Skąpiec.pl usprawnia wdrażanie nowych rozwiązań e-marketingowych i odciąża Dział IT dzięki Google Tag Manager

Skąpiec.pl usprawnia wdrażanie nowych rozwiązań e-marketingowych i odciąża Dział IT dzięki Google Tag Manager

Utrzymanie wysokiego poziomu zbierania danych w ciągle zmieniającym się serwisie wymaga instalacji coraz nowszych kodów śledzących poszczególnych narzędzi. W Skąpiec.pl, podobnie jak w większości organizacji, było to zajęcie Działu IT.

A co gdyby to Dział Marketingu czy Dział Analityki sam był w stanie wdrażać odpowiednie narzędzia i umieszczać kody na stronie, bez angażowania webmasterów? To właśnie rewolucja, którą ostatnio przeszedł Skąpiec.pl.

Dzięki instalacji Google Tag Manager udało się wygenerować oszczędności w postaci odciążenia Działu IT oraz znacząco zwiększyć szybkość wdrażania nowych rozwiązań e-marketingowych.

Świat e-marketingu i Google Analytics zmieniają się nieustannie. Podobnie jest z naszym serwisem. Dzięki Google Tag Managerowi możemy nadążyć z wprowadzaniem nowych skryptów i bez zbędnej zwłoki wykorzystywać najnowsze funkcjonalności różnych narzędzi dla jeszcze lepszych analiz i wymiernych korzyści biznesowych podsumowuje projekt Jacek Górski, Marketing Manager Skąpiec.pl.

Dlaczego Google Tag Manager?

Dotychczas proces wdrażania poszczególnych narzędzi analitycznych i marketingowych wymagał udziału webmasterów, którzy wdrażali w kodzie strony poszczególne narzędzia i kody śledzące. W rezultacie obciążało to znacząco Dział IT, a oczekiwanie na wdrożenie odbijało się na efektywności pracy Działu Marketingu i Analityki, co przekładało się na efektywność zbierania i analiz danych w całej organizacji.

Aby usprawnić ten proces, Skąpiec.pl, z pomocą Conversion wdrożył narzędzie do zarządzania skryptami: Google Tag Manager.

Google Tag Manager to darmowe narzędzie, które pozwala na dodawanie i modyfikowanie dowolnych skryptów (od skryptów śledzących i remarketingowych Google Analytics, AdWords, sieci afiliacyjnych po kody potrzebne do uruchomienia ankiet) bez konieczności zmian w kodzie strony omijając tym samym Dział IT.

Wyzwania: wdrożenie

Wyzwaniem projektu wdrożenia Google Tag Managera w Skąpiec.pl była nie tylko migracja dotychczasowej konfiguracji tagów w serwisie, ale także zadbanie o to, aby instalacja była skalowalna w przyszłości. Przeniesienie instalacji wymagało ścisłej współpracy Działu IT Skąpiec.pl oraz analityków Conversion. Wdrożenie zajęło 6 tygodni.

Więcej o samym wdrożeniu możecie przeczytać w case study: http://www.conversion.pl/lp-case-study-google-tag-manager-skapiec

Czy było warto?

Instalacja Google Tag Managera zaowocowała zwiększeniem szybkości wdrażania nowych rozwiązań e-marketingowych. Udało się osiągnąć inne wymierne korzyści biznesowe w postaci oszczędności związanych z odciążeniem Działu IT. Co więcej, pojawiły się nowe perspektywy analiz. Znacząco wzrosła efektywność Działów Marketingu i Analityki, które zostały przeszkolone z zakresu korzystania z Google Tag Managera.

Kolejnym wymiernym efektem wdrożenia jest poprawa szybkości ładowania się strony (jest to związane z uporządkowaniem systemu tagowania).

Informacja o nadawcy:  Skąpiec.pl to jedna z największych porównywarek cen na polskim rynku. Serwis istnieje od października 2004 roku. Skąpiec.pl współpracuje z ponad 3000 sklepów, prezentując swoim użytkownikom około 6,4 mln ofert i ponad 2 mln produktów. Serwis odwiedza blisko 4 mln użytkowników miesięcznie.

http://www.skapiec.pl

Informacja o nadawcy:  Conversion Sp. z o.o to pierwsza w Polsce firma specjalizująca się w optymalizacji konwersji i analityce internetowej. Koncentracja na wyżej wymienionych obszarach zapewnia klientom zwiększenie sprzedaży bez zwiększania ich budżetów reklamowych oraz pokazuje, jak inwestować w trafne działania on-line na podstawie danych. Konsultanci Conversion to certyfikowania analitycy Google Analytics (Google Analytics Individual Qualification) oraz członkowie Stowarzyszenia analityki Internetowej (Web Analytics Association). Pracowali przy projektach biznesowych dla m.in.: Answear.com, Pracuj.pl, Lukas Bank, Tauron, Gazeta.pl, PAP, Ernst & Young, Krajowy Rejestr Długów, Nazwa.pl czy Medicover.

http://www.conversion.pl

Źródło: Conversion

dostarczył:
netPR.pl

Czytaj także

 0