Wiatr zmian w eterze

Wiatr zmian w eterze

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.plŹródło:InfoWire.pl

Rockowa rewolucja w radiowym eterze. Z radiowego pasma zniknęła popularna Eska Rock - co starają się  wykorzystać inne stacje, między innymi Antyradio a także Radio Roxy, które wdraża nową ramówkę i zmienia nazwę na Rock Radio. Ale w wyniku tych zmian znikają z anteny audycje, które miały swoje wierne grono słuchaczy. Czy przeniosą się oni do Internetu? Czy za pomocą podcastów sami stworzą radio, którego chcą słuchać?

Przenieśmy się dekadę wstecz. Kiedy w Polsce internauci nieśmiało podchodzili do idei radia internetowego i podcastów, za granicą trendy te cieszyły się już ogromną popularnością. Za dowód wystarczy fakt, że pierwsze podcasty w Polsce narodziły się ok. 2005 roku, podczas gdy za granicą były już wtedy przyznawane nagrody w tej dziedzinie, a Google zarejestrowało ponad 100 milionów zapytań na ten temat. Zaleta podcastów jest niezaprzeczalna a ich popularność związana znakiem czasu. Niegdyś wszyscy pracowali w określonych ramach czasowych, które były dość zbliżone. Dzisiaj natomiast, czas pracy się uelastycznił - coraz więcej osób pracuje w weekendy i popołudniami, dlatego nie sprawdzają się już stałe godziny nadawania poszczególnych audycji. Dzięki kanałom RSS można z powodzeniem na bieżąco pobrać interesujące nas pliki mp3 na każde dostępne urządzenie mobilne i odsłuchać w najbardziej wygodnym dla nas momencie. Niestety, kultura podcastów wciąż jeszcze raczkuje w Polsce, o czym może świadczyć fakt, że podczas konkursu European Podcast Award w 2011 i 2012 roku nie przyznano nagród przedstawicielom Polski w kategorii Business z powodu zbyt małej liczby zgłoszeń.

Biznes powinien zdecydowanie odkryć korzyści, które stoją za przeniesieniem komunikacji do RSS komentuje Tomasz Orzechowski, CEO GRUPA 365NET Tradycyjne media nie proponują już atrakcyjnej dystrybucji treści, ponadto koszty prowadzenia podcastu są niskie, a perspektywa budowy społeczności słuchaczy i komercjalizacji tych audycji bardzo realna. Co więcej, komunikaty nadawane w ten sposób żyją znacznie dłużej, niż w przypadku chociażby radia internetowego.

Kolejną zaletą podcastów jest elastyczność i brak wymaganej koncesji przy  uruchamianiu swojego kanału, co pozwala na szybki start, łatwe określenie ramówki i docieranie z treściami do słuchaczy, a może juz wkrótce łatwą komercjalizację. Działania też można połączyć bowiem z działaniami w social media.  

Przedsięwzięcia na kanałach RSS można skutecznie promować na dobrze znanych portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter twierdzi Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA365NET Wykorzystanie popularności tych platform może przyczynić się do oswojenia odbiorców z podcastami, którzy nie są jeszcze do nich przyzwyczajeni w takim stopniu, jak do tradycyjnych mediów.

Gdzie jest zatem przyszłość stacji radiowych? W Internecie. Tak jak rynek video zdominował kontent w postaci filmów i teledysków publikowane na popularnych portali jak Youtube czy Vimeo, tak też audycje głosowe mają możliwość docierania do największej grupy słuchaczy właśnie za pomocą podcastów, online radio i dedykowanych aplikacji.



GRUPA 365 NET to innowacyjna grupa działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl