Czy lato to dobra aura dla social media?

Czy lato to dobra aura dla social media?

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło: InfoWire.pl

Temperatura na termometrach coraz wyższa, co z jednej strony cieszy, a z drugiej może wprowadzać w zastanowienie nad sensownością działań w social media. Czy skuszeni ładną pogodą odbiorcy będą dostępni dla nas w świecie online? Czy nasze komunikaty w związku z tym będą miały szansę na odpowiedź?

Wydawać by się mogło, że nadchodzi okres posuchy dla specjalistów od digital marketingu. Nasi odbiorcy albo wyjeżdżają albo zwyczajnie nie spędzają tyle czasu przed komputerem jak wcześniej. Jest to po części prawda, któż by nie wybrał słonecznego wypoczynku na zewnątrz w opozycji do ekranu monitora?

Warto jednak pamiętać, że okoliczności naszych działań nie powinny być przeszkodą, a jedynie nas inspirować. Lato bowiem to doskonały okres na urozmaicenie naszych przedsięwzięć. Można wymienić dwa sposoby, które przechylą szalę na naszą korzyść.

Event marketing

Ciepła aura z pewnością daje wiele możliwości w zakresie planowania eventów na świeżym powietrzu, które są dość trudne do realizacji wczesną wiosną lub jesienią ze względu na dużą zmienność warunków pogodowych. A szkoda, ponieważ tego typu wydarzenia mają bardzo duży potencjał aby zaangażować przypadkowych odbiorców. Możliwości ograniczone są jedynie przez budżet, a każdą akcję można z powodzenie promować za pomocą social media. Takie wzajemne uzupełnianie się świata offline i online z pewnością zaowocuje zwiększeniem zaangażowania wśród fanów.

Aplikacje mobilne

Social media to nie tylko komputer. Platformy społecznościowe dostępne są na smartphone'ach i tabletach, dzięki czemu użytkownicy mogą być w stale w naszym zasięgu. Musimy jednak czymś ich przyciągnąć i powiązać ich zainteresowanie nowymi technologiami z naszą marką. Na ratunek przychodzą różnego rodzaju aplikacje mobilne, które mogą mieć różnorakie funkcje. Można stworzyć aplikację konkursową, która pozwala na przesyłanie zdjęć z wakacji i tym samym wygrywanie atrakcyjnych nagród. Można też połączyć te narzędzia z eventami objazdowymi i informować fanów o aktualnym miejscu odbywania się imprezy. - radzi Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA 365NET.

Nie należy oczywiście zmieniać dotychczasowej strategii, jedynie ją zmodyfikować. Pamiętajmy o tym, że nasi odbiorcy to często indywidualiści, więc obserwujmy i wyciągajmy wnioski, a na pewno odniesiemy sukces niezależnie od warunków zewnętrznych.

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl