6 polskich agencji ze statuetkami Golden Drum 2015

6 polskich agencji ze statuetkami Golden Drum 2015

fot. infoWire.pl / Źródło: InfoWire.pl

Na tegorocznym festiwalu Golden Drum nagrodę Grand Prix zdobyła agencja LVOV. Złote Bębny otrzymały agencje DDB & Tribal, Isobar Polska i Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions Poland, Srebrne Bębny przyznano Havas Worldwide Warsaw oraz Scholz & Friends Warszawa.

Agencja Lvov otrzymała Grand Prix w kategorii Film za klip ,,Ostatnia butelka" dla J.A. Baczewski. Reżyserowi klipu Marcinowi Koszałce przyznano nagrodę Virtuoso Award.

W ramach grupy Single Channel Złoty Bęben w kategorii Branded Content otrzymała agencja DDB & Tribal za ,,Move Update" dla McDonald's.

W ramach grupy Multi Channel statuetki zdobyły:

Isobar Polska - Złoty Bęben w kategorii Mobile za kampanię ,,Photos for Life" dla Fundacji Rak'n'Roll.

Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions Poland - Złoty Bęben w kategorii Mobile za aplikację ,,Moving Tracks" dla Fundacji Biegam z Sercem.

Havas Worldwide Warsaw - Srebrny Bęben w kategorii Radio za spot ,,Telefon alarmowy" dla Citroen.  

Scholz & Friends Warszawa - Srebrny Bęben w kategorii Outdoor za mural na tamie w Solinie dla PGE.

W tegorocznej edycji konkursu Złotą Siatkę dla najlepszej agencji sieciowej otrzymała agencja Young & Rubicam. Agencja McCann//MRM Romania została nagrodzona Złotą Różą dla najlepszej agencji, a statuetka Tartini Awads dla najlepszej niezależnej agencji została przyznana GMP Advertising z Rumunii. Grand Prix dla marki otrzymało Vodafone ,a Grand Prix Good Cause Brand powędrowało do agencji New Moment New Ideas Company z Serbii za kampanię " Button for Help".

W kategoriach specjalnych Złoty Zegarek przyznano dwóm dyrektorom kreatywnym:  Ayse Aydinowi z Y&R Team Red z Turcji za kampanię Vodafone Red Light Application 2.0 dla oraz Jasonowi Romeyko z Saatchi&Saatchi Switzerland za kampanię THE HIV+ ISSUE. Statuetkami Virtuoso Awards obok Macina Koszałki nagrodzone zostały agencje Zoo Istanbul i Y&R Team Red Istanbul za kampanie Vodafone Coverage/Speechbubble-Mountain, Tunnel  i Skyscraper. Konkurs Off Drum: Portorož Piran Poster Award wygrał Nino Ilievski i to jego plakat rok będzie promować Portoroż, miasto - gospodarza festiwalu Golden Drum.

***

Golden Drum to jeden z największych europejskich festiwali reklamy. Do tegorocznej edycji  zgłosiło się 256 agencji z 25 państw Europy Środkowo - Wschodniej, które wysłały w sumie 1208 propozycji kampanii. Z Polski zgłosiło się 20 agencji, które wysłały 86 zgłoszeń oraz 14 kreacji do konkursu Off Drum: Portorož Piran Poster Award.

Golden Drum to organizowany przez Słoweńską Izbę Reklamy jeden z najważniejszych europejskich festiwali związanych z branżą reklamy. Po raz pierwszy został zorganizowany już w 1994 roku i przez ten czas stał się symbolem branży reklamowej znanym na całym świecie. Przez 20 lat istnienia zgromadził 26 000 specjalistów z 40 krajów a ponad 36 000 zgłoszeń konkurowało w znanych i prestiżowych kategoriach. Golden Drum to trzy dni wykładów, prezentacji, warsztatów, spotkań i rozmów z ludźmi branży reklamy z różnych zakątków świata. To okazja do zawarcia nowych znajomości i poznania najnowszych trendów branżowych. Pobudzeniu kreatywności służy urokliwe, średniowieczne miasteczko Portoroż będące corocznym gospodarzem tego wydarzenia.

Partnerem tegorocznej edycji Golden Drum jest MSLGROUP, która odpowiada za komunikację konkursu.


dostarczył infoWire.pl

Czytaj także

Czytaj także