10 sposobów na udane przyjęcie w domu

10 sposobów na udane przyjęcie w domu

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl Źródło: InfoWire.pl

Czas imprez na świeżym powietrzu zdecydowanie się skończył. Na kolejne poczekamy prawie rok, ale za to zaczyna się czas spotkań z przyjaciółmi w domu! Jesienią i zimą czeka Cię niejedna okazja do zorganizowania imprezy - Andrzejki, Sylwester i Karnawał aż proszą się o wspólne świętowanie w gronie znajomych. Zapraszając gości do mieszkania, marzysz, że wyjdą od Ciebie zadowoleni, radośni i długo będą wspominać udany wieczór? Nieważne, czy chcesz szaleńcze tańce do rana, czy wspólne gotowanie i plotki przy kieliszku wina - liczy się przede wszystkim atmosfera! Jak ją stworzyć?

1. Zapach czyni cuda.

Goście wchodzący do Twojego domu zanim coś zobaczą, czy zjedzą, najpierw poczują zapach. Robi tak aż 62% z nas. Zadbaj o to, by znajomi od progu byli wprawieni w imprezowy nastrój. Nowy zapach Glade(R) Velvet Tea Party przemienia zwykłą przestrzeń w miejsce pełne radości i swobody. Soczysta mandarynka połączona ze słodkim migdałem i kremowym piżmem nada wnętrzu luksusowy charakter. Nuta dojrzałej śliwki, czarnej herbaty i mleka ryżowego sprawi, że goście będą mieć więcej pozytywnej energii. Kompozycję dopełniają nuty: owoców Ylang Ylang, drewna, bursztynu i pralin, dzięki którym zapach jest bardzo przyjemny i relaksująco wpłynie na nastrój. Na imprezie świetnie sprawdzają się zapachowe świece, które będą pełnić funkcję również dekoracyjną, ale możesz także wykorzystać automatyczne odświeżacze powietrza, które w szybki sposób roztoczą wyjątkową atmosferę we wnętrzu

2. Aranżacja wnętrza.

Obok pięknych zapachowych świec Glade(R) zadbaj o inne elementy dekoracyjne -  serwetki i świeże kwiaty sprawią, że Twoje wnętrze stanie się odmienione i nabierze imprezowego charakteru! Postaw na wspólny motyw, np. do stonowanych rustykalnych serwetek dobierz pasujące kwiaty, a do zastawu ze srebrnym motywem, równie eleganckie serwety. Nie bój się również jednorazowych naczyń! Obecnie mogą być i zabawne i piękne, za to oszczędzą mnóstwo czasu przy sprzątaniu następnego dnia. Największe wrażenie na gościach sprawi piękne wnętrze. Teraz dzięki loterii Glade(R) ,,Poczuj klimat wygranej" możesz wygrać projekt i odnowienie salonu. Wystarczy kupić dowolny produkt Glade(R) i zarejestrować się na stronie www.wygrajzglade.pl. Nowy salon na pewno stanie się powodem do zorganizowania niezapomnianej parapetówki!

3. W roli DJ-a.

Przed imprezą stwórz playlistę. Pamiętaj o tym, że goście mogą mieć inny gust muzyczny od Twojego i nie obrażaj się, gdy ktoś będzie chciał puścić swoją ulubioną piosenkę. Może się okazać, że to właśnie ten utwór poderwie znajomych do tańca!

4. Co postawić na stole?

Przede wszystkim mierz siły na zamiary. Nikt od Ciebie nie oczekuje, że przygotujesz dla 30 osób trzydaniową kolację. Na dużej domówce najlepiej sprawdzają się różnego rodzaju przekąski, które zrobisz w łatwy i szybki sposób. Idealnym rozwiązaniem są różnego rodzaju pasty (np. humus, pasta z suszonych pomidorów czy pesto), w których można maczać bagietkę, jak i pokrojone w słupki warzywa. Z takiej przekąski zadowolone będą szczególnie Panie, które dbają o linię - zawsze lepiej chrupać warzywa niż chipsy! Dużym powodzeniem będą się również na pewno cieszyć domowe frytki. Mogą być ze zwykłych ziemniaków, ale także z batatów, marchewek, czy nawet buraków. Jeżeli chcesz przygotować danie na ciepło, to postaw na dania jednogarnkowe lub pieczone w piekarniku, które są efektowe, ale nie pracochłonne. Gospodarz imprezy ma być przede wszystkim dla gości, a nie siedzieć w kuchni!

5. A do szklanki...

Na imprezie nie może zabraknąć procentów - możesz poprosić znajomych, by każdy przyniósł swój ulubiony trunek. Ty za to zadbaj o dodatki do drinków: cytryny, limonki, mięta, syrop owocowy sprawią, że proste połączenia nabiorą wyjątkowego smaku. Pamiętaj także o odpowiedniej ilości lodu. Przygotowuj kostki z przegotowanej, bądź mineralnej wody. Będą wówczas idealnie przezroczyste. Możesz je wykonać nie tylko z wody, ale także z wina lub soku. Świetnie w zastępstwie zwykłych kostek lodowych sprawdzą się mrożone owoce np. winogrona lub truskawki. Pamiętaj też o kierowcach i osobach, które nie piją alkoholu. Zrób lemoniadę z dodatkiem świeżych owoców czy virgin mojito, które smakiem zachwycą gości.  

6. Dress code.

W zależności od charakteru imprezy wybierz dla siebie odpowiednie ubranie. Nie zawsze musi być to sukienka i szpilki! Twoi znajomi mogą docenić nieformalną atmosferę, jaką stworzysz zakładając ulubione jeansy i T-shirt. Gdy organizujesz imprezę tematyczną, to zadbaj, by wszyscy goście o tym wiedzieli. Znajomy, który jako jedyny przyjdzie nieprzebrany za pirata może źle poczuć się w gronie morskich wilków i syren. Podobnie w drugą stronę - jeżeli mimo zapowiedzi rezygnujesz z przebierania się - poinformuj o tym wszystkich gości, by nikt nie poczuł się jak Bridget Jones w stroju króliczka.

7. Żeby sąsiad nie był sąsiadowi wilkiem.

Jeżeli mieszkasz w bloku, to uprzedź grzecznie sąsiadów, że przyjdą do Ciebie znajomi. Nie chcesz przecież, żeby o 22.01 imprezę przerwała interwencja Straży Miejskiej. Oryginalnym sposobem jest kupienie kilku zestawów stoperów do uszu i przywieszenie ich na klatce schodowej z żartobliwym listem. Sąsiedzi mogą docenić Twój gest i przymknąć oko na niezachowanie ciszy nocnej. Staraj się również nie nadwyrężać cierpliwości sąsiadów - goście będą się równie dobrze bawić z muzyką o trzy tony ciszej.

8. Znajomi znajomych.

Jeżeli zapraszasz osoby w różnych środowisk (koledzy z pracy i paczka ze studiów), to przy wejściu każdej osoby przedstaw ją wszystkim, których nie zna. Pozwoli to przełamać pierwsze lody wśród nieznajomych, by później bawić się wspólnie, a nie w ,,tematycznych" grupkach. Fajnym rozwiązaniem jest wspólne robienie zdjęć z ,,gadżetami" - wąsy, kapelusze, usta będą powodem do śmiechu. Największą furorę zrobią fotki z Polaroida, które również są do wygrania w loterii Glade(R)!

9. Wyluzuj! Wokół Ciebie jest dużo chętnych do pomocy.

Organizując imprezę pamiętaj, że nie wszystko musisz zrobić sama. Rozdziel zadania pomiędzy gości. Jedna koleżanka może pokroić sałatkę, druga puszczać muzykę, a kolega występować w roli barmana. Nie musisz być wszędzie i dbać o wszystko! Dzięki temu, lepiej się będziesz bawić, co znajomi na pewno wyczują i docenią.

10. Bez zmartwień!

Na Twojej imprezie mają się bawić nie tylko goście, ale także Ty. Nawet, jeżeli coś Ci się nie uda - niezależnie od tego, czy przypali Ci się zupa krem, czy zepsuje sprzęt muzyczny - to pamiętaj, że nie jest to najważniejsze. Goście przyszli dla Ciebie i na pewno wielu mankamentów nawet nie zauważą. Pod warunkiem, że nie wpadniesz w panikę, tylko obrócisz niefortunną sytuację w żart! Uratujesz swoje nerwy i wesołą atmosferę.


dostarczył infoWire.pl