Firmy eCommerce: najważniejsze są terminowość i bezpieczeństwo

Firmy eCommerce: najważniejsze są terminowość i bezpieczeństwo

fot. netPR.pl / Źródło: InfoWire.pl

Terminowość, brak uszkodzeń oraz zagubień to najważniejsze, poza ceną, kryteria wyboru firmy dostarczającej przesyłki dla przedsiębiorców segmentu eCommerce. Istotne jest także zapewnienie kupującym elastycznej formy podjęcia przesyłki.

Polscy e-konsumenci nie chcą dziś czekać na zakupiony towar dłużej niż 3 dni. Aż 65 % firm wskazuje, że ważniejsza jest dla nich gwarancja terminu doręczenia, niż deklaracja 25%. Jedynie co dziesiąta z badanych firm preferuje formy dedykowane np. doręczenie na wskazany dzień i godzinę mówi Marek Cynowski, Pełnomocnik Dyrektora BRUK ds. eCommerce.

Do najbardziej popularnych form doręczeń możemy zaliczyć dostawę do rąk własnych oraz do punktu odbioru. W Poczcie Polskiej pracuje około 26 tysięcy listonoszy. Z siecią ponad 7 500 placówek pocztowych oraz kilkunastami centrami logistycznymi jest w stanie zrealizować na czas nawet najbardziej złożone zamówienia na terenie całej Polski. Aktualnie pracujemy nad optymalizacją czasu pracy placówek, aby jeszcze lepiej dostosować się do naszych klientów. Rozwijamy również program pilotażowy Zaufany sąsiad, który pozwala na wyznaczenie osoby, u której można zostawić przesyłkę w przypadku naszej nieobecności dodaje Marek Cynowski.

Klienci eCommerce cenią sobie także usługi dające pewność, bezpieczeństwo i umożliwiające kontrolę, wśród nich możliwość śledzenia przesyłek. Funkcjonalność śledzenia przesyłek kurierskich oraz paczek krajowych jak i międzynarodowych Poczta Polska oferuje zarówno przez swoją stronę internetową jak i mobilną aplikację Envelo.

Poczta Polska jest obecnie najpopularniejszą firmą logistyczną wśród firm branży eCommerce. Z usług spółki regularnie korzysta prawie 60 proc. przedsiębiorstw z tego segmentu. Takie wyniki to efekt elastycznej oferty i ofensywy produktowej Poczty Polskiej. Spółka skutecznie wdraża strategię polegającą na rozwoju najbardziej perspektywicznych segmentów biznesu. Jednym z nich jest właśnie rynek eCommerce, którego wartość w Polsce szacowana jest na ok. 26 mld zł, a jego udział w handlu rośnie w bardzo szybkim tempie - z 3,8% w roku 2012 do 5,9% w roku 2017. Już obecnie, tylko w ciągu godziny, w Polsce realizowanych jest ok. 15 tysięcy przesyłek z towarami zakupionych w sklepach internetowych.

 

Źródło: Poczta Polska

dostarczył:
netPR.pl

Czytaj także

 0