RTM, czyli Real Time Mundial

RTM, czyli Real Time Mundial

fot. infoWire.pl / Źródło: InfoWire.pl

Druzgocąca porażka Brazylii z Niemcami w półfinałowym meczu o Puchar Świata w Piłce Nożnej  już w trakcie trwania rozgrywki została okrzyknięta mianem historycznej. Użytkownicy portali społecznościowych nie próżnowali. W każdej minucie meczu pojawiały się setki tysięcy poruszających wpisów oraz komentarzy. O tym, że sportowe emocje jak nic innego potrafią jednoczyć ludzi, przekonali się kibice z całego świata. Czas udowodnić markom, że wykorzystanie ich w trakcie komunikacji z klientami to najlepsza droga do nawiązania trwałej relacji.

Do głównych celów marek i organizacji udzielających się aktywnie na portalach społecznościowych należy skupienie uwagi i zainteresowania fanów. Oczywistym jest zatem wykorzystanie informacji pojawiających się w wiadomościach. Im szybciej - tym lepiej.  Błyskawiczne reagowanie na sytuacje z otaczającego nas świata czyni bowiem markę nie tylko bardziej widoczną i rozpoznawalną, ale również prowadzi do zwiększenia świadomości potencjalnego klienta, co stanowi główny powód dla którego przedsiębiorcy decydują się na uczestnictwo w social media.

Odpowiednie zastosowanie Real Time Marketingu, a w tym dopasowanie przekazu do charakteru dotychczasowej komunikacji marki, może stanowić doskonały sposób na nawiązanie relacji z klientami - mówi Kamil Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET.  Informacje przekazywane przez portale społecznościowe muszą zatem trafiać w gusta klienta, wywoływać w nim pozytywne emocje. Pewniakiem w tej dziedzinie okazały się rozgrywki Pucharu Świata w Piłce Nożnej. Podczas trwających od niespełna miesiąca rozgrywek udowodniono, że kibicami są nie tylko określone grupy mężczyzn interesujących się piłką nożną. Zmagania drużyn poruszają emocje ludzi na całym świecie, niezależnie od płci i wieku - dodaje.

Swoich tweetów, licznych komentarzy wśród fanów z całego świata doczekał się wyczyn urugwajskiego napastnika Luisa Suareza, który podczas grupowej rozgrywki z Włochami ugryzł obrońcę - Giorgio Chielliniego. Emocji dostarczyły również poddawane opiniom specjalistów aspekty pracy poszczególnych arbitrów, czy komentatorów sportowych. Okazuje się, że jedno niepoprawnie wypowiedziane zdanie poruszyć może lawinę mniej lub bardziej przychylnych komentarzy fanów. Najbardziej emocjonującą dla widzów z całego świata okazała się jednak przegrana Brazylii w półfinałowym meczu z Niemcami. Pomimo, iż od tego czasu minęło kilka dni, zdumienie kibiców trwa. Portale społecznościowe nadal zalewane są falami komentarzy. Passę tą może przerwać tylko kolejne emocjonujące wydarzenie.

Może warto zatem zapytać swoich odbiorców komu będą kibicować w sobotę? I kto ich zdaniem zasługuje na złoto? Pytanie to na pewno nie pozostanie bez odpowiedzi.  


dostarczył infoWire.pl
Źródło: GRUPA 365 NET

infoWire.pl

Czytaj także