Instagram przyjazny reklamodawcom

Instagram przyjazny reklamodawcom

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.plŹródło:InfoWire.pl

Instagram otwiera nowe możliwości dla reklamodawców. Oferuje on rozszerzenie pakietu narzędzi biznesowych o możliwość realizacji płatnych kampanii reklamowych oraz analizę zasięgu i zaangażowania tzw. followersów.

Marki, które decydują się na wykorzystanie kanału komunikacji jakim jest Instagram, będą miały możliwość skorzystania z nowego pulpitu nawigacyjnego, który w intuicyjny sposób pomoże śledzić wyniki. Dwie nowe zakładki: konto (Account Insihgt) i reklama (Ads Insight) pozwolą zobaczyć w jaki sposób zmienia się świadomość marki na Instagramie. Umożliwią również wnikliwą analizę zasięgu oraz odziaływania poszczególnych postów w kampanii.  Kolejna karta -  ,,Ads staging" czyli zaplecze reklamowe, pozwoli zarówno reklamodawcom, jak i zespołom kreatywnym pracującym nad promocją na magazynowanie, edytowanie oraz podgląd grafik przygotowanych do nadchodzących kampanii reklamowych.

Warto zauważyć, że dane dotyczące prowadzonych kampanii dostarczane będą w czasie rzeczywistym, co pozwoli na uważną obserwację reakcji publiczności na sponsorowane posty. Dzięki temu łatwo będzie zapobiegać gwałtownym i negatywnym reakcjom fanów.

Właściciele serwisu twierdzą, że opracowali nowe narzędzia biznesowe przy zaangażowaniu wybranych partnerów reklamowych. Obecnie mają zamiar udostępnić nowe możliwości wszystkim reklamodawcom, którzy chcą w ten sposób docierać do prawie 200 milionowej społeczności.

Umożliwienie reklamodawcom rozszerzenia kampanii o nowy kanał - Instagram, od momentu przejęcia platformy przez Facebook było jedynie kwestią czasu - komentuje Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET - Wydawać by się mogło, iż sponsorowane posty nie będą cieszyć się popularnością w serwisie, gdzie w przeciwieństwie do Facebooka, zasięg organiczny jest nieporównywalnie większy. W rzeczywistości chodzi jednak o ciągłe doskonalenie sposobu komunikacji z fanami. Bez narzędzi analitycznych jest to wręcz niemożliwe.

Pierwsza wzmianka dotycząca narzędzi reklamowych na Instagramie pojawiła się już 10 miesięcy temu. Pomimo tego, iż w obecnej chwili projekt wydaje się być całkowicie skończony, nadal nie znamy dokładnej daty oficjalnego startu. Pozostaje uzbroić się w cierpliwość i wykorzystać ten czas na... planowanie nowych kampanii.


dostarczył infoWire.pl
Źródło: GRUPA 365 NET

infoWire.pl