Siła dobrego case study

Siła dobrego case study

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło:InfoWire.pl

Porządne case study to same korzyści. To skuteczne narzędzie content marketingu, świetny sposób promocji firmy wsparty na filarach autentyczności.

Źródła

Metoda case study to nic innego jak analiza i omówienie konkretnych przypadków, zdarzeń, projektów ujętych precyzyjnie, w szerokiej perspektywie. To pojedynczy przypadek opisany w sposób szczegółowy, stanowiący spotkanie teorii z praktyką.

Rodowodu metody case study doszukiwać należy się w praktykach pierwszych amerykańskich szkół kształcących studentów w dziedzinie prawa i biznesu. Prekursorem w tym zakresie był Uniwersytet Harvarda. Tam metoda case study powstała jako praktyczny sposób nauczania, którego wyznacznikiem był realizm wprowadzony do sal wykładowych. Dziś case study stanowią codzienność na wielu różnych płaszczyznach i w rozmaitych naukach oraz branżach. Jedną z nich jest marketing.

Moc konkretu

O skuteczności reklamy nie trzeba nikogo przekonywać. Zastosowanie obok niej także case study może przynieść jednak dodatkowe korzyści. Studium przypadku ma bowiem pewne charakterystyczne elementy, dzięki którym trafia do wyobraźni potencjalnego klienta w sposób konkretny, poprzez podanie dokładnych informacji o potrzebach zaspokajanych przez daną usługę czy produkt. Case study w ujęciu PR-owym to po prostu wyrażona konkretnie efektywność przeprowadzonych działań. Podnosi ono wiarygodność firmy przedstawiając celność zrealizowanego projektu w odniesieniu do specyfiki klienta i wyzwana, zastosowanych narzędzi i ostatecznych owoców. Case study przedstawiane potencjalnym klientom odnosi największą skuteczność w dwóch przypadkach. Po pierwsze, gdy usługa którą oferujemy jest mocno innowacyjna. Konkretny przykład staje się wówczas znacznie bardziej zrozumiały niż wizja stworzona w wyobraźni. Po drugie zaś, gdy branża jest mocno nasycona danymi usługami. Wtedy przykłady realizowanych projektów pozwalają się wyróżnić.

- Case studies nie tylko budują zaufanie i zwiększają wiarygodność firmy. Są też doskonałym narzędziem edukowania klientów w jaki sposób nasze produkty i usługi mogą wpłynąć na rozwiązanie ich problemów czy osiągnięcie przez nich zamierzonych celów. Są też w końcu dowodami naszego doświadczenia komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365NET.

Wyznaczniki

By jednak case study spełniło swoją rolę, trzeba przygotować je w naprawdę dobry sposób. Muszą znaleźć się w nim takie elementy jak klient (konkretny opis), wyzwanie (potrzeba), rozwiązanie (działania, narzędzia, projekt) i efekty. Konieczny jest kontakt z klientem, który wpłynie nie tylko na wiarygodność casu, ale może także otworzyć jego twórcy dodatkowe, niedostrzegane dotąd perspektywy. Ważne też by treści pozbawione były zbędnych szczegółów. Atrakcyjne są wszelkie wizualne urozmaicenia: zdjęcia, tabele, wykresy, video. Trzeba też w końcu pamiętać, że case study to nie reklama. Autentyczność i konkret muszą być jego wyznacznikami, gdyż to właśnie one stanowią o jego wartości.

 

 

GRUPA 365 NET to innowacyjna grupa działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl