Warta szybko działa po wichurach

Warta szybko działa po wichurach

Dodano:   /  Zmieniono: 

Po  wichurach, które przetoczyły się w weekend nad Polską, do Warty trafiło około 250% więcej zgłoszeń szkód w nieruchomościach niż zwykle. Przeciętnie co druga tego typu szkoda jest likwidowana w Warcie w trybie uproszczonym. Dlatego część klientów poszkodowanych w ostatnich dniach już otrzymało odszkodowanie.

- W ostatnich miesiącach wiele pracy włożyliśmy w szkolenie w zakresie obsługi szkód majątkowych, likwidatorów na co dzień zajmujących się np. szkodami komunikacyjnymi. Dzięki temu przy większej liczbie zgłoszeń, jesteśmy w stanie szybko oddelegować odpowiednią liczbę ekspertów, którzy są odpowiednio przygotowani do prowadzenia spraw tzw. szybką ścieżką. Przypomnę, że w ubezpieczeniach mienia ponad 50% szkód jest likwidowanych bez konieczności angażowania rzeczoznawcy. Decyzje o wypłacie są podejmowane w trakcie rozmowy telefonicznej z klientem - mówi Adam Fulneczek, dyrektor Departamentu Strategii Likwidacji Szkód w Warcie.

Ważna sprawna pomoc

Klienci mogą korzystać z wielu udogodnień oferowanych przez Wartę. Na przykład, jeśli poszkodowani uznają, że istniejący stan grozi zwiększeniem zakresu uszkodzeń np. na dach budynku runęło drzewo, mogą podjąć działania polegające na zabezpieczeniu mienia i przeciwdziałaniu zwiększeniu się szkody nie czekając na przybycie rzeczoznawcy. Dodatkowo posiadacze pakietów ubezpieczeń Warta Dom Plus i Warta Dom Komfort Plus, mogą liczyć na wsparcie Warty w tym wypadku w ramach assistance domowego.

- Większość zgłoszeń z ostatnich dni związanych wichurami  dotyczyło organizacji pomocy dekarza oraz szklarza - mówi Vita Jarosz, z wydziału assistance Warty.

Przypomina, że klienci Warty mogą liczyć nie tylko na przysłanie takich specjalistów na miejsce szkody. Usługa obejmuje też pokrycie kosztów dojazdu, robocizny i podstawowych materiałów niezbędnych do realizacji usługi np. szyby czy folii paroizolacyjnej do zabezpieczania dachu.

Szybkie zgłoszenie, szybka wypłata

Po raz kolejny okazuje się, że w przypadku większej liczby szkód klienci kontaktują się z Wartą nie tylko telefonicznie, ale też chętniej zgłaszają roszczenia przez internet. Korzystając z umieszczonego na stronie Warty formularza (www.warta.pl/zgloszenie-szkody) zgłosili 270% więcej spraw niż zwykle. Przesłanie dokładnych informacji, dokumentów czy zdjęć uszkodzeń ułatwia pracę likwidatorom.

- Podczas krótkiej rozmowy telefonicznej likwidatorzy ustalają zakres szkody, jednocześnie dokonując kalkulacji w systemie eksperckim. Tak ustalona kwota odszkodowania po akceptacji poszkodowanego może zostać natychmiast wypłacona. Cały proces trwa zaledwie kilka dni, więc pierwsi klienci poszkodowani w weekend już otrzymali odszkodowania na swoje konta - mówi Artur Piechel, dyrektor Centrum Likwidacji Szkód w Warcie.

Jeśli informacje od klienta nie wystarczą, możliwe jest zastosowanie nowej aplikacji stosowanej przez Wartę. Pozwala ona likwidatorom oglądać zniszczenia za pośrednictwem smartfonów klientów. Jak to działa? Likwidator podczas rozmowy telefonicznej z klientem przedstawia mu możliwość dokonania oględzin za pośrednictwem aplikacji na smartfona. Jeśli klient wyraża na to zgodę, dostaje SMS z linkiem ułatwiającym pobranie aplikacji. Następnie likwidator dzwoni do klienta i za pośrednictwem aplikacji ogląda uszkodzenia na swoim monitorze. Robi też zdjęcia, które zapisywane są w elektronicznej teczce szkodowej w systemie Warty. Po dokonaniu wyliczeń proponuje zakończenie sprawy i wypłaca odszkodowania bez zbędnych formalności.


dostarczył infoWire.pl
Źródło: Grupa WARTA

infoWire.pl