Kampania Zadbaj o swoje serce zdobywcą I nagrody w plebiscycie Know Health

Kampania Zadbaj o swoje serce zdobywcą I nagrody w plebiscycie Know Health

fot. netPR.pl / Źródło: InfoWire.pl

Ogólnopolska kampania Zadbaj o swoje serce laureatem pierwszej nagrody w prestiżowym plebiscycie Know Health w kategorii Najlepsze działania CSR w dziedzinie promocji i profilaktyki zdrowia. Szacowna kapituła plebiscytu wyłoniła zwycięzców spośród wielu wartościowych, licznie zgłoszonych programów zdrowotnych.

Zadbaj o swoje serce to ogólnopolski program bezpłatnych badań przesiewowych, realizowany nieprzerwanie od 2006 roku. Do tej pory przebadano już w całym kraju ponad 30 000 pacjentów, którzy motywowani są podczas akcji do walki o zdrowe serce. Kampania ma charakter edukacyjno-profilaktyczny, jej głównym celem jest wzrost świadomości w zakresie zdrowego stylu życia oraz profilaktyki chorób serca, w szczególności nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii. Lekarze związani z Kampanią zachęcają przede wszystkim do poddawania się badaniom okresowym, zdrowego odżywiania oraz do wdrażania innych działań profilaktycznych. Podczas akcji uczestnicy mogą skorzystać z szeregu badań: EKG, pomiaru ciśnienia krwi, badania poziomu cholesterolu, obliczania wskaźnika BMI oraz wskazań właściwej diety, zapobiegania nadciśnieniu tętniczemu i nadwadze. Organizatorem i inicjatorem Kampanii Zadbaj o swoje serce jest Telemedycyna Polska S.A., Partnerem Strategicznym jest Optima Cardio, margaryna zawierająca sterole roślinne, których skuteczność w obniżaniu cholesterolu została potwierdzona klinicznie.

Bardzo cieszy nas przyznanie kampanii Zadbaj o swoje serce I nagrody w konkursie, ponieważ jako lider teleopieki kardiologicznej czujemy się firmą odpowiedzialną społecznie. Gwarantujemy naszym pacjentom całodobowy monitoring kardiologiczny w ramach usługi Kardiotele, jednocześnie staramy się docierać z Kampanią również tam, gdzie są zauważalne deficyty w opiece zdrowotnej. Jesteśmy pionierem usług telemedycznych w Polsce i chcemy się dzielić możliwościami, wiedzą i doświadczeniem, rozwijając usługi tak, aby były znane i dostępne dla wszystkich Polaków. podsumowuje Ireneusz Plaza, Prezes Telemedycyny Polskiej S.A.

Misją kampanii Zadbaj o swoje serce" jest uświadamianie konsumentów o zagrożeniach związanych z wysokim poziomem cholesterolu oraz obalanie stereotypów z tym związanych. Ponieważ głęboko wierzymy w potrzebę realizacji działań tego typu i są one zbieżne z naszą strategią CSR, niemal od początku wspieramy Zadbaj o swoje serce, w tym roku Optima Cardio została Partnerem Strategicznym kampanii na zasadzie wyłączności. dodaje Katarzyna Marczewska, Group Brand Manager ZT Kruszwica S.A.

Plebiscyt Know Health jest częścią Międzynarodowego Forum Promocji Zdrowia i Profilaktyki Know Health. Tegoroczna, trzecia edycja Forum poświęcona była tematyce Zdrowe społeczności: współczesne wyzwania a technologie. Forum zostało pomyślane jako platforma wymiany doświadczeń najefektywniejszych projektów i programów zdrowotnych zarówno polskich, jak i zagranicznych. Szacowna kapituła Plebiscytu przyznała Kampanii Zadbaj o swoje serce I nagrodę w kategorii Najlepsze działania CSR w dziedzinie promocji i profilaktyki zdrowia. Projekt został wyłoniony spośród wielu wartościowych i licznie zgłoszonych kampanii, realizowanych m.in. przez takie firmy jak Jeronimo Martins Polska (właściciel sieci sklepów Biedronka) czy Siemens. W kapitule Plebiscytu zasiadali wybitni eksperci w dziedzinie ochrony zdrowia, m.in. Sekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia, Sławomir Neumann, Prof. dr hab. n. med. Mirosław J. Wysocki, Prof. dr hab. n. med. Alicja Chybicka oraz inni zasłużeni na polu szeroko pojętej promocji zdrowia.

