Konwergencja mediów czy to jeszcze teoria?

Konwergencja mediów czy to jeszcze teoria?

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło: InfoWire.pl

Synergiczne działania promocyjne na różnych polach dystrybucji komunikatów pojawiają się obecnie niezależnie od branży, czy wielkości przedsiębiorstwa. Jeszcze kilka lat temu medioznawcy przekonywali, że w przyszłości wszystkie media zaczną stanowić jedną całość i zachowywać się jak jeden organizm. Czy ich przepowiednie zaczęły się właśnie ziszczać?

Konwergencja to nic innego jak wzajemne przenikanie się z pozoru różnych mediów. Mechanizm ten pojawiał się już przed szerokim wykorzystaniem nowych technologii. Prasa, radio i telewizja uzupełniały się wzajemnie, tworząc podobne treści, najpierw informacyjne, później reklamowe. Efekt ten wzmocniło pojawienie się nowych mediów.

Obecnie w obliczu takich zdobyczy jak social media czy technologie mobilne, to zjawisko przestało być trendem stało się to już faktem komentuje Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA 365NET.

Dlaczego uznaje się, że konwergencja jest niepodważalnym faktem? Przede wszystkim dotyczy to serwisów informacyjnych. Już dawno media przestały pod tym względem twardo dzielić się ze względu na środek dotarcia do odbiorców. W dzisiejszych czasach radia możemy słuchać w Internecie, Youtube możemy oglądać na SmartTV, a gazety możemy czytać na smartphonie. Co więcej, radiostacje lub stacje telewizyjne dbają o obecność w nowych mediach, zwłaszcza w mediach społecznościowych.

Dzieje się to z powodu możliwości angażowania odbiorców, co nie było możliwe przed erą social media. Twórcy audycji radiowych czy seriali telewizyjnych mają obecnie bardzo namacalne narzędzie badania preferencji widzów/słuchaczy jak i grupy docelowej, co z pewnością przekłada się chociażby na takie działania jak dobór reklamodawców i sponsorów.

Konwergencja przejawia się jednak również w działaniach promocyjnych. Standardem bowiem staje się już odwoływanie do fanpage'y w reklamach telewizyjnych, radiowych, czy w prasie. Dobrym narzędziem do działań tego typu stały się również kody QR, za pomocą których użytkownik smartphone'a jest w stanie otrzymać wiele odnośników do odpowiednich platform, takich jak Instagram, Facebook czy Twitter. Często również kampanie prowadzone są w kilku mediach jednocześnie, co dodatkowo wzmacnia przekaz kierowany do interesującej nas grupy docelowej.

Przenikanie się mediów to z pewnością fakt, którego obecnie nie wolno ignorować. Jeśli nasza strategia komunikacyjna nie zakłada zaangażowania przynajmniej trzech platform, nie możemy dzisiaj liczyć już na zadowalające nas efekty. Nasi odbiorcy nie stoją bowiem w miejscu, dlatego my też nie powinniśmy.

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl