Mfind.pl: Ponad 60% konsumentów cyfrowych w Polsce szuka informacji o ubezpieczeniach w internecie. Rewolucja w sprzedaży polis coraz bliżej?

Mfind.pl: Ponad 60% konsumentów cyfrowych w Polsce szuka informacji o ubezpieczeniach w internecie. Rewolucja w sprzedaży polis coraz bliżej?

fot. infoWire.pl / Źródło: InfoWire.pl

Z badania KPMG wynika, że 62% konsumentów cyfrowych w Polsce (grupa do której należy 3,5 mln dorosłych Polaków) gromadzi informacje o ubezpieczeniach w internecie, a 29% z nich dokonuje również zakupu polisy online.

Osoby kupujące polisy w internecie jako główne zalety tego kanału sprzedaży wymieniły wygodę i szybkość transakcji oraz możliwość porównania ofert.

Co ciekawe, sposób zakupu w dużym stopniu zależy od rodzaju produktu ubezpieczeniowego. Konsumenci najchętniej kupują online polisy turystyczne (41%) oraz komunikacyjne (36%). Polacy rzadziej decydują się z kolei na zakup przez internet ubezpieczenia mieszkania (tylko 26% badanych).

- Polisy komunikacyjne to najpopularniejszy w naszym kraju rodzaj ubezpieczeń. Ostatnie miesiące przyniosły podwyżki cen obowiązkowego OC, które są następstwem m.in. wytycznych KNF w sprawie likwidacji szkód komunikacyjnych, które obowiązują już od końca marca 2015 r. Nadzór wymaga, aby ubezpieczyciele wypłacali adekwatne odszkodowania i nie zaniżali wypłat za szkody w pojazdach. Z drugiej strony kancelarie prawne i odszkodowawcze uzyskują dla swoich klientów coraz wyższe zadośćuczynienia za szkody osobowe. W tej sytuacji ubezpieczyciele muszą ponosić coraz większe wydatki związane z likwidacją szkód, a to skutkuje podwyżkami cen ubezpieczenia OC. Przewidujemy, że polisy w 2016 roku mogą jeszcze podrożeć ze względu na podatek bankowy, który dotknie także ubezpieczycieli.

Dlatego stopniowo coraz więcej Polaków będzie szukało tańszych ofert, przede wszystkim w internecie, gdzie funkcjonują porównywarki ubezpieczeniowe. Ponadto z badania KPMG jasno wynika, że klienci cenią wygodę, szybkość transakcji oraz możliwość porównania polis. To kolejny argument, który przemawia za rozwojem internetowych kanałów sprzedaży ubezpieczeń w Polsce. Dzięki porównywarkom już teraz możemy świadomie kupić najtańszą polisę nie wychodząc z domu - przekonuje Bartłomiej Roszkowski, jeden z założycieli porównywarki ubezpieczeń mfind.pl.

Więcej o badaniu przeczytasz w serwisie Akademia ubezpieczeń mfind.

Znalezienie w internecie najlepszej oferty ubezpieczenia komunikacyjnego może być szybkie i proste dzięki porównywarce mfind.pl, która cechuje się:

  • samodzielnym sprawdzaniem historii wypadkowej przy współpracy z ubezpieczycielami.
  • przedstawianiem rzetelnych i obiektywnych wyników kalkulacji ofert największej liczby ubezpieczycieli - współpracuje z największymi w Polsce towarzystwami ubezpieczeniowymi, wśród których są m.in. AVIVA, Proama, Benefia, AXA Direct, You Can Drive, MTU, LINK4, Liberty Ubezpieczenia. mfind.pl porównuje i wybiera najlepsze opcje ubezpieczenia spośród nawet 76 ofert ubezpieczycieli.
  • możliwością stworzenia indywidualnego konta klienta umożliwiającego zachowanie wszystkich wprowadzonych danych dotyczących kierowcy oraz samochodu.
  • bezpieczeństwem danych użytkowników, które udostępniane są wyłącznie towarzystwom ubezpieczeniowym w celu przygotowania konkretnej oferty ubezpieczenia.
  • oficjalnym informowaniem o podjętej współpracy reklamowej z wybranymi towarzystwami ubezpieczeniowymi
  • największą, kompletną bazą samochodów wśród internetowych porównywarek OC/AC z wygodną, intuicyjną wyszukiwarką.
  • pomocą specjalistów z branży ubezpieczeniowej, którzy przygotowują ofertę dopasowaną do potrzeb klienta oraz odpowiadają na wszelkie wątpliwości związane z ubezpieczeniami komunikacyjnymi. Doradcy mfind.pl troszczą się o Klientów także w trakcie likwidacji szkód.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez mfind.pl, aż 82% Polaków słyszało o możliwości zakupu ubezpieczeń OC/AC przez internet, a już 30% skorzystało z zakupu polisy OC/AC online.

Zebrane dane pokazują również, że aż 95,5% Polaków kupujących polisy ubezpieczeniowe przez internet jest zadowolonych z przeprowadzonej transakcji. Co więcej, klienci, którzy już raz zakupili polisę drogą cyfrową, chętnie skorzystają z tej formy ponownie - trend ten potwierdza ponad 97% badanych. Dla 59% Polaków cena składki OC/AC jest priorytetowym kryterium podczas zakupu polisy. Z kolei dla 50,7% najważniejszy jest zakres usług, które obejmuje ubezpieczenie.


dostarczył infoWire.pl

Czytaj także