mBank: nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!

mBank: nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl Źródło: InfoWire.pl

Wystartowała pierwsza w historii mBanku kampania społeczna dotycząca bezpieczeństwa w internecie. Jej celem jest zwrócenie uwagi na ryzykowne zachowania on-line i ich konsekwencje. Bo chociaż coraz więcej urządzeń jest podłączonych do sieci, to ich użytkownicy nie zawsze są świadomi zagrożeń.

mBank, pionier bankowości internetowej w Polsce, rozpoczyna kampanię społeczną pod hasłem ,,Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!" skierowaną do wszystkich, którym zdarza się korzystać z usług banków w komputerze i telefonie. Jej celem jest uświadomienie internautom, jakie zagrożenia mogą na nich czyhać w internecie.

Idea akcji

- Pokazujemy to, co zdarza nam się robić w sieci, a czego normalnie nie zrobilibyśmy w realu. W ten sposób zwracamy uwagę na fakt, że skoro pewne zachowania związane z bezpieczeństwem poza internetem wyglądają podejrzanie, to nie ma powodu, aby traktować je inaczej w sieci - mówi Iwona Ryniewicz, dyrektor Departamentu Komunikacji i Strategii Marketingowej mBanku.

Kampania społeczna - oparta na spotach telewizyjnych i specjalnym serwisie internetowym mbank.pl/uwazniwsieci - rozpoczyna się 16 grudnia 2015 r. i w pierwszym etapie będzie trwała do stycznia. Termin jest nieprzypadkowy - to właśnie w okresie świąt i tuż po nich, kiedy rozpoczynają się wyprzedaże - wielu Polaków robi zakupy przez internet.

Skąd pomysł na to, aby w kampanii o bezpieczeństwie w sieci posłużyć się podziałem na ,,virtual" i ,,real"? - Powszechnie rozróżnia się te dwa światy. Nie wszyscy są świadomi, że oba mogą być groźne. Skoro więc uważamy na oszustów w sklepie czy autobusie, to uważni powinniśmy być również odbierając maile i korzystając z usług w sieci - wyjaśnia Jarosław Mastalerz, wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki. - Warto pamiętać, że zabezpieczenia projektowane przez specjalistów od bezpieczeństwa tak długo pozostają skuteczne, jak długo użytkownicy internetu są świadomi zagrożeń i zachowują czujność - zwraca uwagę Mastalerz.

Poinformowany czyli świadomy...

Korzystając z banku, wystarczy być czujnym i nie działać w sposób automatyczny. Należy pamiętać o prostych zasadach bezpieczeństwa - dlatego mBank od lat stawia w tej sprawie na edukowanie klientów. W serwisie mbank.pl/bezpieczenstwo opisane są najważniejsze reguły i wskazówki dla klientów indywidualnych, MSP i korporacji. Bank podzielił treści na stronie w zależności od tego, czy użytkownik korzysta z banku w komputerze, telefonie czy na tablecie. Dla ułatwienia, sformułowane zostały tzw. złote zasady bezpieczeństwa. W serwisie na bieżąco pojawiają się też ostrzeżenia, w których bankowi eksperci wyjaśniają na czym polegają ataki cyberprzestępców.

Kolejnym projektem jest uruchomiony właśnie serwis pod adresem mbank.pl/uwazniwsieci, gdzie bank w zwięzły sposób wyjaśnia co i dlaczego może być zagrożeniem dla użytkowników w internecie oraz jak się przed tym chronić. - Mówimy konkretnie o tym, o czym pamiętać i czego nie robić. Jestem przekonany, że te zasady są równie ważne jak pasy bezpieczeństwa w aucie - podsumowuje Jarosław Mastalerz.

Będzie się działo

Kampanię ,,Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!" przygotowała agencja Brand New Heaven we współpracy z zespołem PR i marketingu mBanku. Media zaplanował dom mediowy Mindshare.

Spoty w reżyserii Martyny Iwańskiej wyprodukowała Flota Filmowa. Będzie je można zobaczyć w telewizji i internecie. Filmy podzielone zostały na dwie kategorie - zabezpieczenia sprzętu komputerowego, w tym smartfonów oraz ochrony wrażliwych danych osobowych. Wszystkie opierają się na koncepcji przeniesienia ryzykownych sytuacji z internetu do rzeczywistości.

Dodatkowo, ambasadorami kampanii społecznej mBanku zostali vlogerzy: Niekryty Krytyk, Krzysztof Gonciarz w ramach kanału The Beeczka, Abstrachuje oraz panowie z 5 sposobów na..., którzy w najbliższym czasie opowiedzą swoim widzom o tym, co zdarza nam się robić w sieci, a czego nie robimy w realu.

Warto dodać, że akcja mBanku rozpoczęła się od teasera skierowanego do dziennikarzy i blogerów, który miał zaintrygować odbiorców hasłem ,,nie robisz tego w realu..." - nowatorskie działania wymagają bowiem niestandardowego podejścia do komunikacji. Chwilę przed rozpoczęciem kampanii na Twitterze został stworzony anonimowy profil z wizerunkiem mężczyzny w prochowcu @nierobisztego (znanego ze spotu telewizyjnego), który ,,może być każdym z Was". Znalezienie profilu bohatera przez te osoby (by dowiedzieć się więcej) jest możliwe przez wyszukanie w internecie frazy #nierobisztegowrealu, którą dziennikarze otrzymali w korespondencji (listy, maile). Na @nierobisztego dostępne są kluczowe informacje na temat kampanii.

Spoty w kampanii

https://youtu.be/lvavGxMOaog
Film skłania do refleksji, w jaki sposób przekazujemy swoje dane w sieci i kto może mieć do nich dostęp. Wyobraźni widza pozostawione są ewentualne konsekwencje ich wykorzystania przez osoby trzecie, w tym przez cyberprzestępców.

https://youtu.be/G1EWg2r3zlM
To analogia do ochrony komputera, tabletu i telefonu przed działaniem osób trzecich i niebezpiecznym oprogramowaniem. Bank przypomina w ten sposób, że cyberprzestępcy mogą chcieć przejąć kontrolę nad naszymi urządzeniami, co może mieć skutki podobne do tych, związanych z wpuszczeniem złodzieja do mieszkania.

Kolejne spoty już wkrótce.


dostarczył infoWire.pl