Nowe książki Gwiazdowskiego i Rybińskiego

Nowe książki Gwiazdowskiego i Rybińskiego

Dodano:   /  Zmieniono: 
Robert Gwiazdowski zebrał w książce posty ze swojego bloga oraz artykuły z różnych tygodników i dzienników Materiały prasowe 
Ekonomiści prof. Robert Gwiazdowski i prof. Krzysztof Rybiński niemal równocześnie wydali książki ze swoimi felietonami, w których jak twierdzą przewidzieli obecny europejski kryzys zadłużenia. Czy okres gospodarczych turbulencji to czas, w którym literatura ekonomiczna może liczyć na szczególne zainteresowanie?
Książka Gwiazdowskiego 'A nie mówiłem?' jest dostępna na stronie wydawnictwa Prohibita. Pozycję Rybińskiego 'Felietony' oferuje m.in. księgarnia internetowa wydawnictwa Difin. Obie na początku tego roku pojawią się w szerszej dystrybucji księgarń.

Robert Gwiazdowski zebrał w książce posty ze swojego bloga oraz artykuły z różnych tygodników i dzienników. 'Felietony' Krzysztofa Rybińskiego to teksty, które ukazały się w latach 2010-2011 w 'Dzienniku Gazecie Prawnej' i 'Rzeczpospolitej'.

'Felietony napisane zostały prostym językiem, zrozumiałym dla osób, które nie znają się na ekonomii, pokazują, o co naprawdę w tym wszystkim chodzi. Pozwalają przejrzeć na oczy. Pozwalają zobaczyć to, czego nie pokażą wielkie telewizje. Najbliższe lata upłyną pod znakiem kryzysu finansowego i recesji. Będą wielkim wyzwaniem dla wielu polskich rodzin. Lektura felietonów w tej książce pozwoli lepiej przygotować się do tego, co nieuchronnie nadchodzi' ? zachęca prof. Rybiński na swoim blogu. Do obecnych ciężkich czasów jednoznacznie odwołuje się również podtytuł  Gwiazdowskiego: 'Dlaczego nastąpił kryzys i jak najszybciej z niego wyjść'.

Jak na razie dystrybutorzy książek nie zauważyli napływu tytułów dotyczących aktualnej sytuacji ekonomicznej. Publikacje Gwiazdowskiego i Rybińskiego są więc jednymi z pierwszych, które analizują przyczyny obecnego spowolnienia. Czy w czasach kryzysu publicystyka ekonomiczna rzeczywiście może liczyć na szczególne względy czytelników? Zdaniem Katarzyny Góreckiej z firmy Empik, polskiego hegemona na rynku książek, niekoniecznie.  

? W trudnych dla gospodarki czasach pojawiają się książki analizujące problemy związane z kryzysem, ale nie cieszą się one większym powodzeniem niż zwykle ? uważa Górecka. ? Zauważyliśmy jednak, że ludzie dużo chętniej sięgają wtedy po książki zawierające praktyczne porady, np. jak oszczędzać lub jak grać na giełdzie. Tak było w 2008 roku podczas kryzysu gospodarczego ? stwierdza przedstawicielka Empiku. Jej zdaniem, wysyp pozycji, których autorzy będą chcieli zarobić na tym zjawisku, dopiero przed nami. ? Te dwie książki składają się z wcześniej napisanych tekstów, których przygotowanie do druku zajmuje stosunkowo niewiele czasu. Natomiast napisanie poradnika osadzonego w kontekście aktualnych wydarzeń to duże wyzwanie. Sądzę, że należy się takich spodziewać za kilka miesięcy ? przewiduje Górecka.