Od okienka w urzędzie do okienka w komputerze - jak skomercjalizować dobry pomysł?

Od okienka w urzędzie do okienka w komputerze - jak skomercjalizować dobry pomysł?

Dodano:   /  Zmieniono: 

18 urodziny to doskonały powód do świętowania i zabawy. AZ.pl doskonale o tym wie. Nasza firma też niedawno obchodziła 18 lat istnienia na polskim rynku. Na zabawie jednak nie koniec, radość z tych konkretnych urodzin wynika przecież z symbolicznego przejścia w dorosłość. Wiąże się ona, oczywiście, z nabywaniem nowych praw i obowiązków, ale i zyskaniem swobody spełniania własnych marzeń. Dużą część z nich można zrealizować w pojedynkę, ale przy innych przyda się wsparcie przyjaciół. AZ.pl pomoże wcielić w życie Twoje pomysły na biznes. Masz dobry produkt albo koncepcję nowatorskiej usługi? Załóż firmę i zacznij zarabiać na marzeniach.

W 2013 roku powstało ponad 300 tysięcy jednoosobowych firm, to prawie o 20 tysięcy więcej niż rok wcześniej. Lwia cześć z nich właśnie w sektorze e-gospodarki. Niech nie powstrzymuje Cię więc wizja skomplikowanego procesu rejestrowania działalności. Oto 5 prostych kroków do założenia e-firmy:

  1. CEIDG, REGON, NIP, ZUS... czyli rejestracja firmy wcale nie taka straszna

Straszenie urzędem jest dość powszechne, ale nie do końca uprawnione. Proces zakładania firmy można obecnie w dużej mierze przeprowadzić dość szybko i unikając urzędów - drogą internetową.

Chcąc rozpocząć przygodę z własną działalnością najłatwiej wejść na firma.org.pl i wypełnić formularz, służący do wpisania do CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej). Składając ten wniosek, jednocześnie ubiegasz się o wpisanie do krajowego rejestru podmiotów gospodarki narodowej (w efekcie uzyskasz numer REGON), nadanie numeru NIP przez Urząd Skarbowy, wybierasz formę opodatkowania, oraz zgłaszasz płatnika składek ubezpieczeniowych dla ZUS. W formularzu określasz też rodzaj działalności (zgodny z Polską Klasyfikacją Działalności). Na etapie rejestracji musisz też zdecydować, czy będziesz płatnikiem VAT.

Oderwania się od komputera - nie później niż 7 dni od zarejestrowania działalności - wymaga dopiero złożenie w ZUS wniosku ZZA (jeśli pracujesz gdzieś na umowę o pracę) lub ZUA (jeśli nie pracujesz w oparciu o taką umowę). Wynika to z faktu, że każdy przedsiębiorca jest przez ZUS rozpatrywany - jednocześnie - jako płatnik składek i jako ubezpieczony, czyli odbiorca świadczeń.

  1. Dotacje i biznesplan

Punkt drugi, choć niekiedy właśnie od niego warto zacząć. Dobrym pomysłem będzie dotarcie do informacji czy, na co i w jakim zakresie można uzyskać dotację na rozpoczęcie działalności. Warto, bo niektóre programy aktywizacji zawodowej oferują nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych bezzwrotnego wsparcia na uruchomienie i prowadzenie własnej firmy. Niekiedy, w ich ramach można też uzyskać dostęp do naprawdę pomocnych i wartościowych szkoleń (w innych okolicznościach - płatnych).

Warto zorientować się w ofercie dotacji jeszcze przed zarejestrowaniem działalności, ponieważ niektóre z nich jasno precyzują, że beneficjent takiego programu musi być zarejestrowanym bezrobotnym, albo ukończyć najpierw serię szkoleń dostępnych wyłącznie dla osób bez pracy.

Bardzo często, w uzyskaniu dotacji pomaga też dobrze skonstruowany biznesplan. Warto więc poświęcić temu zagadnieniu trochę czasu.

 

  1. Like a boss...

Dane Twojej firmy pojawiły się w KRS, a w skrzynce pocztowej leży zawiadomienie z numerem REGON? Gratulacje! Właśnie zostałeś szefem. Cokolwiek będziesz teraz robić, możesz opatrzyć to etykietą ,,Like a boss". Nie czas jednak spoczywać na laurach. Pora zastanowić się nad założeniem firmowego konta. Co prawda, obowiązek ten dotyczy tylko osób, których transakcje przekraczać będą 15 tysięcy euro, posiadanie firmowego konta pozwala jednak uporządkować działalność nawet przy niższych przepływach.

W kolejce czeka też jeszcze decyzja o wyrobieniu firmowej pieczątki. Mimo iż, z prawnego punktu widzenia, nie ma obowiązku jej posiadania - w praktyce - pieczątka przydaje się na wielu etapach prowadzenia działalności. Wiele banków nadal uważa posiadacza takowej za bardziej wiarygodnego.

  1. Załóż e-sklep lub stronę internetową ze swoją ofertą

Sam fakt, że Twoja firma została zarejestrowana nie zapewni Ci sukcesu. Musisz jeszcze zacząć sprzedawać swoje produkty lub usługi. O ile jednak formalności urzędowe trzeba dopiąć osobiście. W kwestii założenia firmowej strony, czy e-sklepu możesz całkowicie zdać się na AZ.pl. Produkty AZ.pl to gwarancja najwyższej jakości i tego, że dostaniesz dokładnie to czego potrzebujesz i za co płacisz.

AZ.pl to prosty sposób na zakup atrakcyjnej domeny, stworzenie firmowej strony internetowej (za pomocą aplikacji webMaker), wynajęcie hostingu (tylko 50 złotych rocznie) i szybkie założenie kompletnego e-sklepu w eShop. Bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy, umiejętności kodowania i wiązania się na lata. Wszystkie usługi można, ponadto, przetestować przez okres 14 dni.

Decydując się na AZ.pl zyskujesz także możliwość skorzystania z promocyjnych ofert na usługi partnerów AZ.pl. W tym, np. na elektroniczne płatności eCard, realizację przesyłek za pomocą sieci Paczkomatów lub serwisu apaczka.pl, pozycjonowanie w Google i reklamy AdWords. Łączna wartość dodatkowych korzyści może sięgnąć nawet 3000 złotych.

  1. Księgowość w zasięgu ręki

Przedsiębiorcom, którzy wybiorą AZ.pl, firma oferuje dodatkowo, darmową usługę prowadzenia księgowości oraz fakturowania przez okres pierwszych 8 miesięcy. To wystarczająco dużo czasu, aby zdążyć zmierzyć swoje potrzeby i zdecydować, czy jesteś w stanie osobiście poprowadzić własne księgi, czy potrzebujesz pomocy profesjonalnego biura księgowego. To kwestia tym ważniejsza, że decydując się na osobiste prowadzenie ksiąg, trzeba stale monitorować zachodzące w prawie podatkowym zmiany. Oczywiście, tylko niewielka ich część będzie dotyczyć właśnie Twojej działalności. Mimo to, aby oszczędzić sobie wezwań do Urzędu Skarbowego albo ZUS trzeba być z nimi na bieżąco. Wybór biura rachunkowego pozwala skupić się na prowadzeniu działalności.

Udało się? Masz już firmę, oraz w pełni funkcjonujący e-sklep lub stronę internetową. Brzmi dobrze, ale to nadal dopiero 30% sukcesu. Na tym etapie musisz zająć się promocją swojej działalności w Internecie. Pomyśleć o integracji z mediami społecznościowym i innych sposobach aktywnego zdobywania klientów. Kiedy i to uda się osiągnąć, pozostanie już tylko trud codziennej obsługi sklepu lub prowadzenia innej działalności. To, że udało Ci się osiągnąć sukces przez duże ,,S" zrozumiesz, kiedy zaczniesz się zastanawiać nad zatrudnieniem kogoś do pomocy.


dostarczył infoWire.pl
Źródło: AZ.pl

infoWire.pl