Elastyczność jest szansą dla fintechów na zwiększenie skali działania i zwycięstwo w walce z konkurencją

Elastyczność jest szansą dla fintechów na zwiększenie skali działania i zwycięstwo w walce z konkurencją

X Open Hub
X Open Hub
Prowadzenie przedsiębiorstwa fintech polega na natychmiastowym rozwiązywaniu wszelkich pojawiających się wyzwań, oraz maksymalnym wykorzystaniu pojawiających się okazji. Sylwester Jezierski - X Open Hub - odpowiada, jak polskie rozwiązania technologiczne radzą sobie na międzynarodowym rynku.

Opowiedz nam o przedsiębiorstwie — X Open Hub. Jak powstawało? Jaka jest wasza główna oferta oraz jak wygląda wasza docelowa grupa odbiorców?

Nasza oferta jest przeznaczona przede wszystkim dla klientów B2B w sektorze finansowym, którzy pragną wzbogacić swoją ofertę o najnowszą platformę i nowe instrumenty finansowe. XT5 jest bardzo łatwą w obsłudze platformą transakcyjną, która zapewnia odświeżone i nowoczesne doświadczenie tradingowe dla indywidualnych inwestorów, wprowadzających brokerów, czy zawodowych inwestorów.

Jeśli chodzi o historię naszego przedsiębiorstwa. W 2011 roku zaczęliśmy rozwijać X Open Hub na podstawie idei stworzenia prostej i intuicyjnej platformy transakcyjnej, która jest w pełni dedykowana, otwarta i dostosowana do wymagań naszych klientów.

Jakie są najbardziej znane produkty i usługi X Open Hub?

Trudno powiedzieć. Z wszystkich jesteśmy naprawdę dumni. Na pewno najbardziej rozpoznawalnym produktem jest nasza platforma transakcyjna. Dystrybuujemy ją w systemie white label. Na co dzień korzysta z niej ponad 200 tysięcy użytkowników na całym świecie (w tym 40 firm).

Zajmujemy się również dostarczaniem płynności. Nasze systemy cechują się niezawodnością, dlatego z naszych rozbudowanych systemów transakcyjnych korzystają na co dzień międzynarodowe banki, brokerzy oraz fundusze hedge’ingowe.
Utrzymanie tak zaawansowanych systemów w pełnej sprawności to nie lada wyzwanie. Posiadamy infrastrukturę na całym świecie (Frankfurt, Hong Kong, Warszawa). W naszym biurze pracuje ponad 250 programistów i specjalistów finansowych, którzy trzymają pieczę nad utrzymaniem naszych systemów w pełnej sprawności.

Co mógłbyś polecić początkującym firmom, które zamierzają wejść na rynek fintech?

Przede wszystkim chciałbym powiedzieć, że nie warto za każdym razem wymyślać koła na nowo. Trzeba zwrócić uwagę, że jeżeli na rynku istnieją już gotowe produkty i rozwiązania, które sprawdziły się już na rynku i wykazują się dużą konkurencyjnością, to warto je sprawnie wykorzystywać (np. protokół FIX). Oszczędzi to na początku na pewno dużo czasu i pieniędzy. Dobrą drogą jest tworzenie dodatków do sprawdzonych technologii, zwiększające ich bazową wartość. Pozwala to na lepsze wdrożenie się w branżę a przy okazji firma, rozwinie się znacznie szybciej.

Jak sądzisz, jak zmieni się rynek w nadchodzących latach?

Rynek fintech jest bardzo dynamiczny i jest uzależniony od wielu zmiennych. Co chwila musimy dostosowywać się do nowych regulacji. Polskie prawo znane jest z duszącego rygoru, natomiast rynek nie znosi pustki, dlatego wszystkie nowoczesne przedsięwzięcia będą przenosić się tam, gdzie jurysdykcje wspierają innowację oraz tworzą sand-boxy regulacyjne.


Sylwester Jezierski pracuje w branży marketingowej od ponad 6 lat. Przed dołączeniem do X Open Hub zdobywał doświadczenie w wielu branżach współpracując ze sprzedawcami i menadżerami w celu opracowania i prowadzenia strategii marketingowych.

W swojej karierze pomagał wielu klientom - zarówno dużym, jak i małym - tworzyć, udoskonalać i realizować zyskowne kampanie marketingowe online. Odpowiada za strategię marketingową firmy X Open Hub.

Czytaj także

 0