Od dziś kontakt z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych także poprzez placówki pocztowe

Od dziś kontakt z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych także poprzez placówki pocztowe

Dodano:   /  Zmieniono: 

Złożenie dokumentów do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych - zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej oraz uzyskanie informacji na temat ubezpieczeń społecznych takie możliwości będą mieli klienci Poczty Polskiej dzięki zusomatom - interaktywnym urządzeniom zainstalowanym w wybranych placówkach pocztowych. Dziś rusza pilotażowy projekt, w którym weźmie udział łącznie pięć placówek pocztowych zlokalizowanych w Warszawie, Gdańsku, Lublinie, Rzeszowie i Opolu.

Projekt jest efektem porozumienia podpisanego między Zakładem Ubezpieczeń Społecznych a Pocztą Polską. Klienci będą mogli korzystać z zusomatów w placówkach poczty przez najbliższy rok.

- Naszym celem strategicznym jest satysfakcja klienta. Jestem przekonany, że sama elektronizacja kontaktu z ZUS, zrealizowana za pomocą Platformy Usług Elektronicznych, której częścią są zusomaty, nie wystarczy. Poszukujemy nowych dróg kontaktu z naszymi klientami. Jednym z najbardziej obiecujących projektów jest współpraca z Pocztą Polską. Akcja udostępnienia urzędomatów w placówkach poczty ma na celu przede wszystkim zwiększenie zainteresowania obywateli nowymi usługami świadczonymi przez ZUS poza siedzibą Zakładu, przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii mówi Dariusz Śpiewak, Członek Zarządu ZUS odpowiedzialny za IT i obsługę klientów.

Placówki pocztowe, do których trafią zusomaty dostępne będą dla klientów przez całą dobę - (tak jak w blisko 150 placówkach ZUS, gdzie zusomaty funkcjonują już od dwóch lat.

- Poczta Polska chce być blisko klientów. Dlatego unowocześniamy ofertę i sposoby komunikacji. Mocno rozwijamy  segment e-usług pocztowych i rozwiązań pozwalających klientom na samodzielne załatwianie spraw na poczcie o dowolnej porze, bez konieczności kontaktu z pracownikami firmy. Mam tu na myśli chociażby samoobsługowe strefy gdzie klienci przez całą dobę mogą nadać lub odebrać przesyłkę oraz zapoznać się z ofertą grupy kapitałowej Poczty Polskiej podkreśla Ireneusz Piecuch, wiceprezes Poczty Polskiej. - Zusomaty pomogą ułatwić i przyspieszyć kontakt naszym klientom z tak ważnym ogniwem administracji państwowej, jakim bez wątpienia jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych dodaje Ireneusz Piecuch.

Poprzez zusomaty w placówkach pocztowych klienci będą mogli m.in.:

złożyć w formie papierowej dowolny dokument i wniosek z zakresu zadań realizowanych przez ZUS w tym dokumenty ubezpieczeniowe i otrzymać potwierdzenie ich złożenia,

skorzystać z serwisów internetowych Zakładu, ze szczególnym uwzględnieniem dostępu do Platformy Usług Elektronicznych (PUE) i jej funkcjonalności (pue.zus.pl, www.zus.pl, http://e-inspektorat.zus.pl/, http://www.mojaskladka.zus.pl/, http://mojaemerytura.zus.pl/),

skontaktować się bezpłatnie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej.

Urządzenia posiadają szereg komponentów ułatwiających korzystanie, takich jak monitor dotykowy, klawiaturę z wbudowana myszka, przyjazny i intuicyjny interfejs użytkownika. Urządzenie jest także przyjazne dla osób niepełnosprawnych.

Pierwszy zusomat został zainstalowany w placówce przy ul. Świętokrzyskiej 31/33 w Warszawie. Kolejne pojawią się wkrótce w: Gdańsku, Rzeszowie, Opolu oraz Lublinie.


dostarczył infoWire.pl
Źródło: Poczta Polska

infoWire.pl