Przedsiębiorco, chroń swoją reputację!

Przedsiębiorco, chroń swoją reputację!

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.plŹródło:InfoWire.pl

Jako przedsiębiorąca z pewnością nie raz zastanawiałeś się jak skutecznie utrzymać nieposzlakowaną opinię o twoich produktach lub usługach w sieci. Co więcej- jesteśmy przekonani, że obecnie zdecydowana większość firm działających na rynku już dawno zaopatrzyła się w odpowiednią infrastrukturę pozwalającą na utrzymanie kontroli nad treściami umieszczanymi w sieci w odniesieniu do ich marki. W końcu to JAK mówią o naszej firmie w Internecie oznacza w dzisiejszych czasach być albo nie być na rynku. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i jeszcze nie wdrożyłeś odpowiednich procedur zabezpieczających wizerunek twojej firmy - koniecznie przeczytaj ten artykuł i przemyśl strategię działania zanim będzie za późno. Jeśli już o to zadbałeś- świetnie! Tutaj dowiesz się, jakie działania należy podjąć w obliczu naruszeń, które wymknęły się spod kontroli pomimo twojej przezorności.

Lepiej zapobiegac niż leczyć

Jakie działania należy podjąć, aby zawczasu być przygotowanym na nagłe pojawienie się w sieci niepochlebnych treści w odniesieniu do naszej marki?

Przed wszystkim należy wdrożyć strategię działania pozwalającą przeciwdziałać pojawieniu się negatywnych opinii w Internecie. W tym celu należy zapewnić firmie stosowne zabezpieczenia technologiczne umożliwiające skuteczne i szybkie usunięcie negatywnych treści. Pozwoli to zneutralizować negatywne przekazy u samego źródła, zapobiegając ponownemu pojawieniu się ich w wyszukiwarce. Warto zaufać specjalistom, którzy kompleksowo zajmują się neutralizacją wszelkiego rodzaju pomówień, zniesławień, znieważeń i oszczerstw jakie mogłyby zaszkodzić twojej firmie. W miejsce zablokowanych już treści wypromowane zostaną treści pozytywne oraz neutralne materiały informacyjne wskazane przez Ciebie. Doraźnie można także przygotować nowe materiały w celu umieszczenia ich następnie na wybranych stronach internetowych w zależności od problemu jaki zaistnieje. Kolejnym elementem, który skutecznie pozwoli zabezpieczyć Twoją markę jest monitoring sieci. Dzięki niemu uzyskasz stuprocentową pewność, że w razie wykrycia potencjalnie niebezpiecznej dla Ciebie treści, zostanie ona szybko zneutralizowana u samego źródła, zanim użytkownicy zdążą odnaleźć ją w wyszukiwarce.

Jakie kroki należy podjąć w sytuacji, gdy renoma naszej marki została już nadszarpnięta i same działania w Internecie są niewystarczające?

W takiej sytuacji warto rozważyć sięgnięcie po instrumenty prawne jakie oferuje nam ustawa Kodeks cywilny - a dokładniej regulacja dotycząca ochrony dóbr osobistych. Zastosowanie znajdą także przepisy ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Zgodnie z art. 43 Kodeksu cywilnego, przepisy o ochronie dóbr osobistych osób fizycznych, (art. 23 Kodeksu) należy stosować odpowiednio do osób prawnych. Do dóbr osobistych osób prawnych, które będą podlegały ochronie można zaliczyć między innymi: prawo do klienteli, prawo do czerpania zysku z prowadzonej działalności oraz to, co interesuje nas najbardziej, czyli dobrą renomę, wiarygodność i reputację firmy.

W przypadku naruszenia wskazanych wyżej praw przez jakikolwiek podmiot działający w sieci, przedsiębiorca ma prawo skierować do sądu roszczenieo ochronę dóbr osobistych. Wnosząc pozew trzeba skonkretyzować, które wypowiedzi narażają firmę na utratę zaufania w obrocie gospodarczym i w jaki sposób naruszają dobre imię. W ramach postępowania sądowego można żądać zaniechania podejmowania określonych działań, usunięcia negatywnych skutków dokonanego naruszenia dóbr, a nawet jeśli działanie naruszyciela było w świetle przepisów prawa cywilnego zawinione - zadośćuczynienia lub zapłaty określonej sumy na wskazany cel społeczny (art. 24 Kodeksu cywilnego). Ponadto, można także zażądać naprawienia wyrządzonej naszej firmie szkody majątkowej lub wydania korzyści uzyskanych przez osobę, która dopuściła się naruszenia. Jeżeli natomiast zostanie naruszone prawo do nazwy przedsiębiorstwa (tzw. prawo do firmy) - np. poprzez podszywanie się pod naszą firmę w celu wykorzystania jej renomy - wówczas zastosowanie znajdzie art. 4310 Kodeksu cywilnego, zgodnie z którym przedsiębiorca może żądać zaniechania tego działania, usunięcia jego skutków, złożenia oświadczenia lub oświadczeń w odpowiedniej treści i formie oraz naprawienia na zasadach ogólnych szkody majątkowej lub wydania korzyści uzyskanej przez osobę, która dopuściła się naruszenia. Zanim jednak skierujemy pozew do sądu powinniśmy rozważyć, czy takie działanie nie spowoduje, że sprawa zostanie jeszcze bardziej nagłośniona, a następnie przeanalizować ewentualne zyski i straty wynikające z egzekwowania naszych praw na drodze sądowej radzi Dominika Strupiechowska, Junior PR Specialist GRUPA 365 NET

GRUPA 365 NET to innowacyjna grupa działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl