Coca-Cola oficjalnie ogłasza - idą święta, ruszyła świąteczna kampania ,,PODARUJ RADOŚĆ"

Coca-Cola oficjalnie ogłasza - idą święta, ruszyła świąteczna kampania ,,PODARUJ RADOŚĆ"

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl Źródło:InfoWire.pl

Czy wiecie, dlaczego miliony Polaków czekają na Świętego Mikołaja i słynne czerwone ciężarówki Coca-Cola na ekranach TV? Bo to znak, że... IDĄ ŚWIĘTA i rozpoczyna się najbardziej radosny okres w roku. Niniejszym, Coca-Cola oficjalnie ogłasza: rozpoczynamy odliczanie do Świąt. Marka, jak co roku, ruszyła z wielką kampanią świąteczną. 5 listopada odbyła się premiera spotu Coca-Cola w TV, a już wkrótce kolejne niespodzianki od marki.

Podaruj radość

Każdy z nas lubi drobne, lecz znaczące gesty. Czasem niewiele trzeba, żeby, niczym czarodziejską różdżką wyczarować szczery uśmiech na czyjejś twarzy. I o to chodzi! To właśnie drobne gesty tworzą prawdziwego ducha świąt, o czym przypomina w swojej najnowszej kampanii Coca-Cola zachęcając do ,,podarowania radości" swoim bliskim.

Premiera świątecznego spotu

5 listopada w największych stacjach telewizyjnych pojawiła się świąteczna reklama Coca-Cola z uwielbianym Świętym Mikołajem, kultowymi czerwonymi ciężarówkami i piosenką ,,Coraz bliżej Święta" w wykonaniu Margaret i chóru finalistów programu The Voice of Poland. A już wkrótce reklama pojawi się także w największych sieciach kinowych w Polsce.

- Wszyscy czekamy na ten moment, kiedy można zacząć odliczanie do Świąt. Tradycyjnie już przedświąteczny czas wyznacza pojawienie się w telewizji ciężarówek Coca-Cola. Rozpoczyna się najbardziej magiczny okres w roku, kiedy jesteśmy sobie naprawdę bliscy. Jest dokładnie tak, jak śpiewa w reklamie Margaret ,,Prawdziwe prezenty ukryte są w sercach" - mówi Barbara Niemczuk, kierownik marki Coca-Cola w Coca-Cola Poland Services.

Komentarz Jacka Wasilewskiego, medioznawcy

O niezwykłym fenomenie Coca-Cola, o tym, jak marka wpisała się w na stałe w świąteczną tradycję i dlaczego Polacy z uśmiechem witają start świątecznej kampanii Coca-Cola mówi medioznawca Jacek Wasilewski: Dziś to nie sanie, ale ciężarówki z bajkowej reklamy Coca-Cola, które wyruszają przy dźwięku dzwonków z ,,cocacolowego bieguna północnego", ogłaszają czas świąt. Kiedy przenoszą się z ekranów TV na nasze ulice, czujemy się radośniej - magia staje się rzeczywistością. Nawet w internetowych memach pojawiają się sentencje ,,Jeśli widzę w telewizji reklamę Coca-Cola, to znaczy, że święta za pasem".

Wielka kampania świąteczna

Tegoroczna kampania Coca-Cola zapowiada się spektakularnie. Marka planuje szereg aktywności i to nie tylko w mediach. Największą niespodzianką i wydarzeniem tej zimy będą czerwone ciężarówki Coca-Cola, które w ramach ogólnopolskiej kampanii odwiedzą aż 54 miasta! Świąteczny klimat w Polsce stworzą radosne życzenia, które pojawią się na nośnikach outdoor w wybranych miastach. Symbole Świąt Coca-Cola pojawią się także na największych portalach internetowych, a nawet na ekranach bankomatów. Na konsumentów czekają niesamowite niespodzianki, również w punktach sprzedaży: spektakularne ekspozycje z kultowymi mini ciężarówkami Coca-Cola oraz klimatyczne Pokoje Świętego Mikołaja z Mikołajem i Śnieżynką przy kominku. A to jeszcze nie wszystko! Radości w sklepach dostarczy najnowsza aplikacja na smartfony, dzięki której można zrobić zdjęcie w rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality) i świąteczna edycja opakowań z ponad 50 unikalnymi życzeniami. Dlaczego? Bo Coca-Cola każdemu pragnie podarować radość.

Już wkrótce Coca-Cola wraca z kolejnymi aktywnościami w myśl świątecznego hasła ,,Podaruj radość".

Za zakup mediów odpowiada dom mediowy MediaCom, za kreację mediów i dużych formatów - McCann WorldGroup, za przygotowanie materiałów BTL - agencja Fortis, za działania digital - agencja Next. Obsługa PR - Rc2 Raczkiewicz-Chenczke Consultants.

Świąteczny spot Coca-Cola można obejrzeć m.in.

https://www.youtube.com/watch?v=It7TQhEa4X4

Więcej na profilu Facebook, Twitter, Instagram

 

Jak Coca-Cola stała się częścią Świąt? - komentarz medioznawcy Jacka Wasilewskiego

O sukcesie marki można mówić, gdy staje się ona częścią rytuału, czyli zestawu pewnych zwyczajów, które wspólnie praktykujemy w wyjątkowych sytuacjach. W naszym kręgu kulturowym najbardziej powszechne rytuały są związane ze Świętami Bożego Narodzenia. W świątecznym kanonie mamy sianko, karpia i jego łuski noszone w portfelu, prezenty, dodatkowy talerz na wigilijnym stole, szopkę, jemiołę...i Coca-Cola. Stała się ona współcześnie nieodłączną i naturalną częścią grudniowych celebracji. Klimat Świąt na ulicach, tworzony przez reklamy Coca-Cola, jest nam dziś potrzebny tak samo jak choinka i świąteczne potrawy. To jest możliwe tylko w przypadku lovemarki.

Pierwszy truck, pierwsza gwiazdka, pierwszy prezent

Świąteczny nastrój wymaga przygotowań. Radosne oczekiwanie jest wpisane w magię Świąt - czekamy na pierwszą gwiazdkę i inne znaki, które pozwolą nam powiedzieć; to już!

Ostatnie zakupy, szykowanie potraw, zasiadanie do stołu, wręczanie sobie prezentów, czy wspólne śpiewanie to tradycje wyznaczające sekwencję zdarzeń w wigilijny dzień. Jednak okres świąteczny zaczyna się wcześniej, już od pierwszej reklamy Coca-Cola. Obok zaprzęgu Mikołaja, suną w niej czerwone świąteczne ciężarówki przemierzające świat, aby dostarczyć rodzinom ich świąteczny napój. Czerwone trucki stają się unowocześnioną wersją powozu Świętego Mikołaja służącego do rozwożenia prezentów, stworzonego sto lat temu przez Freda Mizena. Mikołaj z wiersza stał się dzięki reklamie Coca-Cola światowym bohaterem. Dziś to nie sanie, ale ciężarówki z bajkowej reklamy Coca-Cola, które wyruszają przy dźwiękach dzwonków z ,,cocacolowego bieguna północnego", ogłaszają czas świąt. Kiedy przenoszą się z ekranów TV na nasze ulice, czujemy się radośniej - magia staje się rzeczywistością. Nawet w internetowych memach pojawiają się sentencje ,,Jeśli widzę w telewizji reklamę Coca-Cola, to znaczy, że święta za pasem".

Nowy element tradycji?

Coca-Cola jako świąteczny napój może dziwić, ale pamiętajmy, że rytuały od zarania dziejów ulegały zmianom. To, co dziś wydaje się odwieczne i tradycyjne, naprawdę powstało stopniowo i jest połączeniem wielu przenikających się kultur. Święty Mikołaj pochodzi ze śródziemnomorskiej Miry; używa pojazdu zapożyczonego (wraz z elfami) z mitologii skandynawskiej; składa prezenty pod germańską choinką; nosi ubranie z amerykańskich ilustracji. Obrazek ten nadal jest malowany - do zestawu dołączane są kolejne elementy. Coca-Cola jest jednym z nich.

Sami tworzymy tradycje, wybierając z dostępnych elementów te, które nam się podobają.

Powielamy to, co lubimy. Nawet choinka - dziś najbardziej oczywisty symbol świąt, była uważana za dziwaczną modę jeszcze na początku XX wieku. Zamiast niej stał w kącie izby snop siana ozdobiony jabłkami. Choinka spodobała nam się bardziej i została z nami. Podobnie ma się rzecz z Coca-Cola. Niezmienność marki - butelki oraz logo napoju to duży atut. Dla konsumentów jest gwarantem jakości produktu, a jednocześnie wydaje się trwała jak tradycja. W tym roku butelka Coca-Cola obchodzi swoje stulecie - można się zastanawiać, czy za następne sto lat zastąpi dzbanek kompotu z suszu na wigilijnym stole. 

Połączenie magii z rzeczywistością

Z punktu widzenia marki włączenie w tradycję jest wielkim sukcesem. Utrwala to bowiem nie tylko obecne przywiązanie i pozytywne postawy klienta, ale także stwarza wzór świątecznej atmosfery dla kolejnych pokoleń, które tradycję picia Coca-Cola uznają za tak samo oczywistą jak pakowanie prezentów i oglądanie filmu ,,Kevin sam w domu".

Selfie z czerwoną ciężarówką Coca-Cola staje dziś się obrazem świąt tak, jak dla poprzedniej generacji było nim zdjęcie na kolanach u Mikołaja w przedszkolu. Piosenka ,,Coraz bliżej święta", która towarzyszy reklamie Coca-Cola staje się kanonem obok ,,Last Christmas" i ,,Jingle bells".

Wielką siłą nowej tradycji - stworzonej poprzez reklamę Coca-Cola - jest fakt, że ciężarówki są prawdziwe. Buduje to wiarygodność przesłania o przekazywaniu radości. Jeśli świąteczna bajka staje się rzeczywistością, to możemy wziąć butelkę z magicznej krainy radości i dzielić się nią z innymi. Ta inspiracja, motywująca ludzi do myślenia o bliskich, jest klasyką doświadczania marki i nowoczesnego marketingu. Nie chodzi bowiem tylko o wizualną obecność, ale o prawdziwe emocje.

Dr hab. Jacek Wasilewski, kulturoznawca, medioznawca. Zajmuje się badaniami przekazów kulturowych, symboli popkultury i storytellingiem. Jego badania dotyczą zmian kulturowych i świata przedstawionego przez media. Autor książki ,,Opowieści o Polsce. Retoryka narracji", tłumacz i autor polskiego rozdziału w książce ,,Storytelling. Narracje w reklamie i biznesie".  Szef specjalności Dokumentalistyka w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. 


dostarczył infoWire.pl