A Ty wiesz kim jest Twój klient?

A Ty wiesz kim jest Twój klient?

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl Źródło: InfoWire.pl

Klient - nasz pan, dobry klient to zadowolony klient i prawdziwy skarb to klient lojalny - sentencje te znają na pamięć wszyscy przedsiębiorcy. Należy jednak pamiętać, że konsument ma swoje potrzeby i pragnienia, a posiadając określony produkt musimy wiedzieć komu chcemy go sprzedać. Kim zatem jest i czego oczekuje nasz odbiorca? 

Rozwój gospodarczy sprawił, iż zdefiniowanie grupy docelowej jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Mało kto w obecnych czasach może pozwolić sobie na kierowanie reklam do wszystkich. Reklamy kierowane na konkretny rynek nie oznaczają jednak wyłączania z kampanii osób, które nie pasują do określonych kryteriów, ale skupienie przekazu wokół odbiorców, u których prawdopodobieństwo zakupu konkretnego produktu jest wyższe, niż u pozostałych. Aby zatem móc sukcesywnie prowadzić swoją działalność, warto posiadać wiedzę na temat tego, kto jest odbiorcą określonych produktów i usług. Informacje te pozwolą spersonalizować przekaż do konkretnej grupy odbiorców, którzy zdeklarowali, iż za pomocą określonych towarów mogą realizować swoje potrzeby.

Całość zagadnienia jakim jest definiowanie odbiorców opiera się na dwóch podstawowych elementach. Pierwszym z nich jest opisanie grupy docelowej. Drugim dopasowaniu do niej działań marketingowo sprzedażowych. Do wyodrębnienia grupy odbiorców z ogółu potencjalnych klientów wykorzystuje się różne kryteria. Najważniejszymi z nich są aspekty geograficzne, demograficzne oraz psychograficzne. Weryfikacja grupy jest równoznaczna jej rentowności.

Pomimo tego, iż istnieje wiele czynników ułatwiających proces określania grupy docelowej, jest to działanie którego precyzji nigdy nie możemy być pewni. Działaniami sprzyjającymi są m.in badania rynku, które opisują prognozy dla danej branży, szanse i zagrożenia oraz stopień jej atrakcyjności, analizy struktury konkurencji i źródeł przewagi konkurencyjnej oraz badania marki i produktu.

Inaczej sytuacja wygląda w przypadku przedsiębiorców branży e-commerce. Istnieje tutaj szereg skutecznych rozwiązań ułatwiających określenie i sprecyzowanie grupy docelowej mówi Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET. Dążąc do zaspokojenia ciekawości reklamodawców, wynikającej często z potrzeby zwiększenia efektów szeroko zakrojonych działań marketingowych, przedstawiamy im badania Audience Research polegające na wnikliwych analizach struktury użytkowników stron www dodaje.

Celem badania Audience Reaserch jest dostarczenie reklamodawcom i wydawcom internetowym informacji na temat zachowań i preferencji polskich Internautów. Analiza struktury użytkowników witryny www pozwala zrozumieć kim są potencjalni klienci oraz ułatwia zaplanować każdą kampanię reklamową online. Dostarcza ona wyczerpujących informacji o: profilu społeczno demograficznym użytkowników odwiedzających stronę (np. płeć, wiek, wykształcenie, dochód, zawód), profilu geograficznym (np. miejsce zamieszkania, miejsce zakupów, miejsce pracy), profilu psychograficznym (np. styl życia, osobowość, zainteresowania, intencje zakupowe, przekonania) oraz o grupach celowych, wśród których witryna cieszy się największą popularnością. W badaniu Audience Research może uczestniczyć każda strona WWW, którą odwiedzają polscy użytkownicy Internetu, przy osiągnięciu wymaganego metodologią badania minimalnego progu miesięcznej oglądalności 10 000 Unique User (UU). Grupa docelowa określona w tak precyzyjny sposób zagwarantuje nie tylko przewagę konkurencyjną, ale również pożądane efekty wynikające z trafnie adresowanych przekazów reklamowych.

Kluczem do sukcesu na tym polu jest również stała optymalizacja zabiegów marketingowych. Polega ona na nieustannym dopasowywaniu się do odbiorców, wyborze odpowiednych kanałów reklamowych i stylu komunikacji. Pamiętajmy, iż grupa docelowa nie stoi w miejscu, ale ulega dynamicznym modyfikacjom. Zmieniają się przyzwyczajenia, zainteresowania oraz intencje zakupowe Internautów. Zmienia się ich stan wiedzy oraz świadomości. Z dnia na dzień potrafią się zmieniać również ich potrzeby. W tym przypadku, nieodzowny jest stały monitoring i weryfikacja zachowań Internautów.


dostarczył infoWire.pl
Źródło: GRUPA 365 NET

infoWire.pl