Rok żubra

Rok żubra

Bank PKO
Bank PKO
W Chinach rozpoczął się właśnie rok psa. Wszystko jednak wskazuje, że w Polsce możemy mieć do czynienia z rokiem żubra. Bank Pekao S.A. do którego logo powrócił żubr, podsumował właśnie rok 2017. Zadowoleni mogą być i inwestorzy, i klienci.

Wyniki roczne Banku Pekao S.A. dawno nie budziły takiego zainteresowania. To przez fakt, że w zeszłym roku bank wrócił w polskie ręce i obecne za wyniki odpowiadają już nowi menadżerowie. Wszystko wskazuje na to, że nie zawiedli oczekiwań.

Po przejęciu kontrolnego pakietu banku przez PZU i Polski Fundusz Rozwoju za wyniki banku odpowiada nowy zarząd z Michałem Krupińskim na czele. Nowy prezes postanowił nieco zmienić profil drugiego największego banku w Polsce, i nie chodzi tylko o przywrócenie popularnego żubra do logo. Bank ma nie tylko być bardzo zyskowny i wypłacać dywidendę akcjonariuszom, ma tez agresywnie rosnąć we wszystkich segmentach rynku i stać się instytucją międzynarodową.

W całym 2017 roku bank wypracował 7,3 mld zł przychodów, oraz 2,5 mld zł zysku netto.

Jak podkreśla Michał Krupiński, dla oceny jego i jego zespołu bardziej miarodajny jest ostatni kwartał, niż cały poprzedni rok, gdy bank był jeszcze częściowo w rękach innego właściciela. A to właśnie ostatni kwartał 2017 roku był rekordowy w historii Pekao.

– W ostatnim kwartale 2017 roku osiągnęliśmy najlepszy wynik kwartalny w historii. Nastąpiło dynamiczne przyspieszenie dochodów z działalności podstawowej, jak i solidna odbudowa wyniku prowizyjnego – mówi Michał Krupiński, Prezes Zarządu Banku Pekao S.A.

Dodaje jednocześnie, że Pekao dopiero się rozpędza i bank ma duże ambicje na obecny rok. Chce podtrzymać dynamikę wzrostu zanotowaną w czwartym kwartale 2017 roku i docelowo wypracować dwucyfrową dynamikę wzrostu zysku od 2018 roku.

Władze banku nie bez powodu chętnie odwołują się do ostatniego kwartału. To pod koniec roku zaprezentowano nową strategię banku, w której większy nacisk stawia się na innowacyjne podejście do klientów, automatyzację procesów, czy wykorzystanie synergii ze współpracy w ramach Grupy PZU. Według planów zarządu Bank Pekao chce za niecałe trzy lata osiągnąć rentowność na poziomie 14 proc. Tym samym bank stałby się jednym z najbardziej rentownych instytucji finansowych na polskim rynku.

Służyć temu ma, między innymi, zmiana ofert kont dla klientów indywidualnych i wprowadzenie przejrzystych zasad (bank znacząco uprościł umowy, nie ma w nich żadnych gwiazdek i małych druczków). Wszystko wsparte kampanią reklamową, co w przypadku Pekao również jest nowością – bank od dobrych kilku lat nie reklamował kont.

Pekao S.A. jednocześnie nie zapomina o tym w czym czuje się najlepiej – bank wciąż jest największym bankiem korporacyjnym w którym konto posiada niemal co druga polska firma i bierze udział w finansowaniu największych transakcji na polskim rynku (np. zmiana właściciela Allegro, czyli finansowanie największego przejęcia 2017 w sektorze e-commerce w Europie Środkowej i Wschodniej; największe w historii GPW wezwanie sfinansowane w całości polskim kapitałem, czyli wezwanie na akcje spółki Synthos, czy przejęcie Żabka Polska S.A.). Za ten obszar działalności bank otrzymał od międzynarodowego magazynu Global Finance tytuł „The Best Investment Bank in Poland 2018”.

Czytaj także

 0