4 złote zasady Copywritingu

4 złote zasady Copywritingu

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl Źródło:InfoWire.pl

Content Marketing został już dawno uznany za przyszłość w sferze budowania relacji ma linii konsument - marka. Dobra treść może skutecznie przybliżyć nas do odbiorców, a tym samym pomoże w głównym osiągnięciu postawionego przez nas celu. Tylko jak?

1. Dowiedz się co interesuje Twoich odbiorców

Życie naszych odbiorców nie kręci się wyłącznie wokół naszej marki. Co więcej, nasza marka wcale na co dzień nie zaprząta im głowy. Nasi konsumenci to ludzie z krwi i kości: rano chodzą do pracy lub szkoły, później spędzają wolny czas na hobby lub spotkaniach z przyjaciółmi. Powinniśmy wiedzieć co jest obecnie najczęściej poruszanym tematem, jakie seriale są najbardziej popularne, jakie są nadchodzące premiery.
Nie bez znaczenia są również wydarzenia sportowe - chociażby obecnie dobiegające końca Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej. Na tym ostatnim przykładzie widać jakie emocje rządzą ludźmi do których chcemy dotrzeć i jeśli zamierzamy to zrobić, należy do tych emocji dołączyć.

2. Baw się słowem

Język to żywa tkanka i bardzo łatwo ją plastycznie nagiąć wedle naszej woli. Warto zatem odszukać utartych frazesów i spróbować je parafrazować w odniesieniu do naszej marki. Taki zabieg z pewnością przyciągnie uwagę, bowiem odbiorca rozpozna znajomy układ słów i zaintrygują go nowe sposoby wykorzystania banalnych schematów językowych. - komentuje Bartłomiej Pałacki, Content Designer GRUPA 365NET -  Co więcej, tego typu treść jest o wiele prostsza do zapamiętania, dzięki czemu w przyszłości możemy liczyć na wirusowy efekt naszej kampanii. - dodaje

3. Spróbuj wprowadzić dwuznaczne treści

Komunikaty, które nie opisują tematu wprost, są bardzo efektywne pod względem angażowania odbiorców w komunikat. Prowokują do rozmyślań i dyskusji, a tym samym poszerzają zasięg naszych treści. Warto zastanowić się, czy aby na pewno wszystko powinno być dosłowne, i czy nie powinniśmy czasem postarać się docenić inteligencję naszych odbiorców.

4. ...ale uważaj na konsekwencje

Pomimo wszystkich zalet wieloznaczności komunikatu, warto wspomnieć o tym że jest to miecz obosieczny. Z jednej strony prowokuje on dyskusję, jednak należy ją uważnie monitorować, ponieważ nie zawsze może ona pójść w zamierzonym przez nas kierunku. Jeśli nie posiadamy tylu zasobów, aby jak najlepiej monitorować naszą aktywność, zwłaszcza w sieci, nie powinniśmy wskakiwać na tak wysokiego konia.


dostarczył infoWire.pl
Źródło: GRUPA 365 NET

infoWire.pl