Mały procent, wielka pomoc przyłącz się i przekaż 1% swojego podatku

Mały procent, wielka pomoc przyłącz się i przekaż 1% swojego podatku

Dodano:   /  Zmieniono: 

Z roku na rok coraz więcej Polaków korzysta z możliwości przekazania 1% swojego podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego. W ubiegłym roku rozliczeniowym zdecydował się na to już co drugi podatnik [1]. To optymistyczne statystyki. Cały czas jest jednak sporo osób, które mogłyby w ten sposób wspierać fundacje i stowarzyszenia. Dlatego właśnie Lidl już po raz piąty realizuje kampanię informacyjną pod hasłem Mały procent, wielka pomoc, której celem jest zwiększanie świadomości społecznej w tym zakresie.  

Możliwość przekazywania 1% podatku z każdym rokiem budzi coraz większe zainteresowanie, dzięki czemu wzrasta liczba podatników decydujących się na taką formę wsparcia organizacji pozarządowych. W ramach rozliczeń za rok 2012 do OPP wpłynęło 480 milionów złotych. To o 23 mln zł więcej niż rok wcześniej [2]. 1% podatku na rzecz organizacji pozarządowych przekazała ponad połowa podatników. Na wrastającą świadomość i zaufanie Polaków do tej formy wspierania organizacji pożytku publicznego  duży wpływ mają przeprowadzane cyklicznie akcje informacyjne. Mały procent, wielka pomoc to kampania informacyjna prowadzona przez Lidl w ramach szerszych działań, które sieć realizuje pod hasłem W trosce o lepsze jutro. Lidl poprzez współpracę z organizacjami pożytku publicznego oraz zachęcanie Polaków do przekazania na ich rzecz 1% podatku angażuje w działania dobroczynne nie tylko klientów sieci, ale także jej  pracowników.

Organizacje o szerokim zasięgu i spektrum działania, z którymi w ramach kampanii Mały procent, wielka pomoc współpracuje firma Lidl, to Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Fundacja Dzieciom Zdążyć z Pomocą, Federacja Polskich Banków Żywności,
a także Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi i Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce.

Obserwujemy systematyczny wzrost liczby chętnych do niesienia pomocy, co bardzo nas cieszy, ponieważ zyskują na tym przede wszystkim podopieczni naszej Fundacji. Środki, które uda nam się pozyskać z 1%, przeznaczymy na refundację kosztów leczenia, rehabilitacji, zakupu sprzętu medycznego i lekarstw dla chorych i niepełnosprawnych dzieci oraz na zapewnienie im bezpłatnej rehabilitacji w naszych trzech ośrodkach mówi Stanisław Kowalski, Prezes Fundacji Dzieciom Zdążyć z Pomocą.

Fundusze pozyskane dzięki akcji 1% są także nieocenianą pomocą dla Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religiw Zabrzu Dzięki wsparciu podatników możemy prowadzić badania nad nowoczesnymi rozwiązaniami, ratującymi życie dzieciom z chorobami serca. Dlatego tak ważna jest dla nas każda zebrana złotówka komentuje dr Jan Sarna, Dyrektor Generalny Fundacji.

Pomoc poprzez przekazanie 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP) jest w Polsce możliwa od 1 stycznia 2004 roku, kiedy to została wprowadzona do polskiego systemu podatkowego. W latach 2004-2006 to podatnicy dokonywali wpłaty na rzecz wybranej organizacji, zmniejszając następnie należny podatek o przekazaną kwotę. Od roku 2007 natomiast robią to już naczelnicy urzędów skarbowych na wniosek podatników, który stanowi część zeznania podatkowego. Dzięki temu odbywa się to sprawnie i bez obciążania formalnościami ofiarodawców.

Rozliczając się z podatku, warto pamiętać o tym, że w prosty sposób można komuś pomóc.  Choć może się wydawać, że kwota stanowiąca 1% naszego podatku jest niewielka, nie należy bagatelizować tego, jak dużą wartość stanowi ona dla organizacji pożytku publicznego przekonuje Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska.

Szczegóły akcji dostępne są na stronie www.lidl.pl w zakładce Odpowiedzialność społeczna, a także na facebookowym profilu firmy Lidl www.facebook.com/lidlpolska.

 

Informacje o firmie:

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalności na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sklepy pod szyldem tej marki powstały w Niemczech
w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 9000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 500.

 

[1] Informacja dotycząca kwot 1% należnego podatku dochodowego od osób fizycznych przekazanych organizacjom pożytku publicznego
z rozliczenia za 2012 rok
, Ministerstwo Finansów Departament Podatków Dochodowych, Warszawa 2013.

[2] Ibidem.

Źródło: Lidl

dostarczył:
netPR.pl