Jak redukować wydatki na SEM/SEO

Jak redukować wydatki na SEM/SEO

fot. infoWire.pl / Źródło: InfoWire.pl

Reklama kontekstowa to doskonała alternatywa dla wyszukiwarek internetowych w pozyskiwaniu nowych użytkowników. Nowoczesny adserwer ReWords umożliwia zakup klików po znacznie niższych kosztach. Wiadomo, że popularne w wyszukiwarkach słowa kluczowe kosztują czasami nawet kilkadziesiąt złotych. W kampaniach  kontekstowych cena klika CPC  nie jest zależna od wybranych słów, lecz od witryn na których kampanie są emitowane oraz od formatów reklamowych.

Koszt klika w kampaniach CPC jest przeważnie niższy od złotówki. Zmniejsza to znacznie koszt pozyskania użytkownika poprzez wybrane słowa kluczowe.  Dodatkowo reklamodawca uzyskuje efekt wizerunkowy w kampanii kontekstowej, czego nie ma w wyszukiwarkach, a co jest bardzo ważne.

Zarówno reklama w wyszukiwarkach internetowych, jak i reklama kontekstowa pojawiają się na żądanie internauty. Dla porównania, w wyszukiwarce internetowej internauta świadomie wpisuje poszukiwane słowo lub frazę złożoną z kilku słów, natomiast w ReWords internauta świadomie najeżdża kursorem na widoczne w tekście słowo kluczowe i dopiero wtedy reklama jest widoczna. W obu przypadkach internauci uzyskują to samo, tylko że w ReWords kilkanaście razy mniejszym kosztem.

Zatem kampanie kontekstowe mogą być o wiele tańsze niż klasyczne działania SEM/SEO do których wszyscy się przyzwyczaili.

Drugi ważny obszar, gdzie kampanie kontekstowe są bardzo skuteczne to obszar e-commerce oraz szeroko pojętego performance. Dobrze przygotowana kampania kontekstowa dla e-commerce ma zawsze o wiele wyższą konwersję, niż kampanie targetowane klasycznie, czy nawet z retargetowaniem, czy też RTB.  Przygotowanie kampanii targetowanej po słowach kluczowych obejmuje m.in. ciągłe jej monitorowanie i edytowanie, aby targetować po najbardziej skutecznych witrynach, najlepiej dopasowanych słowach kluczowych, obszarach geo,  porach emisji.  Wiadomo, że przysłowiowy diabeł tkwi w szczegółach.  Jeśli się tego nie pilnuje to często efekty są słabe.

Jeśli uda się pozyskać zainteresowanie Klienta i kliknie on w reklamę to kolejnym ważnym etapem jest sposób w jaki się tego zainteresowanego Klienta potem obsłuży i czy dostanie on dobrą ofertę w odpowiednim czasie. Samo zainteresowanie użytkownika reklamą nie wystarczy, jeśli nie otrzyma dobrej oferty, to będzie szukał gdzieś indziej. Poszukując skutecznych kanałów reklamowych powinniśmy mieć na uwadze, że reklama to tylko pierwszy etap w pozyskaniu Klienta.

Bardzo ważnym elementem jest odpowiednio przygotowana kreacja reklamowa. Reklama powinna być ciekawa dla użytkownika i optymalna jeśli chodzi o format. Jeśli spełni się te warunki to kreacja reklamowa wkomponuje się w treść witryny i internauta zainteresuje się naszym przekazem reklamowym.

ReWords oferuje aktualnie bardzo szeroką gamę form reklamowych, w sumie ponad  30 formatów.  Formaty są podzielone na 5 grup : boksy typu intext (obok podkreślonych słów),  boksy emitowane na zdjęciach, boksy emitowane w stałych strefach reklamowych, boksy ruchome na warstwie, boksy mobilne. W ramach każdego typu mamy boksy tekstowe, tekstowo-graficzne, graficzne oraz video. Cechą wspólną dla wszystkich jest to, że są targetowane po słowach kluczowych czy też tagach, altach i innych tekstach znalezionych na stronie.

Sieć reklamy kontekstowej ReWords gwarantuje dotarcie już do około 15 mln użytkowników na ponad 500 mln odsłon miesięcznie.  Portfolio zawiera unikalne i prestiżowe serwisy z różnych kategorii tematycznych. Najbardziej rozbudowane kategorie witryn sieci to : Kobieta, Facet, Zdrowie, Dom, Informacja, Biznes, Rozrywka, Turystyka, Społeczności i Edukacja.

Reklama Kontekstowa jest już dość dobrze znana Reklamodawcom, natomiast nie zawsze są znane nowe funkcjonalności, jakie oferuje oraz wszystkie obszary, gdzie jest skuteczna: SEM/SEO, e-commerce, performance.

I pamiętajmy, że zawsze w gratisie mamy efekt wizerunkowy.

rewords.pl


dostarczył infoWire.pl

Czytaj także