Kobiety aktywniejsze w sieciach społecznościowych

Kobiety aktywniejsze w sieciach społecznościowych

Dodano:   /  Zmieniono: 
Wśród kobiet aktywnych na forach najchętniej wypowiadają się te w wieku od 30 do 34 lat 123RF
Mężczyzn jest więcej, ale to kobiety są bardziej aktywne w portalach zrzeszających społeczność biznesową wynika z raportu serwisu społecznościowego GoldenLine.
Z analizy przygotowanej na podstawie danych generowanych przez ponad 1 mln użytkowników serwisu GoldenLine wynika, że mężczyźni częściej zakładają swoje konta w portalach biznesowych, ale przewaga ta jest bardzo mała, bo wynosi zaledwie 1 proc. Panowie mają też bardziej rozbudowaną bazę kontaktów.

Raport pokazuje, że mimo męskiej przewagi na tych polach to panie są bardziej aktywne i częściej wchodzą w interakcje z innymi użytkownikami, np. na forach dyskusyjnych. Dowodem jest to, że wygenerowały 52 proc. ze wszystkich 18 mln postów opublikowanych w ubiegłym kwartale w serwisie GoldenLine. Oznacza to, że kobiety udzielają się na forach średnio 20 proc. częściej niż mężczyźni.

Wśród kobiet aktywnych na forach najchętniej wypowiadają się te w wieku od 30 do 34 lat. Napisały ok. 18 proc. postów spośród wszystkich ogółem. Natomiast grupa męska w tym przedziale wiekowym stworzyła ich tylko 14 proc.

Kolejną płaszczyzną, na której panie wykazują dominację, jest liczba użytkowników w wieku 20?29 lat. Stanowią one 18 proc. całej społeczności portalu. Z kolei panów w tym wieku jest zdecydowanie mniej ? 13 proc.

Niestety kobiety przegrywają z płcią mniej piękną w kwestii wysokości zajmowanych stanowisk. Niewiele, bo niecałe 3 proc. mężczyzn deklaruje, że zajmuje stanowisko kierownicze (prezes lub CEO). Wśród kobiet takich osób jest jeszcze mniej ? zaledwie 1,5 proc. Podobne dysproporcje można zauważyć, jeśli chodzi o stanowiska menedżerskie i dyrektorskie. Do obejmowania ich przyznaje się 6 proc. panów oraz 4,5 proc. pań.