Rynek reklamy internetowej nadal rośnie w siłę

Rynek reklamy internetowej nadal rośnie w siłę

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl Źródło:InfoWire.pl

W minionym roku wydatki na reklamę w internecie wzrosły o ponad 10 %. Pierwszy kwartał tego roku również przyniósł wzrosty. Są już wyniki badania IAB AdEx podsumowujące okres od stycznia do marca bieżącego roku.

Zgodnie z wynikami badania IAB AdEx przeprowadzonego dla IAB Polska przez PwC, wartość rynku reklamy online wyniosła w trzech pierwszych miesiącach tego roku 573,9 miliona złotych. Oznacza to wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim o 7,1 %. Wówczas wydatki na reklamę w internecie stanowiły 535,7 miliona złotych.

Podobnie jak w poprzednim badanym okresie, największe udziały w rynku miała reklama display (42 % ogólnych wydatków na reklamę online). O 19 % wzrosły wydatki na formaty wideo, o 2 % natomiast na social media. Obie te kategorie ujęte zostały w ramach display. Na drugiej pozycji pozostał marketing w wyszukiwarkach. Na SEM przeznaczono 37 % ogólnych wydatków. Potężny, bo aż trzycyfrowy wzrost zanotowała reklama mobilna. Wydatki na nią, w porównaniu do pierwszego kwartału 2013 roku, wzrosły aż o 118 %. Spadek o 3 % zanotował natomiast e- mail marketing.

Najwięcej na reklamę w internecie przeznacza branża motoryzacyjna. Jej udział w całości wydatków na reklamę online wyniósł 22%. Za nią uplasowały się kolejno finanse, handel i nieruchomości. Największa dynamika wzrostu dotyczy natomiast usług dla biznesu (wzrost o 49 %). Wysoki choć o kila procent niższy wzrost zanotowały wydatki na reklamę producentów odzieży i dodatków.

Realizują się prognozy dotyczące dalszych wzrostów rynku internetowej reklamy. Już dawno komunikacja z klientami realizowana tą drogą stała się czymś oczywistym i koniecznym. Reklama w internecie to bowiem naprawdę szeroka paleta możliwości, w której każda firma znajdzie odpowiednie dla siebie sposoby i narzędziamówi Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.

 

Źródło: IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC.

[http://iab.org.pl/badania-i-publikacje/iab-adex-2014q1/]


dostarczył infoWire.pl
Źródło: GRUPA 365 NET

infoWire.pl