Zarząd Platformy Mediowej Point Group S.A. (GPW: POINTGROUP, PGM) opublikował korektę prognozy skonsolidowanych wyników finansowych na 2013 rok. Według skorygowanej prognozy, zysk brutto Grupy na koniec 2013 r. wyniesie 5 mln 946 tys., a EBITDA osiągnie wartość 6 mln 826 tys.
EBITDA będzie wyższa od prognozowanej wcześniej o prawie 70 proc., zysk brutto aż o 156 proc.
| Korekta prognozy na okres 12 miesięcy zakończony 31 grudnia 2013 roku stanowiąca nową prognozę | Prognoza na okres 12 miesięcy zakończony 31 grudnia 2013 roku przekazana w dniu 27 marca 2013 roku |
|
Zmiana % | |||
| |||
Przychody ze sprzedaży | 62 916 | 76 624 | - 18 |
EBIT | 6 054 | 2 982 | + 103 |
EBITDA | 6 826 | 4 028 | + 69 |
Zysk (strata) brutto | 5 946 | 2 325 | + 156 |
Nowa prognoza wyników finansowych została sporządzona na bazie uzyskanych efektów redukcji kosztów, optymalizacji procesów biznesowych, usprawnienia procesu zarządzania i koncentracji działań na głównych aktywach.
Znaczna poprawa rentowności Grupy Kapitałowej Emitenta w stosunku do danych prezentowanych w prognozie opublikowanej w marcu br. wynika z faktu wyższych niż zakładane efektów synergii procesów biznesowych oraz aktualnej koniunktury gospodarczej. Czynniki te umożliwiły obniżenie kosztów prowadzonej działalności gospodarczej.
Niższy od prognozowanego poziom przychodów wynika w głównej mierze z konsekwentnej eliminacji nierentownych linii biznesowych (m.in. zawieszenia wydawania miesięcznika FILM), jak i ze zmian (spadku przychodów) w segmencie gospodarki, w którym funkcjonują główne aktywa grupy. Według szacunków Starlinka, faktyczne przychody magazynów z reklam w I półroczu br. wyniosły o 15,2 proc. mniej niż przed rokiem. Z kolei ZenithOptmedia Group prognozuje, że w całym br. realna wartość reklamy w magazynach zmaleje w skali roku o 21 proc. Na poziom przychodów wpływa również celowe ograniczenie obrotu realizowanego w transakcjach barterowych, mających neutralny wpływ na wyniki operacyjne.
Zarząd Grupy konsekwentnie realizuje strategię rozwijania głównych aktywów oraz ograniczania działalności pobocznych i nierentownych. Z końcem listopada zdecydował m.in. o wygaszeniu serwisu Sport24.pl oraz poinformował o planowanej konsolidacji drukarni z innym podmiotem branżowym i potencjalnym wyjściu z tej inwestycji.