Badanie MasterCard ukazuje opinie o płatnościach mobilnych pochodzące z 13 milionów rozmów przeprowadzonych w Social Media

Badanie MasterCard ukazuje opinie o płatnościach mobilnych pochodzące z 13 milionów rozmów przeprowadzonych w Social Media

 MasterCard i  PRIME Research ogłosiły wyniki drugiego, dorocznego, globalnego badania rynku płatności mobilnych MasterCard Mobile Payments Study, które objęło ponad 13 milionów wpisów w mediach społecznościowych z wykorzystaniem Twittera, Facebooka, blogów i forów internetowych na całym świecie. Badanie pokazuje poprawę nastrojów wobec płatności mobilnych oraz szybki wzrost liczby konsumentów korzystających z takich rozwiązań. Aż 88 procent akceptantów wypowiada się pozytywnie o tej formie płatności, zaś wielu z nich zachwala przyjmowanie płatności mobilnych jako element przewagi konkurencyjnej. W miarę upowszechniania się płatności mobilnych wśród konsumentów akceptanci niechętni tym płatnościom mogą znaleźć się w niekorzystnej sytuacji wobec konkurentów.

Badanie wskazuje na rok 2013 jako ten, w którym w płatnościach mobilnych nastąpiło przejście od pomysłu do korzystania.  Korzystający, czyli osoby, które posługiwały się mobilnymi usługami płatniczymi, inicjowały 81 procent rozmów w 2013 roku. Wynik ten stanowi zdecydowaną  zmianę w stosunku do 2012 roku, kiedy tylko 32 procent rozmawiających o płatnościach mobilnych korzystało z takiego produktu. Choć nadal istnieją obawy dotyczące bezpieczeństwa płatności mobilnych, badanie wykazuje, że konsumenci i akceptanci przeszli od postawy pod co korzystać z płatności mobilnych? ' do postawy z którego wariantu płatności mobilnych należy korzystać? W istocie 2014 rok może okazać się tym, w którym ukształtują się wieloletnie związki z markami związanymi z płatnościami i zakupami mobilnymi, co oznacza, że rozważający włączenie się do rynku płatności mobilnych mogą sporo skorzystać na wejściu do systemu

Konsumenci korzystają z rozwiązań w zakresie płatności mobilnych:

  •          Korzystanie z płatności eliminuje nieporozumienia: nieporozumienia dotyczące wariantów płatności mobilnych występujące w badaniu z 2012 r. zastąpiły dyskusje skupiające się na jakości i solidności poszczególnych produktów. Badanie pokazuje, że konsumenci przeszli od pytania, czy korzystać z płatności mobilnych (trzeci najczęściej dyskutowany temat w 2012 r.) do decydowania, z którego wariantu płatności mobilnych będą korzystać (drugi najczęściej dyskutowany temat w 2013 r.).
  •          Istotne zmiany w rozmowach: Korzystający inicjują dziś większość rozmów (81 procent). Niekorzystający inicjowali 68 procent rozmów w 2012 roku. Wskazuje to, że konsumenci przeszli od dyskutowania nad płatnościami mobilnymi do wypróbowywania różnych wariantów.
  •          Bardziej pozytywne rozmowy: nastroje wobec płatności mobilnych uległy poprawie wśród korzystających (74 procent w 2013 r., 58 procent w 2012 r.). Niekorzystający są nadal nastawieni pozytywnie (79 procent w 2013 r., 76 procent w 2012 r.). Pokazuje to, że z punktu widzenia konsumentów jakość techniczna usług i sieć akceptacji ulegają poprawie.
  •          Wrażenia są lepsze, ale można zrobić więcej: odczucia konsumentów związane z transakcjami uległy poprawie (63 procent w 2013 r. wobec 34 procent w 2012 r.). Jednak w sferze wrażeń jest jeszcze sporo do poprawienia.

