Raport: Polacy na mobilnych zakupach

Raport: Polacy na mobilnych zakupach

Dodano:   /  Zmieniono: 

2015 to kolejny rok, w którym ma nastąpić przełom w mobilności. Tym razem z wyników badań wynika, że faktycznie Polacy przekonują się coraz szybciej do zakupów mobilnych. O tym i o innych zjawiskach można dowiedzieć się z najnowszego i najobszerniejszego jak dotąd polskiego badania na temat mobilnych zakupów mShopper, przeprowadzonego przez Mobile Institute przy współpracy z serwisem GoMobi.pl i przy wsparciu Allegro.pl. Raportowi patronuje branżowa Izba Gospodarki Elektronicznej

Główne wnioski płynące z raportu:

- Polacy wykonują chętnie różne czynnos?ci określane jako ,,smart", czyli charakterystyczne nie dla telefono?w komo?rkowych, a wyła?cznie dla smartfono?w;

- mobilnos?c? nie oznacza tylko korzystania ze smartfono?w, to nowy styl z?ycia konsumento?w, kto?rzy w wygodny sposo?b migruja? pomie?dzy urza?dzeniami i korzystaja? z nich w sposo?b optymalny dla siebie w danym momencie; niesie to skutki dla biznesu, takie jak koniecznos?c? uspo?jnienia komunikacji i oferty firm w różnych kanałach (podejs?cie omnichannel);

- mobilnos?c? i m-kupowanie nie ro?z?nicuje Polako?w w konteks?cie miejsca zamieszkania: mieszkan?cy wsi szybko doganiaja? mieszkan?co?w duz?ych miast;

- kobiety i me?z?czyz?ni używają mobilnych narzędzi do kupowania w podobnym stopniu; wyste?puja? ro?z?nice w preferencjach zakupowych, metodach płatnos?ci i wykonywanych czynnos?ciach okołozakupowych ale kupuja? mobilnie w podobnym stopniu obie płcie.

 -Przystępując do przygotowania raportu zakładaliśmy, że jeszcze bardzo niewielki odsetek Polaków kupuje z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, typowaliśmy mniej niż 10%, a tymczasem okazało się, że 24% internautów i 33% internautów kupujących w sieci, kupiło w ciągu ostatnich 6 miesięcy mobilnie - mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód z Mobile Institute. - Dodatkowo częstotliwość zakupów i kwoty wydawane mobilnie nie odbiegają od tych w ,,dużym" Internecie - dodaje.

Raport mShopper jest pierwszym tak dużym opracowaniem na temat mobilnych zakupów w Polsce. W badaniu wzięło udział prawie 3000 respondentów, z czego w analizie uwzględniono całkowicie wypełnione ankiety 2716 internautów, w tym 1000 kupujących mobilnie. 

- Dotychczas brakowało kompleksowych informacji na temat zakupowych zwyczajów Polaków w odniesieniu do kanału mobilnego - uważa Łukasz Kłosowski, wydawca serwisu o marketingu mobilnym GoMobi.pl. - Najbardziej mnie cieszy fakt, że pierwszy raz w Polsce udało nam się kompleksowo zbadać także temat płatności mobilnych Okazało się, że aż 40 procent mobilnych Polako?w zapłaciło już telefonem. Dwa najpopularniejsze przypadki to zakup bileto?w oraz doładowanie konta. Jednym słowem obalamy mity, że Polacy nie kupują i nie płacą mobilnie - dodaje.

Firmą wspierającą raport jest Allegro, która szczególnie w ciągu ostatniego roku zwiększyła zaangażowanie w promowanie mobilnego kanału sprzedaży, co spotkało się nie tylko z zainteresowaniem klientów, ale z uznaniem branży np. w postaci nagród za promowanie mobilności.

- Często szłyszymy o wzroście znaczenia mobilności, ale wciąż część rynku uważa, że to odległa przyszłość. Tymczasem mobilność, szczególnie w e-commerce, następuje już dziś - mówi Patryk Bukowiecki, Head of Mobile w Allegro. - Aplikacje mobilne Allegro na platformy iOS, Android i Windows Phone zostały pobrane już ponad 5 milionów razy. Co dziesiąty kupujący na Allegro robi to z wykorzystaniem kanału mobilnego. Wsparliśmy przygotowanie tego raportu, bo widzimy jak szybko mobilność w e-commerce zyskuje znaczenie, a my z naszym zaangażowaniem jesteśmy w środku tego procesu - dodaje Patryk Bukowiecki.

Patronat nad raportem objęła Izba Gospodarki Elektronicznej, która publikuje go na swojej stronie internetowej w wersji do bezpłatnego pobrania.

- Członkowie naszej Izby coraz częściej domagają się rzetelnych informacji na temat mobilności, dlatego patronujemy temu raportowi - mówi Patrycja Sass - Staniszewska z Izby. - Wspieramy raport także poprzez jego dystrybucję do polskich polityków, urzędników i całej branży interaktywnej - Dodaje Patrycja Sass - Staniszewska.

Mobile Institute to nowoczesna agencja badawcza. W projektach badawczych wykorzystuje na niespotykaną dotąd skalę urządzenia i technologie mobilne. Jako jedyna na rynku dostarcza wygodne narzędzie do monitoringu opinii konsumenckich w punktach sprzedaży, restauracjach, hotelach i podczas eventów.

GoMobi.pl jest serwisem biznesowym zajmuja?cym sie? marketingiem mobilnym. Opro?cz popularyzacji nowych narze?dzi słuz?a?cych do komunikacji z klientem, skupia sie? na upowszechnianiu wiedzy z zakresu nowych technologii oraz szerzeniu dobrych praktyk.

Izba Gospodarki Elektronicznej jest organizacją zrzeszającą podmioty z branży e-commerce. Misją e-Izby jest rozwój polskiej branży e-commerce poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie.

Allegro od 15 lat działa jako operator internetowych platform zakupowych: Allegro.pl w Polsce, Aukro.ua na Ukrainie, Aukro.cz w Czechach oraz Molotok.ru w Rosji. W Polsce do grupy należy również: w obszarze usług płatniczych serwis PayU; na rynku serwisów ogłoszeniowych takie marki jak OLX.pl, otoMoto.pl czy otoDom.pl; porównywarka internetowa Ceneo.pl oraz serwisy Fashiondays.pl i Agito.pl. Allegro jest częścią Grupy Naspers.


dostarczył infoWire.pl
Źródło: Grupa Allegro Sp. z o. o.

infoWire.pl