Stany Zjednoczone ? ten towar musi się reklamować

Stany Zjednoczone ? ten towar musi się reklamować

Dodano:   /  Zmieniono: 
Ameryka ma sporo do nadrobienia – w ciągu ostatniej dekady Stany nie potrafiły przyciągać do siebie turystów tak jak inne kraje, a tym samym gospodarka amerykańska straciła miliardy dolarów 123RF
Już 21 kwietnia oficjalnie ruszy globalna kampania reklamowa, która ma zachęcić turystów do odwiedzenia Stanów Zjednoczonych. Ameryka chce wrócić do czołówki najbardziej atrakcyjnych kierunków turystycznych. Co jest do nadrobienia?
Dziś obywatele tylko 36 krajów świata nie muszą przechodzić czasochłonnej procedury ubiegania się o amerykańską wizę. Niestety, Polska w dalszym ciągu nie należy do grona państw zaproszonych do ruchu bezwizowego. Niemniej jednak amerykański rząd i nas będzie starał się przekonać, że Stany Zjednoczone znów stały się atrakcyjnym kierunkiem dla turystów.

Ameryka ma sporo do nadrobienia ? w ciągu ostatniej dekady Stany nie potrafiły przyciągać do siebie turystów tak jak inne kraje, a tym samym gospodarka amerykańska straciła miliardy dolarów. Stany Zjednoczone straciły również miejsca pracy ? dane pokazują, że w USA dzięki 35 turystom powstaje jedno nowe miejsce pracy. Co ciekawe, liczba turystów odwiedzających Stany nie spada. W tym samym czasie jednak o wiele szybciej rośnie liczba turystów w innych krajach, co sprawia, że udział kraju w globalnym rynku turystycznym zmalał z 17,3 proc. w 2000 r. do 11,2 proc. 10 lat później. W 2010 r. najwięcej ? prawie 11,4 mln ? turystów przyjechało z Europy Zachodniej.

Jak można odwrócić trend? Tradycyjnie, przez założenie nowej organizacji. Na mocy Travel Promotion Act z 2010 r. do życia została powołana organizacja Brand USA finansowana zarówno przez budżet, jak i przez prywatnych inwestorów, takich jak The Walt Disney Company i Marriott International. W tym roku Brand USA, który jest właścicielem hasła reklamowego 'Odkryj Amerykę', szacuje, że zbierze na swoją działalność 150 mln dol. Dla porównania dużo mniejsza Wielka Brytania wydaje na swoją zagraniczną promocję 160 mln dol. rocznie.

Pierwszym i zarazem najważniejszym zadaniem, jakie stoi przed Brand USA, jest przeprowadzenie kampanii reklamowej, która ? przynajmniej w założeniu ? ma przywrócić blask Ameryce. Kampania skierowana jest w pierwszej kolejności do mieszkańców Wielkiej Brytanii, Kanady i Japonii, trzech krajów, z których pochodzi duża liczba turystów odwiedzających Amerykę. Niemniej jednak nawet najbardziej wierni turyści, tacy jak Brytyjczycy, zmieniają nawyki ? spadek liczby odwiedzających jest największy właśnie w ich przypadku. W dalszej kolejności kampania obejmie Niemcy, Francję, Brazylię, Chiny oraz Indie. Dla porównania przez ostatnią dekadę liczba turystów z Francji spadła o 23,2 proc., a o 20,3 proc. mniej Brazylijczyków odwiedziło Amerykę.

Celem kampanii będzie pokazanie Stanów Zjednoczonych jako przyjaznego miejsca do odwiedzania mimo uciążliwości w postaci wizy. Doświadczenia U.S. Travel Association pokazują, że pomimo niedogodności turyści, którzy raz odwiedzili Stany, chętnie tam wracają. W tym świetle szczególnym wyzwaniem będzie przyciągnięcie uwagi młodych, o wiele bardziej otwartych na nowe kierunki podróżujących.