Sytuacja epidemiologiczna w zakresie schorzeń układu krążenia jest w Polsce alarmująca choroby serca zabijają zdecydowanie częściej niż nowotwory złośliwe. Każdego dnia przegrywa z nimi 164 Polaków, co w ciągu roku oznacza 60 tys. zgonów (źródło: Konferencja "Kardiologia XXI wieku w Polsce - wyzwania i szanse", informacja PAP). Aż połowa pacjentów umiera w ciągu 5 lat od rozpoznania choroby więcej niż w przypadku raka piersi, jajnika czy prostaty. Jednocześnie zaobserwowano zależność, iż zmniejszenie umieralności spowodowanej np. chorobą niedokrwienną serca w ostatnim dwudziestoleciu dokonało się głównie dzięki zmianom stylu życia Polaków. W odpowiedzi na niezadowalającą kondycję społeczeństwa polskiego oraz na wysokie zapotrzebowanie społeczne, Kampania Zadbaj o swoje serce jest konsekwentnie realizowana od siedmiu lat i systematycznie dociera do nowych osób.

Telemedycyna Polska S.A. działa od 2005 roku w branży telemedycznej, obejmując obszar całej Polski. Specjalizuje się w usługach telekardiologicznych, świadczonych za pomocą telefonu, sieci GSM oraz Internetu. Podstawową usługą świadczoną przez Spółkę jest usługa Kardiotele całodobowa teleopieka kardiologiczna. Beneficjentami tej usługi są pacjenci indywidualni, cierpiący na choroby serca. Spółka świadczy także usługi typu B2B, takie jak Kardiotest, EKG z opisem oraz Holter EKG z opisem we współpracy z akredytowanymi przez Telemedycynę Polską S.A. placówkami medycznymi na obszarze całej Polski. Wszystkie usługi oferowane przez spółkę dzięki sieci telekomunikacyjnej i internetowej, likwidują bariery czasowe, zwiększają wydajność pracy placówek medycznych oraz ułatwiają pacjentom dostęp do specjalistycznych usług medycznych. W 2010 roku Telemedycyna Polska S.A. zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych na rynku NewConnect, stając się tym samym pierwszą w Polsce publiczną spółką telemedyczną. Spółka od 2006 roku organizuje ogólnopolską kampanię bezpłatnych badań serca pod hasłem Zadbaj o swoje serce, która została wyróżniona tytułem Lidera Ochrony Zdrowia 2012.

Optima Cardio znajduje się w portfolio Zakładów Tłuszczowych Kruszwica S.A największego w Polsce i jednego z największych w Europie Środkowej przetwórcy nasion oleistych i producenta tłuszczów roślinnych. Spółka specjalizuje się w produkcji olejów konfekcjonowanych, margaryn oraz tłuszczów dla potrzeb przemysłowych. Optima Cardio jest margaryną zawierająca sterole roślinne, których skuteczność w obniżaniu cholesterolu została potwierdzona klinicznie. Stosując Optimę Cardio możesz obniżyć cholesterol jeszcze skuteczniej niż przy zmianie samej tylko diety i stylu życia. Wystarczą 3 kromki dziennie, codziennie przez 3 tygodnie. Chcąc utrzymać cholesterol na obniżonym poziomie należy codziennie spożywać 3 kromki (30 g) margaryny Optima Cardio. Optima Cardio nie zawiera tłuszczów trans ani konserwantów. Dzięki zawartości 60% tłuszczu nadaje się nie tylko do smarowania kanapek, ale także do pieczenia, duszenia i smażenia.

źródło

Źródło: Telemedycyna Polska

dostarczył:
netPR.pl

Czytaj także

 0