa operacji w punkcie sprzedaży i wiele więcej aby pomóc w zdobyciu nowych lojalnych klientów oraz bardziej efektywnym prowadzeniu biznesu. Dzięki globalnemu zasięgowi oraz tysiącom partnerów biznesowych, Groupon oferuje najlepsze oferty na usługi i produkty w 48 kraja

Źródło: Groupon

dostarczył:
netPR.pl