Dobry blog czyli jaki?

Dobry blog czyli jaki?

fot. netPR.pl / Źródło: InfoWire.pl

O tym, że dzięki prowadzeniu bloga można zarabiać duże pieniądze zrobiło się głośno już dawno. Wielu postanowiło więc spróbować swojej szansy. Blogosfera zyskała tłum wartościowych, ale i bardzo słabych blogerów. Nie każdy bowiem wie, że aby stworzyć dobry blog nie wystarczy usiąść i pisać, o czymkolwiek

Cel i pasja

Oczywiście bez porównania łatwiejsze zadanie mają osoby, które są znane. Blogi ludzi mediów, polityki czy showbiznesu pozostają wciąż w czołówce tych najchętniej odwiedzanych. Jeżeli jednak za prowadzenie bloga bierze się ktoś dotąd anonimowy, musi on pamiętać na czym opary powinien być cały koncept. Najlepiej prowadzenie bloga sprawdza się bowiem wtedy, gdy stanowi ono dodatek do czegoś co robimy w życiu z pasją, czym zajmujemy się z zamiłowaniem. Jeśli doskonale orientujemy się w jakimś temacie, nasze wpisy dla potencjalnych odbiorców staną się po prostu ciekawe. Warto odpowiedzieć sobie na pytanie dlaczego jakiś internauta miałby czytać właśnie naszego bloga? Przecież są już miliony osób piszących o modzie, urodzie, podróżach, gotowaniu Jak w każdej dziedzinie kluczem do sukcesu jest pomysł oraz jego właściwe ujęcie. Nawet bowiem najbardziej biegły znawca jakiegoś tematu, nie zachęci ludzi do czytania swoich wpisów, jeżeli pozbawiony jest lekkości pióra i dziennikarskiego polotu. Blog to bardzo specyficzna forma internetowej aktywności. Umożliwia tworzenie tekstów nieograniczonych profilem wydawnictwa, sugestiami naczelnego i różnymi innymi wymogami czy limitami z którymi osoba pisząca na łamach wydawnictw drukowanych musi się zmagać. Nie dziwi więc, że wielu blogerów wypracowało sobie autorytet i status osób opiniotwórczych. Wielu z nich to też dziś po prostu celebryci, pojawiający się w telewizji i na rozmaitych medialnych eventach.

Po wielokroć jakość

Wysoka jakość rozpatrywana w różnych kontekstach to cecha, którą musi charakteryzować się każdy dobry blog. Jakość w wymiarze graficznym i estetycznym to pierwsze co rzuci się w oczy osobie odwiedzającej naszego bloga. Zamieszczane zdjęcia powinny być naprawdę dobre. Chodzi w końcu o to, by internauta wrócił jeszcze na naszą stronę, co więcej- by odwiedzał ją regularnie. Tu pojawia się więc kolejny element, a mianowicie systematyczność wpisów. Nie chodzi o to by czytelnika zarzucać materiałami o niczym, ale by dobrze przygotowane teksty zamieszczać regularne, w niezbyt długich odstępach czasu. Czym jednak właściwie są te dobre teksty? Podstawa to oczywiście format i poprawność. Ważna jest również przejrzystość, łatwa dostępność tekstów i ich uporządkowanie. Przede wszystkim jednak liczy się wspomniana już lekkość pióra i to co chcemy przekazać. Tekst powinien ciekawić i inspirować. Nie można zapominać, że czytelnik zainteresowany daną tematyką, automatycznie porówna publikowany przez blogera tekst z wpisami poruszającymi podobne zagadnienia, zamieszczanymi przez innych blogerów. Jeżeli to nasz tekst będzie w takim starciu najlepszy, automatycznie rozpocznie się proces wypracowywania autorytetu. Jakość wpisów na blogu ma bowiem zasadnicze znaczenie. Blogi już dawno temu stały się narzędziem marketingowej komunikacji. Co więcej narzędziem bardzo skutecznym pod warunkiem, że wykorzystywanym w odpowiedni, nienachalny i szanujący czytelnika sposób. komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365NET.

GRUPA 365 NET to innowacyjna grupa działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl

Czytaj także

 0

Czytaj także