 

Motywacja dla akceptantów:

  •          Kwestie akceptacji: akceptacja jest najbardziej widocznym tematem, poruszanym w 15 procentach wszystkich rozmów i 48 procentach rozmów z akceptantami. Badanie pokazuje, że zarówno konsumenci, jak i akceptanci opowiadają się za płatnościami mobilnymi (86 procent), co prawdopodobnie spowoduje większe korzystanie z nich przez akceptantów w 2014 roku.
  •          Zaangażowanie akceptantów: akceptanci występują w 22 procentach rozmów i w 88 procentach ich nastroje są pozytywne. Badanie wykazało, że niemal 90 procent rozmów akceptantów inicjują ci, którzy już wdrożyli rozwiązania mobilne. Niekorzystający przeważnie korzystają z mediów społecznościowych w poszukiwaniu rady innych akceptantów na temat płatności mobilnych.
  •          Wygodne rozwiązanie: akceptanci płatności mobilnych wskazują wygodę jako kluczowy czynnik, z 97 procentami pozytywnych/neutralnych wypowiedzi. Badanie pokazuje, że akceptanci rozmawiają o korzyściach wynikających z płatności mobilnych zarówno dla nich samych, jak i klientów, określając je w wielu przypadkach jako wyróżnik ich działalności.

Potrzeba większego bezpieczeństwa informacji:

  •          Nieporozumienia związane z bezpieczeństwem: działania w sferze edukacji konsumentów będą miały decydujące znaczenie dla powodzenia i korzystania z płatności mobilnych. Pytania o bezpieczeństwo przyniosły negatywne oceny w 66 procentach.
  •          Pole dla edukacji: pomimo solidnych zabezpieczeń nadal widoczne są wątpliwości co do możliwości zabezpieczenia użytkowników technologii mobilnych przed oszukańczymi i nieuprawnionymi opłatami. Konsumenci korzystający z MasterCard do dokonywania płatności mobilnych są chronieniu przed oszukańczymi praktykami przy dokonywaniu zakupów dzięki przyjętej przez MasterCard gwarancji  zerowej odpowiedzialności konsumenta.

Płatności mobilne MasterCard z zastosowaniem technologii MasterPass

MasterPass, cyfrowa platforma MasterCard, upraszcza zakupy dokonywane z urządzeń podłączonych do sieci, w tym komputerów PC, tabletów i smartfonów. Konsumenci mogą wygodnie i bezpiecznie przechowywać informacje związane z kartami MasterCard oraz kartami kredytowymi, debetowymi i przedpłaconymi innych marek, w tym Visa, American Express, Discover i innych, książki adresów itd. Upraszcza to proces zawierania transakcji z przyłączonego do sieci urządzenia, zwłaszcza w przypadku urządzeń z mniejszymi ekranami. W Polsce MasterPass jest następcą rozwiązania MasterCard Mobile, które od dwóch lat umożliwia wygodne płatności w wielu aplikacjach mobilnych.

Płatności MasterPass są akceptowane przez ponad 30 tys. akceptantów, w tym J. Crew, Brooks Brothers, Orvis, Live Nation-Ticketmaster i Singapore Airlines. System ten jest dostępny w Australii, Kanadzie, we Włoszech, w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, a w niedługiej przyszłości zostanie rozszerzony m.in. na Belgię, Brazylię, Chiny, Francję, Włochy, Izrael, Holandię, Singapur i Hiszpanię.

O badaniu

Firma PRIME Research przeprowadziła badanie dotyczące płatności mobilnych na 56 rynkach i w 26 językach w Ameryce Północnej i Południowej, Europie, Afryce, Azji i w regionie Pacyfiku w celu dokonania oceny korzystania przez ludzi z produktów, chęci korzystania z nich i nastrojów wobec istniejących wariantów. Z zastosowaniem własnych metod i technologii PRIME do analizy mediów społecznościowych firma badawcza zidentyfikowała 13 milionów odpowiednich wpisów w mediach społecznościowych od marca 2013 r. do grudnia 2013 r. na temat innowacji w zakresie płatności mobilnych w kontekście MasterCard i jej odpowiedników w branży; analiza nastrojów pokazuje, że większość wpisów opierała się na wymianie wiadomości, przy 92% wypowiedzi pozytywnych/rzeczowych i zaledwie 8% wypowiedzi negatywnych ogółem, co stanowi odzwierciedlenie oryginalnych treści pojawiających się pojawiających się w tradycyjnych kanałach informacyjnych). Spośród 13 milionów wpisów 5000 bardziej merytorycznych komentarzy firma PRIME Research poddała bardziej szczegółowej eksperckiej analizie treści.

 

Pełną listę komunikatów prasowych MasterCard związanych z kongresem można znaleźć w naszych materiałach cyfrowych  Digital PressKit . Zapraszamy rów

Źródło: MasterCard

dostarczył:
netPR.pl

Czytaj także

 0